pomocy,szarpie autem,nie mam juz pomyslow co dalej....:(:(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pomocy,szarpie autem,nie mam juz pomyslow co dalej....:(:(
Witam witam wszystkich,pierwszy post u was na forum:)mysle ze dobrze trafilem.wiec tak,mam golfa 3 2.0 8 v GTI z 92r i szarpie autem w zakresie1800 do 3000 obrotow,na postoju podczas trzymania auta na tym zakresie obr. silnik przerywa,skacze na poduchach i bije(strzela jak kto woli)delikatnie w rure,po wcisnieciu sprzegla nie ma zmian,kable nowe dzis kupione championy i dalej to samo,w tamtym tygodniu zalozylem nowe sentehy i je do kosza wsadzilem bo nie pomoglo,dzis kolejny leprzy kpl zapodalem i dalej lzy w oczach,na benzynie nie sprawdze bo jeden wtrysk leje i chodzi jak na 3,5 cylindra,dlatego tez padlo podejzenie ze przez lejacy wtrysk silnk zassysa sila ssania paliwo z baku,odlaczylem pompre,nie pomoglo,odlaczylem calkowicie listwe odpinajac kostke,nie pomoglo,odlaczylem weze paliwowe od listwy i zganijcie co,NIE POMOGLO!! sprawdzile czy silnik nie lapie lewego powietrza(zmniejszylem mu mieszanke gazu na parowniku na uboga i rozpylalem wszedzie gaz z butli kuchennej po wezach,kolektorze,itp patrzac czy skocza obroty,no bo jesli cos sscie lewego to by obr skoczyly) gaz jest ustawiony idealnie bo w tym robie,parownik po regeneracji(instalacja lovato 2generacji)wymienione swiece na NGK nowe,nowa kopulka i palec,oska aparatu zapl. nie posiada luzow(co moglo by powodowac wibracje palca w kopulce) zaplon ustawiony na lampe jak powinno byc(czyli opuzniony o 10 stopni,bo wiadomo ze gaz musi miec wiecej czasu zeby sie wypalil) wogole sprawdzalem na roznych ustawieniach zaplonu.auto na wolnych obr chodzi idealnie,po ostrym wcisnieciu gazu wkreca sie bez problemu,resetowalem klema komputer,nie stracil mocy.jedynie szarpie w podanym zakresie podczas delikatnego rozpedzania,to nie opony bo juz to przerobilem.rozwalila sie mapa w komputerze samochodowym??rece juz mi opadaja,MASAKRA!! pomozcie mi odzyskac wiare w GTI:)jutro wpinam w pracy go pod kompa i moze cos wyjdzie.
czyli ukl zaplonowy mamy spawny,wiemy ze to nie kola czy opony,to nie jest bicie bo slychac to w tlumiku jak wali w rure!dawajcie propozycje,pytajcie,myslcie,kombinujcie!!!poprostu mi pomozcie!
czyli ukl zaplonowy mamy spawny,wiemy ze to nie kola czy opony,to nie jest bicie bo slychac to w tlumiku jak wali w rure!dawajcie propozycje,pytajcie,myslcie,kombinujcie!!!poprostu mi pomozcie!
jak dokladnie te elementy sprawdzic???co moze powodowac czujnik halla??
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 23:01 przez orrson, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik halla określa położenie wału korbowego i na jego podstawie generowana jest iskra. w przypadku złego funkcjonowania spowodowanego nie tylko uszkodzeniem ale zwykle zabrudzeniem iskra sie nie pojawi (szarpniecie) lub pojawi się zbyt późno (dopalenie mieszanki w kolektorze)orrson pisze:co moze powodowac czujnik halla??
"Amerykańskie światła mijania są symetryczne, czyli świecą zgodnie z logika na wprost. Europejskie muszą mieć zarys asymetryczny. Strumień światła po prawej stronie jest odchylony w prawo, aby auta mogły oślepiać przechodniów i aby pobocze drogi było lepiej oświetlone niż jezdnia na wprost." :D
Sprawdź kompresję zegarem. Powinieneś mieć 12-13 bar. W okolicach 9 silnik będzie kulał, albo w ogóle nie chodził na dany cylinder.
Zegar ma większość warsztatów, także nie będzie to problem.
Skoro masz kopułkę, to sprawdź też aparat - to do czego jest przyczepiony palec. Cewki ani czujnika Halla nie szukaj, bo jej nie masz i u Ciebie nie pójdzie na cewce, bo jest inne sterowanie.
Sprawdź iskrę - wykręć świece, przyłóż gwintem do obudowy i obserwuj iskrę. Powinna strzelać w jendakowych odstępach czasu.
