automat nie zmienia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

automat nie zmienia biegów

Post autor: SQSS » ndz maja 17, 2009 20:23

Witam.
Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Golfa MK3 1,8 w automacie. Wszystko zapowiadało się świetnie ale niedawno postanowiłem wymienic olej w aucie. Kupiłem 3 litry oleju Castrol podobno bardzo dobrego ( już z forrum wiem, że miał być Dextron ) nie miałem filtra wiec wymieniłem olej a później chciałem zmienić filtr. Od około tygodnia zaczeły dziać się dziwne rzeczy gdy samochód jest "zimny" skrzynia załącza 3 bieg i tylko na nim sie porusza. Gdy zrobię ok. 15 km wyłącze silnik a później uruchomie ponownie wraca wszystko do normy i tak jest zawsze. Wymieniłem filtr oleju - nie pomogło. Ostatnio zrobił nawet coś takiego, że przy stałej prędkości ok. 90 km/h zrzucił sobie sam z 4 na 3 bieg i tak już pozostał do następnego uruchomienia silnika, lecz coś takiego zrobił tylko raz. Gdy załączy sobie 3 bieg mogę zmienic go na 2 lub 1 lecz zmiany odbywają się z bardzo dużym szarpnięciem. Gdy skrzynia jest rozgrzana wszystko chodzi bardzo płynie. Proszę o pomoc i zdjagnozowanie usterki.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz maja 17, 2009 21:36

Zmień olej na taki jak ma być i może będzie dobrze,ale ten Castrol to jaki zalałeś?
http://www.motofakty.pl/artykul/pamieta ... rzyni.html
http://automat.pl/vademecum/index.html
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 21:42 przez roman58, łącznie zmieniany 3 razy.



SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » ndz maja 17, 2009 22:02

Nie wiem dokładnie jaki olej dostałem go od kolegi twierdził, że taki powinien być w/g katalogu castrola. No i na początku po wymianie było ok. Ale spóbuje z tym olejem. Chyba, że mnie kolega w balona zrobił :grrr: choć nie sądze.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz maja 17, 2009 22:23

olej kup w aso zolty jest drogi ale najlepszy
problem tylko w tym ze nie mozna mieszac z dextronem i trzeba wyjac skrzynie zeby oproznic sprzeglo hydrokinetyczne ze starego oleju i oczywiscie nowy filtr i powinno byc dobrze


Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz maja 17, 2009 22:49

Ale jaki miałeś kolor oleju jak spuszczałeś?



SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » ndz maja 17, 2009 23:07

czerwony



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz maja 17, 2009 23:48

To kup normalny olej ATF do skrzyj automatycznych i wymień go tylko pasowało by ci go wymienić dwa razy bo to jest tylko statyczna wymiana oleju i jest to tylko częściowa wymiana oleju musiał byś robić dynamiczną wymianę oleju ale tylko w ASO.Albo jak kolega pisał wyżej wymontować skrzynię i z konwentera wylać olej i poskładać.A tak to wymień teraz raz a po przejechaniu parę kilometrów drugi raz i powinno być OK.
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 23:51 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » pn maja 18, 2009 00:07

Jutro wymienię olej. Kurde jak tak czytam o tych różnych awariach to żal mi tyłek ściska bo ta skrzynia tak delikatnie chodziła ( no i w sumie chodzi ale po 15 km ) szkoda byłoby ją popsuć bo do auta z 92 rocznika takiego egzemplarza już nie dostanę. A chciałem dobry olej i teraz mam ... wielki problem. Tylko tak się zastanawiam dlaczego akurat ten trzeci bieg się zapina. Nigdy inny tylko zawsze trzeci i bez żadnych zmian w trakcie jazdy??? :grrr:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 18, 2009 01:31

SQSS, Nie wiem jak jest w mk3 ze sprawdzaniem poziomu oleju, ale wygląda to jakby bylo mało. Olej sprawdza się na ciepło. A 3 litry..no nie wiem czy to tyle ma być.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 18, 2009 02:01

