Sciąganie B5
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sciąganie B5
Witam forumowiczów.
Zaraz na początek mam pytanie czy nie zna ktoś jakiegos dobrego specjalisty od zawieszeń w okolicach Częstochowy lub Wielunia. Mam taki problem w Passku B5 AFN, musze miec kierownicę lekko skręcona w lewo żeby jechać prosto, jak puszcze to ucieka w prawo. Mam wrazenie że dzieje sie tak nie zawsze, czasami jedzie prosto, jakby coś sie przestawiało. Według 3 mechaników zawieszenie nigdzie nie ma luzów, zbierznośc była ustawiana równiez trzy razy i nic. koła przestawiałem i wywazałem. Jedynie w serwisie skody powiedziano mi ze to może byc wina drązków kierowniczych, ale nic pewnego.
Prosze o jakieś porady i adresy ewentualnych warsztatów.
Pzdr.
Zaraz na początek mam pytanie czy nie zna ktoś jakiegos dobrego specjalisty od zawieszeń w okolicach Częstochowy lub Wielunia. Mam taki problem w Passku B5 AFN, musze miec kierownicę lekko skręcona w lewo żeby jechać prosto, jak puszcze to ucieka w prawo. Mam wrazenie że dzieje sie tak nie zawsze, czasami jedzie prosto, jakby coś sie przestawiało. Według 3 mechaników zawieszenie nigdzie nie ma luzów, zbierznośc była ustawiana równiez trzy razy i nic. koła przestawiałem i wywazałem. Jedynie w serwisie skody powiedziano mi ze to może byc wina drązków kierowniczych, ale nic pewnego.
Prosze o jakieś porady i adresy ewentualnych warsztatów.
Pzdr.
Tylko takie małe pytanie : ustawiałeś samą zbierznośc czy cała geometrię?? Bo już spodkałem mechaników dla ktorych geometria, a zbierznośc to dwie różne sprawy. Oczywiście mam nadzieje, że to była cała beometria zawieszenia, lecz wole dla spokoju na poczatek zapytać
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Ja zlecałem geometrie ale czy ustawili samą zbierzność czy geometrie tego nie wiem, bo włąsciwie nie wiem czym sie różni zbierznosć od geometrii proszę jeśli to mozliwe o wyjaśnienie. Z tego co wiem to w passacie kątów pochylenia kół sie nie reguluje więc co tam można jeszcze ustawić ?
Byłem podczas każdej regulacji i tylko kręcili przy końcówce drążka, nic wiecej.
Dzięki za szybka odpoewiedź.
Pzdr.
Byłem podczas każdej regulacji i tylko kręcili przy końcówce drążka, nic wiecej.
Dzięki za szybka odpoewiedź.
Pzdr.
A więc troszkę z teorii abys znał różnice miedzy geometrią a zbierznością. Jako podstawowe parametry ustawienia kół traktuje się:
- kąt pochylenia koła - kąt pomiędzy płaszczyzna pionową równoległa do kierunku jazdy, a płaszczyzna przechodzącą przez oś podłużną koła (zastosowanie - głównie kasowanie luzów w łożyskach)
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - mierzony w rzucie na płaszczyznę poprzecznego obrysu auta kąt między osia zwrotnicy oraz przecinającą się z nia osią prostopadła do nawierzchni poziomej jezdni (dzięki pochyleniu sworznia kierowane koło jezdne przejawia skłonnośc do pozostawania w środkowym ustawieniu skrętnym odpowiadającym jeździe na wprost)
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - jest to wzdłużne pochylenie osi obrotu, wokól której daje się przekręcać zwrotnica wraz z kierowanym kołem jezdnym (mierzony w rzucie na płaszczyzn e wzdłużnego obrysu pojazdu kąt między osią sworznia zwrotnicy a przecinającą się z nią prostą prostopadłą do nawierzchni poziomej ziemi) - zasada dokładnie stosowana w wózkach w supermarkecie - koło ustawia się w kierunku jazdy
- promień zataczania - odleglośc miedzy punktem w którym oś sworznia zwrotnicy przebija pozioma nawierzchnie jezdni a teoretycznym punktem styku koła z podłożem
- zbierzność - według PN jako zbierznośc traktuje się różnice odległości obręczy mierzonych z tyłu oraz przodu między obrzeżami obręczy w płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez środki kół
No to tyle teorii, a dla chcącego i zdolnego da sie ustawić wszystko, nawet jak fabryka mówi że sie nie da...
