Rozpórki kielichów mkIII. Co i gdzie kupić? Spinać od dołu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Rozpórki kielichów mkIII. Co i gdzie kupić? Spinać od dołu?

Post autor: maryjan112 » pt sty 13, 2006 23:57

Siemanko.
Przymierzam się do kupna rozpórek kielichów (III GT).
Zauważyłem ostatnio, że po między tylnymi lampami a zderzakiem na tych pionowych łączeniach blach spękał mi lakier. To chyba dzięki naszym cudownym drogom. O mało szlag mnie nie trafił. Zamierzam oddać to do lakiernika lecz najpierw musowo muszę zaopatrzyć się w rozpórki (drugi raz nie zamierzam tego robić).

Z tego co wiem najpopularniejsze są przednie górne. Do tego przydała by się rozpórka na tył. Widziałem też zestawy z trzech rozpórek (ta trzecia podobno pod spód do przodu).

Czy ktoś orientuje się czy ta trzecia jest równie istotna jak górne?
Może znacie jakieś pewne miejsce w którym warto je kupić (oferta na allegro nie jest za bogata)?
Wiem tylko, że nie chciałbym uniwersalnego zestawu tylko konkretny do III GT (zawieszenie oryginalne).
Czy firma ma w ich wyborze jakieś większe znaczenie (oprócz ceny)?
Z góry dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Mariusz



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 14, 2006 00:07

dolna tez jest bardzo przytatna wiaze wszystko w calosc i daje naprawde mocne usztywnienie
no ale to wszystko zalezy od finansow

pozdrawiam



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » sob sty 14, 2006 00:20

nie ma szans żeby ten popękany lakier był winą aż tak pracującej karoserii ;) pewnie był tam kiedyś robiony nie fachowo....

ogólnie ze wszystkich trzech rozpórek to właśnie tylna jest najmniej istotna, ponieważ panują tam najmniejsze siły, tył jest lekki, nie ma silnika....przednie można założyć, ale przy seryjnym zawieszeniu nie ma to większego sensu ;) oczywiście jeżeli koniecznie chcesz to zrobić to Twoja wola ;) ogólnie nie ma rozpórek uniwersalnych, wszystkie są dedykowane, tyle że żeby zamontować taką górną przednią rozpórkę musisz wiercić dziury w kielichach, co wiąże się z wyjęciem zawieszenia przedniego, po zamontowaniu trzbe austawić geometrię, więc trochę roboty jest ;) firma nie jest tak bardzo istotna...

moim zdaniem do seryjnego zawiasu niewarto....jak jest sportowy to owszem dobrze mieć, ale też nie jest to niezbędne....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob sty 14, 2006 00:20

Czyli szukam całego kompletu.
Z tego co sie dowiedziałem za zestaw 3 szt płaci się nie wiele więcej niż 2 osobno.
Jestem w stanie dać za uczciwy komplet do max 500zł. Zmieszcze się do tylu?
Jesteś w stanie doradzić jakąś marke lub sprzedawce?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 14, 2006 00:31

marka nie jest taka wazna

a na tyle rozpurka tez sie przydaje bo te kielichy na ostrych zakretach i dziorach tez pracuja



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob sty 14, 2006 00:37

micab pisze:nie ma szans żeby ten popękany lakier był winą aż tak pracującej karoserii ;) pewnie był tam kiedyś robiony nie fachowo....

ogólnie ze wszystkich trzech rozpórek to właśnie tylna jest najmniej istotna, ponieważ panują tam najmniejsze siły, tył jest lekki, nie ma silnika....przednie można założyć, ale przy seryjnym zawieszeniu nie ma to większego sensu ;) oczywiście jeżeli koniecznie chcesz to zrobić to Twoja wola ;) ogólnie nie ma rozpórek uniwersalnych, wszystkie są dedykowane, tyle że żeby zamontować taką górną przednią rozpórkę musisz wiercić dziury w kielichach, co wiąże się z wyjęciem zawieszenia przedniego, po zamontowaniu trzbe austawić geometrię, więc trochę roboty jest ;) firma nie jest tak bardzo istotna...

moim zdaniem do seryjnego zawiasu niewarto....jak jest sportowy to owszem dobrze mieć, ale też nie jest to niezbędne....
Lakiernik który robił mi konserwacje (łącznie z profilami zamkniętymi) wybebeszył mi cały środek do gołych blach i grama szpachlu nie wywąchał. Naprawde jestem przekonany, że auto jest bezwypadkowe (nawet szkop od którego je kupowałem poświadczył mi to na piśmie).
Dwóch blacharzy którzy to oglądali mówili, że zdarza się że w nie najnowszych modelach może tam pękać. Podobno w tych łączeniach dawano oryginalnie szpachle czy coś podobnego a teraz stosuje się pasty które pracują razem z nadwoziem.
Nie wspomniałem też że przez jakieś pół roku (do puki nie spękało) śmigałem z takimi śmiesznymi gumami w sprężynach a drogi w moim Gorzowie są "podręcznikowo Polskie".

Poważnie mówisz o dziurach w kielichach?!!!
Zastanawiałem się jak to zamontować ale o tym zielonego pojecia nie miałem.
Wiercenie zdecydowanie odpada w moim przypadku!
Nie ma na to żadnych patentów?

Ps. Ty na pewno jednak masz u siebie?
Pozdrawiam
Mariusz

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 23:40 ]
Aha i jakiś czas jeździłem praktycznie bez odbojników z tyłu.
Stare się wykruszyły a ja myślałem, że to tuleje belki. Zanim się kapnąłem to jakiś dobry miesiąc minął



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » sob sty 14, 2006 01:28

w mk3 akurat tak jest że trzeba wiercić dziury w kielichach przednich, a to dlatego że kolumna jest mocowana tależykiem od góry, a nie jak w innych autach śrubami do kielicha, tak miałem np. w escorcie, 2 śruby na kielichu, więc montaż rozpórki zajmował 5min, to samo mam teraz w golfie mk1, ale w mk2/3 właśnie trzeba wiercić niestety :/

w swoim mk3 nie mam jeszcze rozpórek, głównie dlatego że to wiercenie mnie zniechęca, gdyby nie to, to miałbym już dawno :/

co do ceny kompletu to masz rację że wychodzi taniej niż osobno kupować, do 500zl/kpl to kupisz jakąś tanią firmę, chyba że trafisz używkę...na forum chyba kiedyś widziałem ogłoszenie, nowy komplet za 350 czy 400zl nie pamiętam dokładnie...

co do tego pękania to dziwna sprawa, auta są teraz naprawdę sztywne, wiem że kiedyś np. w skodzie favorit jak się rozpórki nie wstawiło to szyba pękała na zakręcie :D ale teraz to całkiem co innego......

Bondas, nie mówię że na tył nie warto montować wcale, poprostu jest najmniej istotna ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 309 gości