[MkIV] faluja wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

waldekkkkk

[MkIV] faluja wolne obroty

Post autor: waldekkkkk » wt sty 10, 2006 15:39

rok prod 2001 benzyna 1,6 z gazem sekwencyjnym. Po założeniu gazu wszystko było ok. przejechałem ok 12 000km. zaczeły dziwnie falowac obroty tak na gazie jak i na benzynie najgorsze to ze nie zawsze mogłem jeżdzic cały dzien i było ok ale nagle jak zaczeły falowac to nawet od 600 do 1200 i nawet gasł. gazownik stwierdził ze gaz ustawiony jest dobrze tylko ze obroty wolne mam za niskie bo 700 ale tak były od nowosci bo jestem pierwszym włascicielem. czysciłem przepustnice powietrza i robiłem jej adaptacje tak ze to juz jest ok. miałem strzelony czujnik temp. cieczy chłodzacej wymieniłem i juz dobrze wskazuje ale cuz auto dalej faluje i to jest duzy problem a ma dopiero przejechane 70 000km. prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2006 22:07 przez waldekkkkk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » wt sty 10, 2006 17:24

to jest jednopunktowy wtrysk?
jeśli tak to sprawdz podstawe monowtrysku
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2006 17:29 przez pewex.olek, łącznie zmieniany 1 raz.


olek

waldekkkkk

Post autor: waldekkkkk » wt sty 10, 2006 17:28

to jest wielopunktowy wtrysk, 16V jest tam elektroniczna przepustnica powietrza.



Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » wt sty 10, 2006 17:33

możesz sprawdzić przepływomierz ale najlepiej było by go podłączyć pod komputer. koszt 50-100 zł ale bedziesz wiedział od razu bez zgadywania.


olek

waldekkkkk

Post autor: waldekkkkk » wt sty 10, 2006 17:45

a gdzie znajduje sie ten przepływomierz i jak wygląda ??

[ Dodano: Wto Sty 10, 2006 16:47 ]
jesli chdzi o podpiecie do komutera to podejrzewam ze nic nie wyjdzie bo usterka musiała by sie dziac w chwili sprawdzania a ja niekiedy zrobie 200 km i jest wszystko ok a jest tak ze cały czas tak sie dzieje.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob sty 14, 2006 18:13

Pisałeś że czyściłeś przepustnicę, z tego co wiem to właśnie przepustnica jest odpowiedzialna za tego typu objawy i że częśto trzeba ją czyścić. Średnio co około 30 000 km podobno. Ja miałem podobny problem z obrotami i wszystko ustało po wymianie walniętego czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Możesz mieć również problem z czujnikiem położenia przepustnicy, byc może też wymaga przeczyszczenia.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » sob sty 14, 2006 22:56

No więc.... Dzisiaj właśnie czyściłem przepustnice ponieważ miałem taki sam problem z falowaniem obrotów i wygląda to następująco (przynajmniej w moim aucie) - przepustnica już założona... adaptacja VAG'iem a po odpaleniu wolne obroty 1200 - 1300 rpm; sprawdzenie VAG'iem na odpalonym silniku a tu problem wywala błąd przpustnicy a właściwie silnika krokowego. Jeszcze jedno czyszczenie i adaptacja... jest OK ale w MK4 to niestety standard... trzeba się do tego przyzwyczaić. Życzę powodzenia w czyszczeniu. Acha i mała wskazówka jest domowy sposób po czyszczeniu przepustnicy na adaptację jej w systemie mianowicie zdjęcie klem z akumulatora i zetknięcie na krótką chwilę. To powoduje przywrócenie ustawień fabrycznych w kompie :). Jednak kto ma możliwość to bardziej polecam diagnostykę VAG'iem...Pozdro


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn lut 13, 2006 17:21

panowie gdze ten przepywomież i silnik krokowy?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????



Rej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob sty 14, 2006 11:58
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Rej » pn lut 13, 2006 17:50

pszczyna pisze:panowie gdze ten przepywomież i silnik krokowy?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jeśli auto jest pow 2000 ja mam np 2001 tam nie ma wogłule przepływomierza i filtr powietrza masz w pokrywie plastikowej na silniku i bezpośrednio idzie na przepustnice .



AUTOVAG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lut 13, 2006 14:43
Lokalizacja: DABROWA GORNICZA

Post autor: AUTOVAG » pn lut 13, 2006 19:49

WYCZYSC PRZEPUSTNICE POMOZE



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 126 gości