MK II - Odcięcie zapłonu-Cewka-Szukam kogoś kto pomoże!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

MK II - Odcięcie zapłonu-Cewka-Szukam kogoś kto pomoże!

Post autor: irekczek » sob sty 14, 2006 10:39

Witam. Mam GOLFA II 91r. Benzyna + GAZ. Chcę zrobić ocięcie zapłonu, ponieważ założyłem alarm i ma on funkcję odcięcia zapłonu. Wychodzą z niego 2 kabelki, które otwierają/zamykają obwód. Chcę podłączyć je pod kable napięcia cewki... ale.. Proszę o poradę pod którymi kablami napięcie nie przekracza 15A. Nie chcę spalić alarmu. Nie mam miernika aby zmieżyć amperaż. Znalazłem przed cewką 2 kabelki(zielony i czerwono czarny). Po wyciągnięciu ich z cewki autko nie zapala, ale nie wiem czy nie spalę alarmu, ponieważ alarm możę przyjąć napięcie do 15 A. PROSZĘ O POMOC KOGOŚ KTO ROBIŁ TAKIE COŚ! Dzieki wielkie Pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 14, 2006 11:21

Po pierwsze to mylisz pojecia. Napięcia nie mirzymy w amperach lecz w voltach.Nie wiem jaki masz alarm, ale zasada jest taka, że przerywasz dopływ prądu do cewki. Sądzę, że powinieneś kabelek który zasila cewką podpiąć do alarmu ( do jednego z dwóch kabelków) a drugi kabel z alarmu połączyć z cewką, tam gdzie dochodziło napięcie. Wtedy po załączeniu alarmu nie popłynie prąd do cewki czyli odetniesz zapłon. Musisz dokładnie obejrzeć chemat alarmu.



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » sob sty 14, 2006 11:48

Z cewka to po czesci cos tam masz racje, a tak wogule to do alarmu podlanczasz przekaznik (stad te dwa kabelki) one wlanczaja przekaznik , a z kolei przekaznik wlancza cewke , musisz kupic sobie przekaznik ,taki jak do swatel bedzie ok , i cienkie stryki przekaznika podlanczasz do alarmu ( + i - odgrywa tu role) jak pomylisz biegunowosc to nie zalaczy sie cewka i nie zalaczy obwodu , a do grubych podlanczasz kabele od cewki , biegunowszc i kolejnosc podlaczenia obojetna , poprostu przecinasz 1 powtarzam 1 kabel zasilajacy od cewki podlanczas go do grubego styku przekaznika , a wyjscie z drugiego grubego styku przekaznika bedzie zasilac cewke , zamykasz wtedy obwod ,czyli 2 kabel wychodzi z przekaznika na cewke. Ot tyle wylematu o wielkie nic.



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » sob sty 14, 2006 12:34

Popatrz dokaldnei na alarm jaki zakupiles bo byly takie ze mialy przekaznik wbudowany w sobie pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 14, 2006 12:37

Golf GTi pisze: to do alarmu podlanczasz przekazni
oj sa tu nieścisłości. Przekaźnik może być już wewnatrz centralki alarmu np w TytanMax (i wtedy nie trzeba żadnego dokładać), albo na zewnątrz - wtedy jest zwykle dołączany do zestawu montażowego.
Kolega ma pewnie alarm z przekaźnikiem wewnątrz alarmu, musi więc tylko przeciąć kabelek w jego przypadku najpewniej czerwono-czarny dochodzący do cewki, i konce tego kabla dołączyć do kabli odcięcia zapłonu wych. z alarmu. I to wszystko.
PS. Biegunowość podłączenia do uzwojenia typowego przekaźnika samochodowego nie ma znaczenia. Wewnątrz jest cewka która wytwarza pole magnetyczne niezależnie od kierunku przpływającego prądu. Musiałby być w środku magnes trwały wmontowany żeby biegunowość miała znaczenie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob sty 14, 2006 12:45

no więc..
zamieszczam schemat aby nie było niejasności.. szczerze powiem, że nie wiem czy jest przekaźnik. Wiem tyle, że do alarmu obciążenie nie możę przekroczyć 15 A

link:
http://img476.imageshack.us/img476/9992/img78515gn.jpg



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » sob sty 14, 2006 12:55

przekaznik jest juz wbudowany i te czarne przewody to juz styki przekaznika nic nie dokladasz rozcinasz przewod i tymi czarnymi laczysz



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 14, 2006 12:58

kesier pisze:przekaznik jest juz wbudowany
Fakt, nie doczytałem wcześniej, przekaźnik już jest, a to są kable od niego



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob sty 14, 2006 12:59

już się zamotałem... Prosze jeszcze o dokładną odpowiedź co i jak połączyć... pozdrawiam

P.s

i skąd będę miał pewność , że w tych kablach nie płynie więcej niż 15A ??



Rej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob sty 14, 2006 11:58
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Rej » sob sty 14, 2006 13:07

te 2 kable co wychodza ci z alarmu na odciecie zapłonu sa po to zeby wpiac sie w jeden kabel który trzeba rozciac. w serwisie vw nie przecinaja kabla gdzies przy cewce tylko przy bezpiecznikach powinnes sprawdzic gdzies w instrukcji który bezpiecznik jest od zapłonu lub sprawdzic go sposobem wyciagniecia jak ma autko na chodzie jak zgasnie to jest to wtedy rozcinasz ten katel i z jednej strony podpinasz kabel od alarmu a zdrugiej drugi kabel i w alarmie jest przekaznik który otwiera i zamyka obwód i tak to sie wykonuje nigdy nie ciagnie sie kabli gdzies z pod silnika bo nie ma takiej potrzeby. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 396 gości