[TDI] Rozbieranie ECU - poszukiwanie F96
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI] Rozbieranie ECU - poszukiwanie F96
Witam!
Czy rozbierał ktoś z was ECU? Jestem na etapie poszukiwania czujnika F96 - czujnika ciśnienia atmosferycznego, który wg ustaleń znajduje się w ECU. Czujnik wali błąd, komputer przyjmuje stałą wartość 1024 co jest bzdurą - dlatego chcę to naprawić. Ale bez wsparcia boje się w ogóle wyciągać sterownik więc proszę o rady.
Mój silnik to 1Z, 1.9 TDI 1994r.
Szczegóły opisałem na: http://www.golf3.pl/topics4/w-poszukiwa ... t18248.htm
Pozdrawiam
wojtas3
Czy rozbierał ktoś z was ECU? Jestem na etapie poszukiwania czujnika F96 - czujnika ciśnienia atmosferycznego, który wg ustaleń znajduje się w ECU. Czujnik wali błąd, komputer przyjmuje stałą wartość 1024 co jest bzdurą - dlatego chcę to naprawić. Ale bez wsparcia boje się w ogóle wyciągać sterownik więc proszę o rady.
Mój silnik to 1Z, 1.9 TDI 1994r.
Szczegóły opisałem na: http://www.golf3.pl/topics4/w-poszukiwa ... t18248.htm
Pozdrawiam
wojtas3
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Jak chcesz to moge Ci pomoc z wyciaganiem ECU ;] Ale znajac zycie szybciej i bezbolesniej bedzie poszukac drugiego kompa, najlepiej bez immo i go wsadzic niz naprawiac szrota ;P
[ Dodano: 15 Maj 2009 10:07 ]
P.S. Auto jezdzi? Brak notlaufow?
[ Dodano: 15 Maj 2009 10:07 ]
P.S. Auto jezdzi? Brak notlaufow?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
to nie jest do końca bzdura...wojtas3 pisze:1024 co jest bzdurą
dzisiaj w tej chwili pisania postu jest 1014 w Polsce ciśnienie atmosfferycze http://pogoda.onet.pl/, 1000 mBar'ów to 1000hPa http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit).
wartość w okienku 3 nie jest aż tak odległa... Gdybyś miał uszkodzony czujnik to wartość albo byłaby kosmicznie wielka albo nieskończona, albo nieczytelna albo zero...Według mnie czujnik jest w porządku. szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka... a nie w ECU. Ingerencja w ECU jest bardzo zniebezpieczna łatwo go uszkodzić, jeśli nie zachowa się pewnych podstaw.
Tak, jeździ bez problemu. Jest żwawe, turbo śmiga aż miło.bradley pisze:P.S. Auto jezdzi? Brak notlaufow?
A gdzie się znajduje ten czujnik? Jak go sprawdzić (gdzie wpiąć miernik itp) i jak w ogóle taki czujnik wygląda?-=ren=- pisze:szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka
-=ren=- pisze:wartość w okienku 3 nie jest aż tak odległa
Czemu w takim razie dostaje w vagu błąd tego czujnika (tego z okienka nr 2)
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 15:52 przez wojtas3, łącznie zmieniany 1 raz.
czy jakiś kod błędu się wyświetlił??
przeczytaj ten wątek na niestety konkurencyjnym forum... http://www.grupy.v10.pl/bledy,w,VW,Polo ... 07_06.html
przeczytaj ten wątek na niestety konkurencyjnym forum... http://www.grupy.v10.pl/bledy,w,VW,Polo ... 07_06.html
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Skoro tak to szukasz dziury w d.wojtas3 pisze:Tak, jeździ bez problemu. Jest żwawe, turbo śmiga aż miło.
Sprawdz szczelnosc przewodu, ktory idzie do komputera (tam jest filtr kabinowy, leca liscie, bloto, woda, robi sie gnoj, przewod oryginalny szmaciany po jakims czasie parcieje i sie lamie.
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 23:05 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Jeśli dobrze kojarzę, to chodzi o ten przewód:bradley pisze:Sprawdz szczelnosc przewodu, ktory idzie do komputera (tam jest filtr kabinowy, leca liscie, bloto, woda, robi sie gnoj, przewod oryginalny szmaciany po jakims czasie parcieje i sie lamie.
Tak? Faktycznie leży on gdzieś zawinięty w okolicach filtra kabinowego, potem przechodzi przez ściankę i tam gdzie zaznaczyłem. Ostatnio wygrzebałem, wyssałem odkurzaczem stamtąd tony liści i innego dziadostwa. Zatem mówisz, ze może to być jego wina?
-=ren=-, kod błędu jaki mam ciągle to:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
31-00 - Open or Short to Ground
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
To ten przewod, wymiana raczej profilaktycznie niz "naprawczo".
Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.
P.S. Masz brudny silnik
Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.
P.S. Masz brudny silnik
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Powiem szczerze, że drugi raz go w ogóle oglądałem - raz jak wymieniałem filtr kabinowy, a drugi raz jak robiłem to zdjęcie. Niczego nie ruszałem. Może jakiś mój poprzednik - nie wiem, nie znam Mówisz, żeby wytargać ten przewód i sprawdzić jego szczelność? Pomyślę nad tym w wolnej chwili A jeszcze jedno - jak go odepnę i zapalę silnik - powinienem jakoś to odczuć? Powinny się pojawić jakieś nowe błędy?bradley pisze:Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.
Czepiasz się, ja myślę Ja jestem z tych, co jeżdżą, a nie polerują silnikibradley pisze:P.S. Masz brudny silnik
no to teraz trochę kolegów sprostuje ...
no i kolejna sprawa ... golf z 1994, który dokładnie miesiąc ? najprawdopodobniej f96 znajduje się przy pedale gazu i jest osobnym elementem
nie masz racji ... 1024 to wartość podstawiona przez ECU w chwili gdy f96 jest uszkodzone-=ren=- pisze:Gdybyś miał uszkodzony czujnik to wartość albo byłaby kosmicznie wielka albo nieskończona, albo nieczytelna albo zero...Według mnie czujnik jest w porządku. szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka... a nie w ECU. Ingerencja w ECU jest bardzo zniebezpieczna łatwo go uszkodzić, jeśli nie zachowa się pewnych podstaw.
no i kolejna sprawa ... golf z 1994, który dokładnie miesiąc ? najprawdopodobniej f96 znajduje się przy pedale gazu i jest osobnym elementem
No i tu właśnie jest problem, bo nie potrafię tego ustalić Data produkcji wg VINu to 1994, pierwsza rejestracja (we Włoszech) była w 1998 roku, a co ciekawsze np. na szybach mam "6", co by sugerowało 1996 rok :/ No i zgupłem. Naklejki (tej z kodami lakierów) w bagażniku nie mam, żeby zweryfikować VIN, a ten fragment podszybia gdzie jest VIN mam jakoś dziwnie jakby "nacinany" i obawiam się czy ktoś czegoś nie kombinował :/damcio151 pisze:golf z 1994, który dokładnie miesiąc ? najprawdopodobniej f96 znajduje się przy pedale gazu i jest osobnym elementem
Dlatego nie potrafię ocenić który miesiąc - chyba, że masz jakieś sugestie? A jak ten f96 przy pedale gazu wygląda? Jakiś rysunek poglądowy chociaż?
--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 309 gości