Prośba o ocenę logów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Prośba o ocenę logów

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 11:51

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy silnika i postanowiłem zrobić logi dynamiczne grupy 003. I stąd moja prośba o ocenę tych logów, ewentualnie co powinienem jeszcze sprawdzić lub jakich pomiarów dokonać do dokładniejszej oceny. Z góry dzięki za wszelkie porady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 12:02

Brakuje jeszcze kolego Conrado32, loga grupy 011 i 008. No i chyba nie w ten dział trafiłeś. Ma być w Diagnostyka.



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 12:05

fleshu pisze:Brakuje jeszcze kolego Conrado32, loga grupy 011 i 008. No i chyba nie w ten dział trafiłeś. Ma być w Diagnostyka.
Mój błąd przepraszam. Postaram się je szybko zrobić.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 12:08

Jak zrobisz te brakujące to będzie wiadomo co jest nie tak. Ale jak to AHF-ik no to geometria przycina się - nawet w ciemno można stwierdzić. Pewnie masz wyraźnego kopa mocy od 2000 obrotów.



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 12:37

fleshu pisze:Jak zrobisz te brakujące to będzie wiadomo co jest nie tak. Ale jak to AHF-ik no to geometria przycina się - nawet w ciemno można stwierdzić. Pewnie masz wyraźnego kopa mocy od 2000 obrotów.
Logi zrobione. Masz rację wyraźnego kopa ma koło 2000 obr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 13:35

No to tak - Na zapalonym silniku wchodzimy wagiem w blok pomiarowy> ustawiamy grupę 011 i przyciskiem w dolnym lewym rogu vag-a blokujemy nastawy > zacznie migać lampka od świec żarowych > teraz możesz sobie zobaczyć jak chodzi sztanga przy turbo > co 11 s będzie zasysana i wypychana > skok powinien być około 1,5 cm
Musisz sprawdzić stan wężyków od podciśnienia (czy nie są poprzecierane) szczególnie ten co idzie do gruszki przy turbinie. Jeżeli są przetarte to kupić na metry w sklepie i pozmieniać (zapamiętać jak było podłączone przed odpinaniem). Na łączeniach wężyki nacinamy delikatnie żeby nie połamać plastikowych łączek. >>> na zgaszonym silniku zrobić test elementów wykonawczych > N75 i N18 > mają pykać jeżeli sprawdzisz to zaraz po zgaszeniu silnika to przy sprawdzaniu N75 sztanga przy turbo będzie jeszcze chwilę chodzić > świadczy to o tym że układ jest szczelny.
No i jeszcze pytanka:
Czy masz wyciek z rurki od odmy na pokrywie zaworów lub z pod samej pokrywy.
Czy hamulce dobrze działają (czy pedał jest bardzo czuły na naciśnięcie)?

Reszta to tylko turbinka do czyszczenia. W warsztacie można to zrobić za około 300 zł, lub we własnym zakresie pod domkiem za free + koszt uszczelek nowych pod kolektory.

[ Dodano: 20 Maj 2009 13:47 ]
No i jeszcze możesz zdjąć wąż ciśnieniowy od EGR-a i zobaczyć jak wygląda w środku. Jeżeli jest równo zabity nagarem to i dolot jest zabity > będzie to oznaczało że odma zalewa ostro olejkiem > będzie trochę roboty ale silniczek odzyska pełnie sił.



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 15:27

fleshu pisze:No to tak - Na zapalonym silniku wchodzimy wagiem w blok pomiarowy> ustawiamy grupę 011 i przyciskiem w dolnym lewym rogu vag-a blokujemy nastawy > zacznie migać lampka od świec żarowych > teraz możesz sobie zobaczyć jak chodzi sztanga przy turbo > co 11 s będzie zasysana i wypychana > skok powinien być około 1,5 cm
Musisz sprawdzić stan wężyków od podciśnienia (czy nie są poprzecierane) szczególnie ten co idzie do gruszki przy turbinie. Jeżeli są przetarte to kupić na metry w sklepie i pozmieniać (zapamiętać jak było podłączone przed odpinaniem). Na łączeniach wężyki nacinamy delikatnie żeby nie połamać plastikowych łączek. >>> na zgaszonym silniku zrobić test elementów wykonawczych > N75 i N18 > mają pykać jeżeli sprawdzisz to zaraz po zgaszeniu silnika to przy sprawdzaniu N75 sztanga przy turbo będzie jeszcze chwilę chodzić > świadczy to o tym że układ jest szczelny.
No i jeszcze pytanka:
Czy masz wyciek z rurki od odmy na pokrywie zaworów lub z pod samej pokrywy.
Czy hamulce dobrze działają (czy pedał jest bardzo czuły na naciśnięcie)?

Reszta to tylko turbinka do czyszczenia. W warsztacie można to zrobić za około 300 zł, lub we własnym zakresie pod domkiem za free + koszt uszczelek nowych pod kolektory.

[ Dodano: 20 Maj 2009 13:47 ]
No i jeszcze możesz zdjąć wąż ciśnieniowy od EGR-a i zobaczyć jak wygląda w środku. Jeżeli jest równo zabity nagarem to i dolot jest zabity > będzie to oznaczało że odma zalewa ostro olejkiem > będzie trochę roboty ale silniczek odzyska pełnie sił.
Zrobie tak jak powiedziałeś i na dniach dam znac jak poszło. EGR czyszczony, odma jest nowa zakupiona w serwisie VW i jak dotąd spisuje się na 5+ tzn nie zauważyłem żadnych wycieków na pokrywie zaworowej, hamulce też ok, domyślam się że chodzi Ci o pompę podciśnienia vaccu -uszczelniony jest ten wystający krócieć bo fruwał we wszystkie strony. Wężyki chyba i tak wszystkie powymieniam, tak na wszelki wypadek. Mógł byś mi tylko napisać w jaki sposób zrobić test elementów wykonawczych. Nie bardzo wiem jak się za to zabrać.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 16:29

Hheheh - odme kupiłeś - ten plastik??? Zwariował? Odepnij to badziewie - otwór przy polocie zaślep a od tego grzybka zakładaj węża kawałek i wywal za silnik, a jak jesteś bardzo dokładny to przewal jeszcze tego wężyka przez jakiś pojemnik - tak żeby ci małych plamek w garażu nie zostawiało. Ta odma to czysta ekologia - jak silnik ma do 100 tyś przebiegu to ok, ale jak będzie miał jakieś nieszczelności to będziesz czyścił cały silnik co 3 miesiące - katalizator zmieniał co 0,5 roku - a najgorsze jest to że zabijają się zawory - zarastają nagarem całe - i głowice odkręcać trzeba żeby to wydrapać. Dodatkowo nagar lubi się odrywać i może nawet garki w silniku porysować. Olej w dolocie to zobaczysz jak turbo zacznie naturalnie padać. A jak odmę odepniesz i turbawkę wyczyścisz to będzie ok do końca życia silnika. Przez to badziewie wszystkim łopatki na turbo się zapiekają. Wywaliłem ostatnio w 10-ciu autkach odmy i ludzie usłyszeli czysty gwizd turbo po 2 dniach. Mi tak samo waliło olejem. Prześwit w kolektorze ssącym miałem jakiś 1 cm.

A co do testu elementów to musisz napisać jakiego masz Vag-a(en czy pl i jaka wersja).
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 16:31 przez fleshu, łącznie zmieniany 2 razy.



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 16:43

fleshu pisze:Hheheh - odme kupiłeś - ten plastik??? Zwariował? Odepnij to badziewie - otwór przy polocie zaślep a od tego grzybka zakładaj węża kawałek i wywal za silnik, a jak jesteś bardzo dokładny to przewal jeszcze tego wężyka przez jakiś pojemnik - tak żeby ci małych plamek w garażu nie zostawiało. Ta odma to czysta ekologia - jak silnik ma do 100 tyś przebiegu to ok, ale jak będzie miał jakieś nieszczelności to będziesz czyścił cały silnik co 3 miesiące - katalizator zmieniał co 0,5 roku - a najgorsze jest to że zabijają się zawory - zarastają nagarem całe - i głowice odkręcać trzeba żeby to wydrapać. Dodatkowo nagar lubi się odrywać i może nawet garki w silniku porysować. Olej w dolocie to zobaczysz jak turbo zacznie naturalnie padać. A jak odmę odepniesz i turbawkę wyczyścisz to będzie ok do końca życia silnika. Przez to badziewie wszystkim łopatki na turbo się zapiekają. Wywaliłem ostatnio w 10-ciu autkach odmy i ludzie usłyszeli czysty gwizd turbo po 2 dniach. Mi tak samo waliło olejem. Prześwit w kolektorze ssącym miałem jakiś 1 cm.

A co do testu elementów to musisz napisać jakiego masz Vag-a(en czy pl i jaka wersja).
No z tą odmą mnie załamałeś, 170 zł poszło w pi...du. Przed czyszczeniem d\kolektora również miałem podobny prześwit. Ze 2 godziny się z tym męczyłem teży kolektor wyglądał igła. Vaga mam EN wersja 3.11 czy jakoś tak. Jestem w pracy więc nie mogę powiedzieć dokładnie.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 16:53

Grupa engine i po prawej będziesz miał Output Test-03, no i tam przesówasz next na N75 i N18. - tylko na zgaszonym silniku - sama stacyjka odpalona - jak ręką złapiesz po kolei za zaworki to będzie wiadomo czy chodzą(nie znaczy to że są super sprawne) Ale skoro napisałeś że miałeś pozarastane nagarem no to na 89% geometria się tnie. Najbardziej dokładny sposób sprawdzenia to ściągnięcie zawleczki przy sztandze turbo, odkręcenie gruszki i tym ramieniem co wchodzi w turbo, ręczne ruszanie - ma chodzić gładziutko! Na logach widać wpierw muła a zaraz po nim ostry pikkk! Czyli ewidentnie problem z wysterowaniem turbo.



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » śr maja 20, 2009 18:39

Ok. rozumiem, przetestuję wszystko tak jak piszesz. Rozumiem że przepływka jest sprawna? Jeszcze jedno, jak sprawdzić tą gruszkę przy turbo czy oby napewno jest sprawna?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 20:16

Przepływkę zostaw w spokoju - jest ok - nawet widać dawkowania przy twoim pikk-u i widać że na początku obrotów wykrywa mniejszy przepływ niż powinien być - jest to związane właśnie z wysterowaniem turbo. Geometrię najlepiej sprawdzić tak jak pisałem wcześniej - wypiąć cienkim śrubokrętem zawleczkę z ośki ramienia turbiny, odkręcić gruszkę z 2 śrub - klucz nr 10, - możesz przy tej okazji wężyk zmienić od sterowania - bo będzie na zewnątrz, a samo ramie ręką poruszać do góry i na dół - będzie wyczówalne jeżeli się przycina(lub czy rusza się w pełnym zakresie)
Dla sprostowania - tak to ma wyglądać:
lub tak wygląda pracujący mechanizm w środku turbo :
... re=related

A tak wygląda koniec żywota turbo:
... re=related

A tak wygląda jak turbo jest całkowicie do czyszczenia (geometria prawie całkowicie zapieczona: ... re=related



Conrado32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sie 27, 2008 11:17
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Conrado32 » czw maja 21, 2009 08:21

Więc tak, test zrobiłem zgodnie z Twoimi wskazówkami, jednak nie do końca mianowicie nie byłem w stanie zaobserwować jak bardzo wychyla się sztanga jednak po dźwięku wydechu i wyraźnym świście turbiny wnioskuję że jednak coś tam działa nie mniej jednak w weekend coś wymyśle aby dokładniej tam looknąc. Co do testu elementów wykonawczych czyli n18 i n75 sprawdzałem kilka razy i nic nie pstrykało ani nic nie stukało nawet gdy podczas testu je dotykałem, nie wyczułem żadnych wibracji ani tym podobnych. Pozostałem zaworki jak 108 itd pstrykały. Cóż to może oznaczać?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 12:48

Zrób jeszcze tak: Otwieraj maskę > zapal silnik, podepnij vag > włącz test wykonawczych > jak będziesz jechał next next to silnik sam zgaśnie > przestaw szybko test na N75 i leć zobaczyć czy sztanga chodzi - powinno być widać że się rusza > będzie chodziła coraz słabiej i słabiej - do etapu w którym układ wykorzysta całe podciśnienie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 44 gości