Sama skrzynia to 3 litry, a z przekładnią hydrokinetyczną ma być 5,6 litra.
Miarka poziomu: temp. oleju do 20°C - do znaku 20°C; temp. oleju ok. 60°C - poziom pomiędzy min a max

Obrazek

Zalewanie i kontrola:
Obrazek

Uwaga! Także nadmiar oleju może powodować zaburzenia w pracy skrzyni. Skrzynię daje się zdiagnozować VAG-iem.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 02:14 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



ZS12

Post autor: ZS12 » pn maja 18, 2009 06:09

SQSS pisze:Jutro wymienię olej. Kurde jak tak czytam o tych różnych awariach to żal mi tyłek ściska bo ta skrzynia tak delikatnie chodziła ( no i w sumie chodzi ale po 15 km ) szkoda byłoby ją popsuć bo do auta z 92 rocznika takiego egzemplarza już nie dostanę. A chciałem dobry olej i teraz mam ... wielki problem. Tylko tak się zastanawiam dlaczego akurat ten trzeci bieg się zapina. Nigdy inny tylko zawsze trzeci i bez żadnych zmian w trakcie jazdy??? :grrr:
trzeci bieg dlatego że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym też tak miałem jak mi siadł elektrozawór najlepiej podepnij pod VAGa niech ci zdiagnozują



SQSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 18:48
Lokalizacja: okolice Piły

Post autor: SQSS » wt maja 19, 2009 08:40

Olej wymieniony auto nie chodzi :grrr: nie wiem co zrobić. Dzisiaj pojadę na komputer może coś mi powiedzą. Ale, żeby nikt czegoś takiego nie przerabiał. Acha wcześniej wprowadziłem was w błąd porównywałem oleje Dextron i ten Castrol który dostałem od kolegi i mój był zdecydowanie żółty a nie czerwony i jeszcze jedno na opakowaniu było napisane wymiana co 100 000. Czy przypadkiem nie był to olej do dyferencjału?( choć był bardzo rzadki) Bardzo to prawdopodobne, tak to jest chciałem dobry a teraz mam g... i jeszcze koszty. Teraz mam zwykłego ATF wymieniłem 2 razy kilometrów na tym dziwnym oleju dużo nie zrobiłem więc mam nadzieję, że niczego nie uszkodziłem jeśli to nie był właściwy olej.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 08:51 przez SQSS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt maja 19, 2009 20:01

ja w swoim automacie mam atf dexron III , faktycznie weszło go ponad 5 litrów. Ostatnio miałem taki głupawy przypadek z tym trybem awaryjnym, włączył mi się po resecie ecu i za nic nie chciał z niego wyjść. byłem u mechanika, ten nie potrafił się połączyć ze sterownikiem skrzyni... i zrezygnowany wracam do domu z myślą że sterownik zgłupiał... i nagle.... bum, weszła 4 i wszystko chodziło dobrze. jak wpiąłem się swoim interfejsem później, pokazało błąd komunikacji ze sterownikiem silnika. skasowałem i już się nie pojawił. Jednak zdecydowanie polecam VAG-a i będziesz wiedział co ten olej nabroił. Możesz też spróbować wyczyścić styki na wtyczkach w skrzyni, może gdzieś nie ma połączenia i przez to skrzynia głupieje.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

bogmaj22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:25
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Automat nie zmienia biegów

Post autor: bogmaj22 » wt maja 19, 2009 21:53

Proponuję samemu nic więcej nie kombinować z tą skrzynią,ponieważ jest to zbyt skomplikowane urządzenie do samodzielnych napraw.Ja ostatnio przerabiałem problem,skrzynia się rozszczelniła,olej wyleciał i skończyło się wycieczką do zakładu naprawczego.Koszty spore,ale teraz jest w porządku.W serwisie vw nie podjęli się naprawy.Olej w skrzyni automatycznej zalecam wymieniać w zakładzie specjalistycznym.Trochę to kosztuje,ale jest spokój na 35tyś.km.Do tego typu skrzyni mieści się około 6 litrów specjalnego oleju do automatów.Ja naprawiałem swoją w Józefowie koło Warszawy.


bogmaj

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości