zamek centralny umarł..:(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

zamek centralny umarł..:(

Post autor: zangief » pt maja 22, 2009 13:30

Od jakiegos czasu centralny odmówił współpracy mianowicie nie działa wogóle.Jak przyciskam pilota to nic sie niedziej i pompki wogole nie słychac a na kluczyk moge otwierac tylko drzwi-pojedynczo.Nie otwiera sie takze bagaznik ale najwiekszy problem jest z wlewem paliwa bo jest zamkniety.
Miał ktos podobny przypadek?Co z tym zrobic?

Aha,jest jakis sposób otworzenia wlewu paliwa bo wskazówka juz na rezerewie :grrr:
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 13:40 przez zangief, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt maja 22, 2009 13:36

zangief pisze:Aha,jest jakis sposób otwozenia wlewu paliwa bo wskazówka juz na rezerewie :grrr:
nożykiem wsuń bolec widać przez szczelinę między klapką a karoserią jak blokuje klapkę
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 13:40 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » pt maja 22, 2009 13:39

Miałem ostatnio. Woda przez nieszczelną (niestety prawą) uszczelkę lampy wlała się do środka na (niestety) pompkę centralnego. I prawdopodobnie przy okazji któregoś otwarcia doszło do zwarcia. U mnie "padło" jakby tylko pół - otwierało (pompowała pompka) ale nie zamykało (pompka nie reagowała). Zatem - jak dla mnie to wina pompki. Możesz próbować - jak się tam dobierzesz (przez bagażnik), podać plus na kabel zielony lub szary - gdy zareaguje pompka to znaczy, że jest sprawna, wtedy problemu trzeba szukać na doprowadzeniu sygnału od zamka do pompki.
Wyciągnij pompkę - popatrz na styki - jeśli tam będzie rudo, albo z niebieskim nalotem - to miałeś wodę, a woda+pompka = masakra. Najpewniej szrot, używana pompka (tylko najlepiej te same numery) i podpięcie, sprawdzenie czy pompuje i cacy. Przerabiałem to nie dalej jak 2 tygodnie temu. Zamówiłem na alledrogo za jakieś 100PLNów plus przesyłka.
Sprawa otwarcia wlewu - hm...nie wiem jak to się odbywa, czy pneumatycznie czy elektrycznie. Jeśli pneumatycznie, to teoretycznie (choć nie wiem czy zadziała) powinno pomóc wdmuchanie do tej rurki, którą odepniesz od pompki powietrza pod "jakimś" ciśnieniem - żeby otworzyć wszystkie zamki. Taki chałupniczy sposób.

Może pomogłem - bardzo bym chciał. Jeśli masz jakieś pytania jeszcze - to dawaj!


--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)

Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Dimateo » pt maja 22, 2009 15:36

Jak umiesz otworzyć klapę bagażnika to w instrukcji obsługi piszą o awaryjnym otwieraniu wlewu (na rys.) Obrazek.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » pt maja 22, 2009 15:40

Co do otwarcia klapki wlewu to zajrzyj do bagażnika po prawej stronie na wysokości wlewu. Powinieneś zobaczyć tam pneumatyczny siłownik z drutem, który blokuje klapkę. Ciągniesz za drucik i wlew masz otwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź jeszcze bezpieczniki od centralnego, bodajże 21.
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 15:50 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » pt maja 22, 2009 15:59

bezpiecznika nawet nie sprawdzalem skoro oswietlenie wnetrza dzała,zapalniczka,komputer...a to wszystko jest chyba pod jednym bezpiecznikiem

Najprawdopodobnie znalazlem przyczyne,otworzylem pompke i na płytce było troche tego niebieskiego syfu i jedna sciezka była przerwana wiec chyba pompka do wymiany.

Mam takie jeszcze pytanie,do ktorego przewodu podłączyć plusa,chcialem ostatecznie sprzawdzic pompke.Na wtyczce jest chyba 12przewodów i nr1 jest czerwony-do tego???

aha macie po "pomogł"bo z kazdego skozystalem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 22, 2009 18:01

w czwrwonym już jest stały plus, więc pociąg od niego kawałkiem kabla i podłącz do szarego lub zielonego. Pompka ma ruszyć. Oczywiście wtyczki wtedy nie odłączaj. Skoro widzisz przerwaną ścieżkę to zlutuj ją, moze obejdzie się bez wymiany.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

glapsson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt maja 22, 2009 20:14
Lokalizacja: Śrem

Post autor: glapsson » pt maja 22, 2009 20:16

Podepne się
U mnie jest taki problem:
Centralny otwiera ale nie zamyka
sprawdzałem na pompce mostek z zielonym otwiera
natomiast mostek z szarym słychać jakby pyknięcie w drzwiach lub gdzies w aucie ale nie w pompce i niestety to wszystko zamek nie zamyka
dodam że nie mam żadnego alarmu i innych samoróbek wszystko jak germany dały
prosze o sugestie gdzie szukać ???
czy to pompka ??? może jakas standartowa usterka przekaźnik lub tranzystor ??? a może jakiś sterownik w drzwiach blokuje???
a może najprościej ktos polapany niech napisze rozpiske wtyczki pompki
i napisze co powinno byc na kabelkach jak zamek jest zamkniety a co jak otwarty

zielony i szary juz wiem sterowanie na zmiane plusem
czerwony z ( białym chyba juz nie pamietam) jest to +12
brazowy nie sprawdzałem ale licze na standart że to MASA

a co z reszta żółty i inne????
Prosze o rozpiskę ale dokladna zamkniete i osobno otwarte
Mysle że nie jednej osobie to pomoże



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 22, 2009 20:24

jeśli podanie plusa na szary nie uruchaimia pompki to pało coś w niej. Rozbierz i zobacz. ,Pozotsałe kable to plus po zapłonie, masa, i kable od włączników drzwiowych tych, które działają po wciśnięciu/ wyciągnięciu rygielka. Odpowiadają za blokadę (nie wyjmiesz ręką cypelka jak central jest zamkniety z kluczyka) w dzrwiach przednich powodują jakby awaryjne zamykanie centrala jeśli włącznik uruchamiany od kluczyka nie zadziała. A schematy który kolor od ktorego włącznika znajdziesz na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jack22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn gru 29, 2008 21:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

zamek centralny umarł..:

Post autor: Jack22 » pt maja 22, 2009 20:28

Może ta strona coś pomoże w naprawie pompki od centralnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172208
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 20:39 przez Jack22, łącznie zmieniany 1 raz.


Jack

glapsson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt maja 22, 2009 20:14
Lokalizacja: Śrem

Re: zamek centralny umarł..:

Post autor: glapsson » pt maja 22, 2009 20:57

Jack22 pisze:Może ta strona coś pomoże w naprawie pompki od centralnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172208
Nie wiem na ile to pomoże ale O TO MI CHODZIŁO

DZIĘKI :okej:



Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » sob maja 23, 2009 14:02

dzis posprawdzalem przewodami tak jak podpowiadaliscie i pompka nawet nie drgneła-tylko szyby od domykania pracowały.Wiec nic innego jak pomka do wymiany :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości