Golf 1,6 2000r 120tys przebiegu P0420
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 1,6 2000r 120tys przebiegu P0420
Mam problem z zapalajaca sie kontrolka check engine. Tester diagnostyczny wyswietla blad: P0420 tj: Converter - Low Efficiency or Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Po polsku to cos jak:Konwerter – niska wydajność D
Czy "Konwerter" mam rozumiec jako katalizator? Czy to znaczy ze kwalifikuje sie on do wymiany?
Dodam ze auto jezdzi normalnie, przyspieszenie, spalanie itp w normie. Wchodzi na obroty normalnie, pracuje rowno. Kontrolka po skasowaniu ponownie zapala sie po kolo 20 do 60 kilometrow.
Czy katalizator mogl wyzionoc ducha po 120000kilometrow?? Czy przyczyny szukas z zlym spalaniu mieszanki spowodowanym np zlym stanem swiec?
Po polsku to cos jak:Konwerter – niska wydajność D
Czy "Konwerter" mam rozumiec jako katalizator? Czy to znaczy ze kwalifikuje sie on do wymiany?
Dodam ze auto jezdzi normalnie, przyspieszenie, spalanie itp w normie. Wchodzi na obroty normalnie, pracuje rowno. Kontrolka po skasowaniu ponownie zapala sie po kolo 20 do 60 kilometrow.
Czy katalizator mogl wyzionoc ducha po 120000kilometrow?? Czy przyczyny szukas z zlym spalaniu mieszanki spowodowanym np zlym stanem swiec?
Nie wydaje mi sie aby te nieszczelnosci byly tego przyczyna (nie slychac zadnycn nieszczelnosci zarowno od strony dolotu ani wydechu) Potrafil bym je uslyszec. Ale jak bedzie pogoda to sie jeszcze poloze pod autem i obslucham i ogladne z bliska . Zawsze to jakis trop. Dzieki za sugestie.
A swoja droga to skad komp steruajcy wie ze sklad spalin jest zly skoro za katalizatorem nie ma ju sondy?
A swoja droga to skad komp steruajcy wie ze sklad spalin jest zly skoro za katalizatorem nie ma ju sondy?
ale jest przed katalizatorem P0420 "System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "lokop pisze:A swoja droga to skad komp steruajcy wie ze sklad spalin jest zly skoro za katalizatorem nie ma ju sondy?
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 00:59 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiec dlaczego komunikat kodu mowi o niskiej wydajnosci katalizatora? A nie o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej miesznce. Tym samym czyjnik ktory jest przed katalizatorem nie moze informowac o zlym dzialaniu tego katalizatora.
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 00:53 przez lokop, łącznie zmieniany 1 raz.
katalizator nie musi być do wymiany nieraz sonda pada i daje takie komunikaty
[ Dodano: 24 Lut 2009 00:19 ]
podjedz do warsztatu i niech sprawdza sondę
[ Dodano: 24 Lut 2009 00:19 ]
podjedz do warsztatu i niech sprawdza sondę
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
A jednak 9 letnie auto ma ju 2 sondy. Wymienilem katalizator skasowalem blad i jak narazie ok, kontrolka sie nie zaswiecila. Miejmy nadzieje ze tak ju zostanie. Nawiasem mowiac to ju 2 przypadek ze katalizator tak szybko wyzionol ducha, pierwszy mialem w Pasacie z 97roku 1.8 20V po 170 000km a teraz w Golfie 1.6 z 2000r. po 120 000km cos te katy malo zywotne w VW.
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 19:01 przez lokop, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 287 gości