U Ciebie wszystko wygląda na geometrię - ale ustawiałeś, opony - ale zrozumiałem że zamieniałeś stronami..., sprawdzałeś czy nie masz uszkodzonych tuleji metalowo gumowych na wahaczach??? To ważne. Jakies wady układu kierowniczego powinny wyjśc przy kręceniu kierownicą (a więc przy sprawdzaniu geometri też)
A układ hamulcowy sprawny?? Któres koło się czasem nie grzeje - bo jak Ci łapie lekko hamulec to i ściągać będzie
- kąt pochylenia koła - kąt pomiędzy płaszczyzna pionową równoległa do kierunku jazdy, a płaszczyzna przechodzącą przez oś podłużną koła (zastosowanie - głównie kasowanie luzów w łożyskach)
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - mierzony w rzucie na płaszczyznę poprzecznego obrysu auta kąt między osia zwrotnicy oraz przecinającą się z nia osią prostopadła do nawierzchni poziomej jezdni (dzięki pochyleniu sworznia kierowane koło jezdne przejawia skłonnośc do pozostawania w środkowym ustawieniu skrętnym odpowiadającym jeździe na wprost)
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - jest to wzdłużne pochylenie osi obrotu, wokól której daje się przekręcać zwrotnica wraz z kierowanym kołem jezdnym (mierzony w rzucie na płaszczyzn e wzdłużnego obrysu pojazdu kąt między osią sworznia zwrotnicy a przecinającą się z nią prostą prostopadłą do nawierzchni poziomej ziemi) - zasada dokładnie stosowana w wózkach w supermarkecie - koło ustawia się w kierunku jazdy
- promień zataczania - odleglośc miedzy punktem w którym oś sworznia zwrotnicy przebija pozioma nawierzchnie jezdni a teoretycznym punktem styku koła z podłożem
- zbierzność - według PN jako zbierznośc traktuje się różnice odległości obręczy mierzonych z tyłu oraz przodu między obrzeżami obręczy w płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez środki kół
No to tyle teorii, a dla chcącego i zdolnego da sie ustawić wszystko, nawet jak fabryka mówi że sie nie da...
U Ciebie wszystko wygląda na geometrię - ale ustawiałeś, opony - ale zrozumiałem że zamieniałeś stronami..., sprawdzałeś czy nie masz uszkodzonych tuleji metalowo gumowych na wahaczach??? To ważne. Jakies wady układu kierowniczego powinny wyjśc przy kręceniu kierownicą (a więc przy sprawdzaniu geometri też)
A układ hamulcowy sprawny?? Któres koło się czasem nie grzeje - bo jak Ci łapie lekko hamulec to i ściągać będzie
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Dzieki za opis
Tak myślałem ze to o te ustawienia chodzi, bo czytałem "trochę" na necie. Opony przekładałem prawe na lewą stronę i pród na tył rózne kombinacje, tuleje metalowo gumowe są ok swożnie tez, to co było do wymiany juz jest wymienione Hamulce też są ok. Ja mam zasade że jak coś zaczyna się sypać to wymieniam, a nie czekam az całkiem padnie.
Warsztat w którym to robiłem polecili mi mechanicy z serwisu skody bo podobno to jest jedyny zakład w okolicy Wielunia gdzie robią geometrię wielowachaczowego zawieszenia, oni tam robiągeometrię Superbów. Widocznie nie wystarczy mieć sprzęt ale i wiedzę.
