Witam szanownych forumowiczów Pierwszy post i od razu niestety o problemach ;/ Mamy Golfa II, W sumie całkiem fajny samochodzik, zadbany, wszystko jest robione na czas, ale już swoje lata ma. Od jakiegoś czasu ucieka gdzieś w Golfiku prąd. Jak się go zostawi na noc w garażu to rano nie odpali. Byłam już z tym problemem u kilku mechaników, Zmieniłam akumulator, alternator, sprawdzałam radio... Wszystko niby gra a prąd wciąż ucieka! U mechanika jak sprawdzamy obciążenie na zgaszonym aucie to nic nie wykazuje, a jak się zostawi na noc to znów pada aqu. Jesteście moja ostatnią nadzieją , jak sądzicie o co chodzi z tą usterką?
P.S. To mój pierwszy post więc jesli coś jest nie tak, to serdecznie przepraszam
Prąd gdzieś ucieka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam Koleżankę! Otóż ten problem jest często na forum opisywany. Skoro jednak wymieniono te opisane przez Koleżankę elementy to ten pomiar musi być niedokładnie przeprowadzony, inaczej musiałby się ukazać przepływ prądu. Aby po nocy nowy akumulator nie odpalił to ten prąd jest chyba duży i łatwy więc do zbadania.
Nie wiem jak wyglądają techniczne możliwości Koleżanki w elektryce, proponowałbym z zaprzyjaźnionym znawcą samochodów dokonać pomiaru w opisywany już parę razy sposób:
Wyłączamy wszystko w samochodzie; odłączamy klemę minusową akumulatora i do niej dołączamy plusowy, czerwony kabel miernika; drugi, czarny kabel miernika trzymamy na biegunie minusowym akumulatora, tym z którego zdjęliśmy klemę. Miernik może być z marketu za kilkanaście złotych, cyfrowy. Ustawiamy go na mierzenie prądu stałego, zakres największego prądu. Jeśli niewiele pokazuje - ustawiamy zakres na mniejszy prąd i tak aż do wykazania jakiejś wartości. W Golfie 2 nie może byc więcej niż ok 20 mA. Radio dobrze jest całkiem wyjąć na kilka dni. Czy tak mierzono ten prąd jak narysowałem?
To tyle co do "uciekającego" prądu. Może jednak nie to jest przyczyną? Czy wszystkie połączenia grubych kabli są czyste i dobrze dokręcone? Czy rozrusznik jest sprawny?
Po naładowaniu wieczorem - jakie rano jest napięcie akumulatora?
Nie wiem jak wyglądają techniczne możliwości Koleżanki w elektryce, proponowałbym z zaprzyjaźnionym znawcą samochodów dokonać pomiaru w opisywany już parę razy sposób:
Wyłączamy wszystko w samochodzie; odłączamy klemę minusową akumulatora i do niej dołączamy plusowy, czerwony kabel miernika; drugi, czarny kabel miernika trzymamy na biegunie minusowym akumulatora, tym z którego zdjęliśmy klemę. Miernik może być z marketu za kilkanaście złotych, cyfrowy. Ustawiamy go na mierzenie prądu stałego, zakres największego prądu. Jeśli niewiele pokazuje - ustawiamy zakres na mniejszy prąd i tak aż do wykazania jakiejś wartości. W Golfie 2 nie może byc więcej niż ok 20 mA. Radio dobrze jest całkiem wyjąć na kilka dni. Czy tak mierzono ten prąd jak narysowałem?
To tyle co do "uciekającego" prądu. Może jednak nie to jest przyczyną? Czy wszystkie połączenia grubych kabli są czyste i dobrze dokręcone? Czy rozrusznik jest sprawny?
Po naładowaniu wieczorem - jakie rano jest napięcie akumulatora?
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 23:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Zico63b pisze:Czy wszystkie połączenia grubych kabli są czyste i dobrze dokręcone? Czy rozrusznik jest sprawny?
Dokładnie... trzeba byłoby obejrzeć stan przewodu masowego dołączonego do nadwozia blisko akumulatora (często miejsce mocno zakorodowane) oraz miejsce gdzie masa dochodzi do silnika (łączenie silnika ze skrzynią biegów - przykręcone śruba skręcająca skrzynię z silnikiem).
I koniecznie KasiuGolf, musisz zmierzyć prąd ta metodą jak opisał kolega wyżej... tio nie możliwe żeby auto nie pobierało żadnego prądu na zgaszonym silniku... ( zostaje zegarek, alarm i coś w tym stylu) jakieś miliampery zawsze są...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Nalezałoby zmierzyć czy z akumulatora pobierany jest prad na postoju, oraz czy w ogóle masz prawidłowe ładowanie itp. Jeżeli na postoju jest pobierany prad, to należałobysprawdzić, co go pobiera - jak koledzy wcześniej pisali - przyczyn moze być wiele - uszkodzone radio, alarm, lub jakieś inne uszkodzenie w instalacji samochodu.
KasiaGolf, odezwij sie na priv lub GG, pracuję w Gdyni i myslę, że moge Tobie pomóc.
KasiaGolf, odezwij sie na priv lub GG, pracuję w Gdyni i myslę, że moge Tobie pomóc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 50 gości