słaby ręczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

słaby ręczny

Post autor: bastek016 » pn maja 18, 2009 20:51

mam nietypowy problem , robiłem jakiś czas temu tylne hamulce mam bębnowe w golfie III wszystko było ok samochód hamował jak wściekły . miałem twardy pedał od samej góry i bardzo dobry hamulec ręczny . Nie minął jeden dzień i hamulec z powrotem łapie na dole i ręczny wyciągam do samej góry pojechałem , na reklamacje gość to zrobił znowu igła łapie hamuje skutecznie , i padły takie słowa ma pan zużyte bębny z tył i szczęki nie dotykają bębna . Dziwne bo po regulacji auto hamuje idealnie i parę razy zaciągnę ręczny przyhamuje i z powrotem jest lipa nawet na mokrym ręczny nie łapie auto z niewielkiego wzniesienia zjedzie . Nie chce zajechać hamulców przednich przez brak praktycznie hamulca tylnego . Dlaczego tak się dzieje ??:(



Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » pn maja 18, 2009 21:10

zaciski ham recznego do wymiany tez tak miałem


Obszywanie Kiertownic gałek zmiany bieógw i innych. BRY NA MASKE Obszyte kierownice gąłki i inne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pn maja 18, 2009 21:44

z tylu jest samoregulacja. Obejrzyj najlepiej w jakim stanie sa okladziny w bebnach i jaki jest ewentualny rant na bembnie


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt maja 19, 2009 09:08

bastek016, co robiłeś przy hamulcach? same szczeki czy cylinderki też wymieniałeś?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 19, 2009 09:22

Jeśli masz baaardzo zużyte bebny to w końcu musisz jez zmienić. Zakres samoregilacji mógł się skończyć. Ale wcześmniej trzeba zweryfikować hamulca, w jakm stanie są samoregulatory, szczęki, klin, czy niema pomyłki jakiejś w montażu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt maja 19, 2009 11:34

bacik pisze:zaciski ham recznego do wymiany tez tak miałem
a co to jest ??:D

bastek016,

napisze Ci jak powinno sie regulowac reczny ( według ksiazki od passata b3) ,
poluzowac całkowicie linki recznego w kabinie, tak zeby luzno sobie zwisały , koło w góre, zdjąc beben ( trzeba bedzie podniesc samoregulator do góry zeby beben zszedł) jak samoregulator jest w górze to niech ktos delikatnie wcisnie nozny hamulec, zobaczysz czy samoregulator idzie lekko w dół na sprezynce ( jak nie to nasmarowac, przeczywscic samoregulator, stuningowac sprezynke lub kupic nowa, bo one sa juz za slabe jak sa za stare i nie ciagna w dół samoregulatora ) wtedy załozyc beben no i tutaj zaczyna sie myk, jak masz zuzyte dosc okladziny, to mozna ten samoregulator delikatnie mozna jeszcze go w dół wypchnac , tak zeby beben ciezko wchodził na okladziny ( nie za ciezko ! ) załozyc beben, złozyc koło , wsiasc do auta wcisnac pare razy pedał hamulca i dopiero zajac sie przykrecaniem linek.

według madrej ksiazki passata, regulacji linek w kabinie dokonuje sie sporadycznie , głownie kiedy sa wymieniane okladziny.
warunkiem sa okladziny w stanie lepszym niz przecietne ( zeby mialo co hamowac wogole z tyłu) , nasmarowane regulatory , mocna sprezynka itd :)

nie za bardzo wierzylem koledze od passata, przetestowalismy to u innego kolegi w mk III efekt jest taki , ze lekkie zaciagniecie recznego powoduje ze koła (195 /50/15 )
stajka na asfalcie na zawołanie, polepszyl sie tez nozny hamulec, pedał jest wyzej ,
zrobilem to u siebie , poprawa jest !
pozniej zrobił to samo kolega w Polo i tez jezdzi z bananem na ustach odkad to zrobił :)

ja sie musze postarac o okladziny troszke lepsze i bedzie gitara ( bo kolega z mk III ma nowe okladziny , nowe bebny i wogole hamulce nówki ) i u niego najbardzoej widac poprawe :) w kazdym badz razie musialem auto czasem gonic jak go zostawilem na recznym przed garazem, a teraz juz nie musze :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » wt maja 19, 2009 20:04

wymieniałem cylinderki i szczęki z tył , wygląda na to że trzeba będzie bębny wymienić i płyn hamulcowy :)



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 20, 2009 09:44

płyn oczywiście można zawsze zmienić, wymieniałeś cylinderki to trzeba odpowietrzyć, wiem napiszesz że odpowietrzałeś, ale przy takich pracach zawsze kilka razy się to robi, jeżeli masz z tyłu regulator siły hamowania to trzeba go sprawdzić, i jeszcze jedna rzecz ten klin samo regulatora ma po jednej stronie taki wypustek, jeśli zamontowałeś go tym wypustkiem w stronę szczęk to na pewno nie będziesz miał dobrych hamulców bo ten klin zablokuje możliwość samoregulacji, moim zdaniem szczęki potrzebują jakieś 300-500km na dotarcie się, z tego co przeczytałem w pierwszym poście wynika że hamujesz ręcznym, poślizgi robisz? wymieniałeś też wszystkie sprężynki przy szczękach?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 114 gości