Jeszcze mam jeden objaw który świadczy chyba o kończącym sie łozysku lewego koła, przy prędkości gdzieś 90 km\h słychać takie łiiiiiiii. To też chcę teraz zrobić ale juz nie wiem gdzie sie udać bo przeciez nie będe ładował kasy w błoto.
Jak nie znajde żadnego warsztatu w okolicach Częstochowy lub Wielunia to chyba pojade w twoje okolice tam pewnie jest kilka. Wtedy masz ode mnie browarka za pomoc.
Proszę o jakieś adresy.
Pzdr.

Tak myślałem ze to o te ustawienia chodzi, bo czytałem "trochę" na necie. Opony przekładałem prawe na lewą stronę i pród na tył rózne kombinacje, tuleje metalowo gumowe są ok swożnie tez, to co było do wymiany juz jest wymienione Hamulce też są ok. Ja mam zasade że jak coś zaczyna się sypać to wymieniam, a nie czekam az całkiem padnie.
Warsztat w którym to robiłem polecili mi mechanicy z serwisu skody bo podobno to jest jedyny zakład w okolicy Wielunia gdzie robią geometrię wielowachaczowego zawieszenia, oni tam robiągeometrię Superbów. Widocznie nie wystarczy mieć sprzęt ale i wiedzę.
Jeszcze mam jeden objaw który świadczy chyba o kończącym sie łozysku lewego koła, przy prędkości gdzieś 90 km\h słychać takie łiiiiiiii. To też chcę teraz zrobić ale juz nie wiem gdzie sie udać bo przeciez nie będe ładował kasy w błoto.
Jak nie znajde żadnego warsztatu w okolicach Częstochowy lub Wielunia to chyba pojade w twoje okolice tam pewnie jest kilka. Wtedy masz ode mnie browarka za pomoc.
Proszę o jakieś adresy.
Pzdr.
Wiesz co jak piszesz o łozysku to może być tak samo jak pisałem o hamulcach - zaczyna blokować. Można to sprawdzić w dwojaki sposób - albo na stanowisku rolkowym do sprawdzania hamulcow - bez hamowania jedno kolo może mieć większy opór, albo po jeździe sprawdzaj czy któraś felga nie jest cieplejsza.
Co do warsztató to popytaj ludzi, bo napewno jest ktoś godny zaufania. Napewno nie będzie to ASO bo tam to chlopcy mają procedury serwisowe nie wymagające myslenia, a tu trzeba pogłówkować.
A czy ta geometrie robiłeś w trzech różnych miejscach, czy trzy razy w ym samym??
Co do warsztató to popytaj ludzi, bo napewno jest ktoś godny zaufania. Napewno nie będzie to ASO bo tam to chlopcy mają procedury serwisowe nie wymagające myslenia, a tu trzeba pogłówkować.
A czy ta geometrie robiłeś w trzech różnych miejscach, czy trzy razy w ym samym??
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
W tej stacji obsługi sprawdzali mi na rolkach i wyszło ze prawe koło hamuje delikatnie słabiej, ale według mojej skromnej wiedzy auto powinno ściagać w lewo, chyba że sie mylę. Przy hamowaniu auto jedzie prosto. Na podniesionym aucie koła kręcą sie lekko, ale sprawdze jeszcze czy sie nie grzeje bardziej.
Nie, nie chodzi o sprawdzenie przy hamowaniu, tylko przy wolno toczących sie kolach po rolkach - jeśli któreś koło jest blokowane to juz wskazowka może sie wychylić. A jak nie to auto na podnośnik i sam pokręc kołami i poruszaj, sprawdzając czy między prawą a lewą stroną jest jakas różnicatooomala pisze:W tej stacji obsługi sprawdzali mi na rolkach i wyszło ze prawe koło hamuje delikatnie słabiej, ale według mojej skromnej wiedzy auto powinno ściagać w lewo, chyba że sie mylę. Przy hamowaniu auto jedzie prosto. Na podniesionym aucie koła kręcą sie lekko, ale sprawdze jeszcze czy sie nie grzeje bardziej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości