stuka w silniku VR6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

stuka w silniku VR6

Post autor: mmaniek8 » ndz mar 23, 2008 16:16

Witam, mam problem z stukaniem wydobywa sie on z okolicy 5-6cylindra (dwa od skrzy ni biegów)

Cała moja przygoda zaczeła sie tak:

-padła skrzynia więc wymieniałem na nową i przy okazji wymieniłem napinacze, prowadnice i łańcuchy)
- po złożeniu zaczoł nierówno chodzić i wyć z okolic rozrządu (okazało się ze napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu był zamocno napięty- i zjadł górny ślizg)
- po kupnie nowego napinacza hydraulicznego i ślizgu wszystko złożyłem i zaczeło właśnie stukać....
- pojechałem do mechaniorów..... posłuchali i powiedzieli : panewki, sworzeń tłoka.
- Wymieniłem panewki i żeczywiście luz był delikatny na sworzniu tłoka więc wymieniłem.
- i dalej stuka.........


Już niewiem co to może być.... POMOCY Bo vr-a mam a rowerkiem zapie***** :grrr:


Jak rozbierałem rozrząd drugim razem to koło pośrednie napędzające pompe oleju miało luz.... Czy to to może być przyczyną???

Jeszcze raz prosze o pomoc i pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony ndz mar 23, 2008 18:35 przez mmaniek8, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » ndz mar 23, 2008 16:30

mmaniek8, a moze poprostu szklanka któras poszła się walić ??


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » ndz mar 23, 2008 17:55

chosen pisze:a moze poprostu szklanka któras poszła się walić ??

Też to brałem pod uwagę.... tylko było by to widać?? A pozatym przy wymianie tłoka z korbowodem ściągałem wałki i szklanki były pozamieniane miejscami więc to raczej odpada....



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » ndz mar 23, 2008 18:11

szklanki daje sie w tych miejscach ktore byly, pamietaj ze tuleje w glowcy sie sa rowno wypracowane, wiec szkanki tez sa tak jak by dopasowane do swoich miejsc. A jak poznac ze jest zepsuta ,sprubuj wcisnac tloczek w szklance, w dobrej jak jest napompowana olejem nie ma takie opcji zeby wcisnac, w takiej uszkodzone dasz rade bo minimalnie wcisnac do srodka ,bo albo zaworek nie trzyma oleju albo jest poprostu wypracowana.



Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » ndz mar 23, 2008 18:32

Golf GTi pisze:sprubuj wcisnac tloczek w szklance, w dobrej jak jest napompowana olejem nie ma takie opcji zeby wcisnac,
Tylko jak jest napompowana (podczas pracy silnika) to zanim rozkręce silnik olej nieścieknie?? jak głowica była zdjęca to sprawdzałem czy zawory nieciekną itp. niby było wszystko ok a odgłos stukania pochodzi właśnie jakby z wnętrza silnika po odkręceniu kurka wlewu oleju tak samo słychać (nie mocniej) jak sam obsłuchiwałem silnik to słychać stuk na granicy głowica/blok...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 23, 2008 18:57

mmaniek8 pisze:olej nieścieknie?
masz tyle czasu żeby zgasić silnik i zdjąć dekiel, być może wyczujesz luz naciskając twardym drewienkiem na poszczególne szklanki (krzywka nad sprawdzaną szklanką ma być w górę).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » ndz mar 23, 2008 20:02

Dobra dzięki za podpowiedzi sprawdze szklanki. A co do tego wałka pośredniego?? ma to jakiś wpływ?? bo już niewiem.... luz może być na nim??

[ Dodano: 24 Mar 2008 11:17 ]
jednak to nie szklanki.... POMOCY :?

[ Dodano: 27 Mar 2008 10:45 ]
PROBLEM ROZWIĄZANY!!!! Okazało się ze napinacz hydrauliczny (nowy-zamiennik) nie napinał łańcuszka rozrządu i latał on jak **** i sie tłukł..... :grrr: Taka prosta sprawa a musiałem zrobić remońcik silnika zeby do tego dojść.....
Ostatnio zmieniony ndz mar 23, 2008 20:02 przez mmaniek8, łącznie zmieniany 1 raz.



kilex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:25
Lokalizacja: Lublin, Oslo

Post autor: kilex » pn maja 18, 2009 22:58

hej , ja właśnie zabieram sie za remoncik rozrządu , bardzo prawdopodobne że głowicy też, myślałem o zamiennikach ale jak sobie poczytałem to pomału mi odchodzi ta myśl :blush: Zna ktoś ceny kompletnego orginalnego rozrządu???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości