Otwarcie termostatu w 1.4 ABD + SONDA LAMBDA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » pt maja 22, 2009 13:22

kubass to dawaj znac na bierzaco jak tam temperatura i spalanie :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » pn cze 22, 2009 12:02

temperatura jest ok i na poprzednim termostacie tez była ok . tylko pewnie licznik nawalił bo jak pomierzyłem omomierzem czujnik to wszystko było ok . spalanie dalej takie same :/ niestety wina nie lezała po stronie termostatu . wydaje mi sie ze to bedzie lambda . wymieniałem ja kiedys na nieoryginalna . i problem w tym ze na VAGU pokazuje mi ze ona daje ciagle 1 V czyli zawieszona .. czy ciagle 1V moze byc przyczyna duzego spalania ? sorry za ot ale chciałem dac znac czy pomogło a ze nie pomogło to jest OT



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 22, 2009 14:38

kubass pisze:na VAGU pokazuje mi ze ona daje ciagle 1 V
sprawdź jeszcze raz co pisze w Vagu, prawdopodobnie to 1 to nie napięcia sondy tylko współczynnik lambda i taki ma byc.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » wt cze 23, 2009 18:37

kurcze. sprawdzałem jeszcze raz . odpalam vaga i wybieram engine i blok costam . wybieram blok pierwszy i mam 4 okienka miedzy innymi temperature obroty silnika i
lambda factory
i wszystko jest rychome a lambda factory wyswietla ciagle 1 V
odpaliłem ez VWTOOL i tam w pomiarrze poszczegolnych blokow mozna włączyc wykres wszystko ładnie sie rusza podczas dodawania gazu a lambda factory idzie cały czas na 1 V :/ tak powinno byc ?



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » wt cze 23, 2009 19:58

ale jak jest niedogrzany i trzyma obroty np 1100 to wiecej pali na jałowym czy podczas jazdy tez?? np ja mam czujnik ktory załacza wentylator przy 65st i caly czas trzyma obroty 1100-1000 i duzo pali, natomiast mam podrobke co załacza wentylator przy 110st i trzyma obroty 900-800 duzo mniej pali ale za to słabiej wkreca sie na obroty. Wiec moje ostateczne pytanie czy jak jest niedogrzany i trzyma obroty np 1100 to wiecej pali na jałowym czy podczas jazdy tez??

[ Dodano: 23 Cze 2009 19:59 ]
kubass pisze:odpaliłem ez VWTOOL i tam w pomiarrze poszczegolnych blokow mozna włączyc wykres wszystko ładnie sie rusza podczas dodawania gazu a lambda factory idzie cały czas na 1 V :/ tak powinno byc ?
z tego co wiem to wartosc powinna sie zmieniac. Wychodzi na to ze jest tryb awaryjny. Sprawdz czy Ci sie nie odpieła kosta od sondy, Mi sie kiedys odpieła



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » wt cze 23, 2009 21:48

u mnie jak miałem uwalony termostat to i tak palił od 5,5 do 6,5 pb

jaki rocznik kolego masz tego abd skoro na wagu ci widzi temperaturę

bo ja mam 92 i tylko kanał 0 jest dostępny do przywracania nastaw fabrycznych

podaj na jakim kanale mierzyłeś temperaturę


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 23, 2009 21:55

kubass pisze:a lambda factory wyswietla ciagle 1 V
kolego zrozum lambda factory to współczynnik lambda a nie jej napięcie (inaczej współczynnik nadmiaru powietrza). On ma wynosić około jednego. Powyżej jeden to mieszanka uboga, poniżej bogata.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » śr cze 24, 2009 11:45

na 01 kanale mierzy tempe . rocznik grudzien 93
wiec na jakim kanale mierzy sie lambde ?

i czy da sie jakos zrobic wykres tej lambdy zeby pozniej go printscreenem i wrzucic tu ?

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 11:47 ]
a i jeszcze jedno . probowałem odpinac lambde na włączonym silniku zimnym i ciepłym . totalnie nic sie nie zmiania w pracy silnika tak tez nie powinno byc chyba z tego co mi sie wydaje ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 465 gości