Zegar ma większość warsztatów, także nie będzie to problem.
Skoro masz kopułkę, to sprawdź też aparat - to do czego jest przyczepiony palec. Cewki ani czujnika Halla nie szukaj, bo jej nie masz i u Ciebie nie pójdzie na cewce, bo jest inne sterowanie.
Sprawdź iskrę - wykręć świece, przyłóż gwintem do obudowy i obserwuj iskrę. Powinna strzelać w jendakowych odstępach czasu.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 11:20 przez Roach, łącznie zmieniany 2 razy.
cisnienie w granicach 12-13, iskra poprawna, u mnie wystepuje czujnik halla wiec moze to on cos nawala,albo cala cewka,optycznie wyglada ladnie:) nic nie widac z zewnatrz,czujnik tez ok,przedmuchalem dzis aparat i dalej to samo,jest jakis sposob na sprawdzenie halla albo cewki?bo na podmianke bede mial auto dopiero na weekend a meczy mnie ta cala sytuacja i nie che mi sie czekac:)
pomienie cewke i moze pomoze,jutro sie umowilem z kumplem,ma passata b3 1.8 8v na wielopunkcie,taki silnik jak mialem kiedys w golfie 2 GTI 112koni,wiec cewka chyba bedzie taka sama,moje sie tylko ze sie okaze ze komputer nawala,ze moze mape zgubil ,sie okaze.....
napisze czy pomoglo,a jak co to ile taka cewka?jest kto w temacie?lepiej nowa czy na szrot jechac?jak nowa to z jakiehj firmy?
pozdrawiam
[ Dodano: 16 Maj 2009 15:19 ]
pomienilem cewke,zalozylem identyczna z Vento i nadal to samo. czujnik halla?komputer?czemu szarpie w jednym zakresie obrotow?rece mi opadaja.....
napisze czy pomoglo,a jak co to ile taka cewka?jest kto w temacie?lepiej nowa czy na szrot jechac?jak nowa to z jakiehj firmy?
pozdrawiam
[ Dodano: 16 Maj 2009 15:19 ]
pomienilem cewke,zalozylem identyczna z Vento i nadal to samo. czujnik halla?komputer?czemu szarpie w jednym zakresie obrotow?rece mi opadaja.....
Spokojnie, komputer nie gubi mapy. W najnowszych samochodach to się zdarza, ale nie w Golfie II, czy nawet III.
Cewka nowa do Golfa będzie pewnie tańsza i napewno znajdzie się też masa na szrocie. Wiem, że do Forda koło 800zł trzeba dać za nówkę.
[ Dodano: 19 Maj 2009 08:39 ]
Sprawdź wszystkie kable i czujniki. Możliwe, że przy danym zakresie obrotów wymuszone są określone wibracje i coś nie styka.
Sprawdź też pompę paliwa - podłączenie, kable i jej sprawność.
Zalej coś do czyszczenia wtrysków. Na stacjach masz tego multum.
Cewka nowa do Golfa będzie pewnie tańsza i napewno znajdzie się też masa na szrocie. Wiem, że do Forda koło 800zł trzeba dać za nówkę.
[ Dodano: 19 Maj 2009 08:39 ]
Sprawdź wszystkie kable i czujniki. Możliwe, że przy danym zakresie obrotów wymuszone są określone wibracje i coś nie styka.
Sprawdź też pompę paliwa - podłączenie, kable i jej sprawność.
Zalej coś do czyszczenia wtrysków. Na stacjach masz tego multum.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 08:41 przez Roach, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
orrson, proponuję taką kolejność. Zajrzyj do przepływomierza, czy jego klapka się nie ociera i nie zawiesza zamiast lekko chodzić. Jeśli tak masz przyczynę. Jesli jest ok skontroluj dokładnie ustawienie rozrzadu czy jest na znakach, a potem jedż na ustawienie zaplonu lampa stroboskopową (-6 stopni na wolnych). Jeśli to nie pomoże i jesteś pewien co do braku dziury w dolocie to winny chyba bedzie układ zapłonowy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
rozrzad jest ok,zaplon ustawialem na lampie i tez gra,przeplywka smiga ja trza,nie zacina sie,kupie jeszcze moze jutro kolejne swiece z Beru,bo te Ngk mi sie cos nie podobaja,jak nie pomoze to weme 5tke benzyny,zapalki i ....:) hehehehe,zartuje,jak cos bede wiedzial to napisze,jak ktos ma jakies pomysly to prosze o propozycje:)
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości