Czy śruba od koła żebatego, na wale korbowym ma prawy gwint.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rajax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 22, 2005 21:09
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Czy śruba od koła żebatego, na wale korbowym ma prawy gwint.

Post autor: rajax » pt sty 13, 2006 22:42

Witam. Czy śruba od koła żebatego, na wale korbowym ma prawy gwint.Dodam że chodzi o silnik 1,3 Vw Polo 1992r.
Pytam bo mam problem z odkręceniem te śruby.Nawt kluczem pneumatycznym nie idzie.Czy mam to zrobić za pomocą rozrusznika i zablokowanego klucza czy jest bardziej prosty sposób....
Aha, olej wywaliło prawdopodobnie z pod uszczelniacza wału korbowego.Czy odkręcenie tej śruby i zdjęcie koła zębatego załątwi sprawę i bez problemu wymienię ten uszczelniacz.
Dzięki z góry i pozdrawiam


szybki i wściekły.....

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: Czy śruba od koła żebatego, na wale korbowym ma prawy gw

Post autor: NEMESIS » pt sty 13, 2006 23:08

Aha, olej wywaliło prawdopodobnie z pod uszczelniacza wału korbowego.Czy odkręcenie tej śruby i zdjęcie koła zębatego załątwi sprawę i bez problemu wymienię ten uszczelniacz.
Dzięki z góry i pozdrawiam[/quote]

Śruba ma na bank prawy gwint oryginalnie ale może komuś się kleje pomyliły przy skręcaniu :grin: , zrzuć miske, podłóż kawałek twardego drewna tak żeby wał zaparł się o kadłub silnika jak teraz nie pójdzie to masz biede !!!!! :panna: Jak bedzie ciężko, a i tak masz zimmering do wymiany, zawsze możesz powalczyć palnikiem, może być koło do wymiany a sruba już na bank !!! :bajer:



rajax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 22, 2005 21:09
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: rajax » pt sty 13, 2006 23:42

Dzięki , dobry pomysł z tym drewnianym klockem.Dam znać jutro jak poszło.


szybki i wściekły.....

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 16, 2006 20:10

To się trudno odkręca. Gwint jest zwykły, odkręca się w lewo. Ale powinno pójść. Normalnie kluczem to zapomnij. I nie próbuj zblokować wału np. włączając bieg i zaciągając ręczny!
Bierze się mesel ok. 1,5-2 kg, klucz nasadowy 19 mm (jeśli masz 6-kątny łeb śruby, 12-kątną nasadkę jeśli 12-kątny), pokrętkę od kluczy nasadowych i ok. 30 cm rurki. Zakładasz klucz plus pokrętkę na śrubę, na pokrętkę rurkę (żeby to przedłużyć i nie walić w pokrętkę, bo jej szkoda) i trzeba parę razy udarowo, chociaż dostęp jest trudny. Za 2-3 razem powinno pójść (dla ułatwienia ustaw wał w takim położeniu, aby zbliżała się kompresja na którymś z cylindrów, będzie dodatkowy opór, w miarę uderzania trzeba poprawiać klucz, bo będzie się przekręcał z wałem), a jak jesteś delikatny to za 6-10 :)


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

rajax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 22, 2005 21:09
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: rajax » wt sty 17, 2006 18:57

Poszło.Dzięki.Jednak użyłem klocka drewnianego bo i tak miske zrzucałem.


szybki i wściekły.....

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » wt sty 17, 2006 23:29

rajax pisze:Poszło.Dzięki.Jednak użyłem klocka drewnianego bo i tak miske zrzucałem.
NO TO OK !!!!!! :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 381 gości