Płyn ucieka do oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz sty 15, 2006 11:23

witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
Masz racje , głowicy sie nie poprawia jesli byla dokrecona tak jak zalecają ( trójetapowo)


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 15, 2006 11:46

Kaktus, co to znaczy trójetapowo? Jak to w końcu jest? Trzeba dociągać zawsze czy jeśli sie dobrze poskłada to nie trzeba?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz sty 15, 2006 13:19

uszczelkę kupiłem niemieckiej firmy victr reinz i jest do niej dołączona instrukcja
montążu i dokręcania głowicy - prawie we wszystkich silnikach vw benzyna
uszczelki się drugi raz nie dokręca - w większości diezli po tysiącu km trzeba dociągnąć



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » ndz sty 15, 2006 14:31

Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria, jedni dokrecaja po przejchaniu 1000km jeszcze raz a ja sie osobiscie spotkalem z takim czyms ze dojkreca sie 3 razy ale tego samego dnia dociaga sie raz wedlug oposu odczekuje sie pare godizn drugi raz itd.. wiec to juz sprawa mechaniora i zaufania do niego jedno jest pewne skoro Ci ucieka plyn tzn ze gdzies jest pekniecie jesli glowica ok to musisz miec walniety blok innego wyjscia nie ma



Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz sty 15, 2006 14:45

WRHZ pisze:Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria,
Z doswiadczenia wiem by sie na opinii
"mechaniorów" nie opierać, a bardziej stosowac sie do zalecen producenta. Dla niektórych mechaników czas sie zatrzymał w epoce Zaporożca i dlatego hołdują takim opiniom.
zaprzal pisze:Kaktus, co to znaczy trójetapowo? Jak to w końcu jest? Trzeba dociągać zawsze czy jeśli sie dobrze poskłada to nie trzeba?
Trójetapowo tzn dociągnąc na trzy razy : pierwszy raz z siłą 40 N wszystkie sruby( w okreslonej kolejnosci oczywiscie), nastepnie z siłą 60 N , i ostatni raz o 90 stopni.


VW- da weiss mann, was mann hat.

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz sty 15, 2006 21:57

a moje vento stoi na mrozie drugi tydzień i oleju przybywa. dzisiaj szlak trafił akumulator
nmja tym mrozie jak go przyniosłem do mieszkania to był rozdęty jak piłka - rozmarzał
osiem godzin i teraz zacznę go ładować - tak samo było dwa lata temu. akumulator
mam centra futura i jak się rozładuje to zamarza i może go rozwalić



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 15, 2006 22:09

hej co do dokrecania glowicy trzy etapy lub tez cztery. zawsze 40Nm drugi 60Nm nastepny +90 stopni i nastepny plus 90stopni czasami podaja o trzecim etapie zamiast 3 i 4 plus 180 stopni. i wazna rzecz SRUBY GLOWICY ZAWSZE NOWE. moga byc uzyte tylko raz. ponadto przewaznie przy wymianie usczelki po raz enty nalezy je skrosic okolo 3 4 mm zeby sie nie opieraly na dole w otworze. a co do przyczyny wody w oleju. nie zastosowanie tego rodzaju dikrecania z nowymi srubami to moze byc jeden powod, drugi jmoze byc taki...(ale chyba nie w abs) ze jest uszkodzona chlodniczka oleju trzecia przyczyna prawdopodobna ze masz blok po tulejowaniu i za luzna tuleja w bloku, co rownoznaczne jest z peknietym blokiem. a i nie dokreca sie po przebiegu tej glowicy bo sruby sa ciagliwe


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz sty 15, 2006 23:58

Witek , mam do sprzedania silnik 1,8 do vento po 130 tys przebiegu , przywieziony z niemiec niedawno.


VW- da weiss mann, was mann hat.

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz sty 15, 2006 23:58

Witek , mam do sprzedania silnik 1,8 do vento po 130 tys przebiegu , przywieziony z niemiec niedawno.


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 16, 2006 19:42

misiek10111 pisze:
witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
no niewiem, mi mechanio mówił żeby podjechać o dociągnąć, bo jak się uszczelka uleży i głowicy nie dociągniesz to uszczelka będzie tak jagby "lużno leżała" i się płyn przedostanie do oliwy albo będzie wyciekać na zewnątrz

[ Dodano: 06-01-14, 19:35 ]
a już napewno dociągnięcie nie zaszkodzi
Nie dokręca się głowicy. I dociąganie może zaszkodzić.
Przy składaniu trzeba pilnować właściwej kolejności śrub i sekwencji dokręcania i potem nie ma takiej potrzeby, i powiedziałbym, że jest to nawet niewskazane (zakłądałem uszczelkę V. Reinz - nie pierwszy raz w VW i w benzyniakach 1.3 i 1.8 nie dokręca się, chyba,że śruby od głowicy są na imbus, a nie na "gwiazdkę" - załączona do uszczelki przez jej producenta instrukcja). Poprzedni właściciel mojego golfika udał się na dokręcanie głowicy i co? W okolicach świąt zmieniałem. Jeśli prawidłowo dokręcona przy montażu uszczelka wypali się od temperatury panującej w silnku, całkiem traci plastyczność i dokręcaniem można jej zaszkodzić.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » pn sty 16, 2006 22:08

kaktus - wielkie dzięki za szczere chęci ale właśnie kupiłem silnik abs używke
za 900 zł i w tym tygodniu będę go wymieniał. silnik jest goły bez osprzętu
a w jakim stanie to się okaże.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości