1.4 benzynka - dymek z rury - co jest??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

1.4 benzynka - dymek z rury - co jest??

Post autor: vaclavo » wt sty 10, 2006 16:40

Wczoraj odłączyłemakum na około pół godzinki od samochodu (chciałem zrobić reset kompa) i po podłączeniu zapaliłem samochód i zostawiłem w garażu (chciałem poczekać aż sie nagrzeje i go zgasić - tak żeby sie wszystkopoustawiało) na początku ani dymka z rury nie puścił a wraz zaczoł dymić - co sie stało?? Wcześniej tego nie było...:( POZDRO[/quote]


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 10, 2006 19:30

A jaki kolor tego dymku??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » wt sty 10, 2006 23:45

szary :) Rozmawiałem z mechaniorem to powiedzial że sąda mogła świrować :)


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 10, 2006 23:47

Wydaje mi się (pewności nie mam bo musiałbym zobaczyć Twoje auto), że poprostu zaczęła Ci wyparowywać woda z ukł. wydechowego, a normalnie tego nie widzisz, bo.... siedzisz wtedy w środku auta.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » wt sty 10, 2006 23:59

Możliwe bo pluł wodą niesamowicie :) thenx POZDRO

[ Dodano: Wto Sty 10, 2006 23:00 ]
A apropo wody - co możnaby zrobić żeby sie jej pozbyć z ukł wydechowego?? Może jakaś dziurka?? :D tylko gdzie??


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: stonalodz » śr sty 11, 2006 00:03

vaclavo pisze:A apropo wody - co możnaby zrobić żeby sie jej pozbyć z ukł wydechowego?? Może jakaś dziurka?? Very Happy tylko gdzie??


nigdy sie nie pozbeziesz wody z ukladu wydechowego... jest ona wynikiem prawidlowego spalania mieszanki. :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sty 11, 2006 00:03

vaclavo pisze: A apropo wody - co możnaby zrobić żeby sie jej pozbyć z ukł wydechowego?? Może jakaś dziurka?? :D tylko gdzie??
Nic nie mozna zrobić. Jedyne co daje efekty to bardzo częste uzywanie samochodu, aby układ nie żdążył wystygnąć. Niestety ta woda jest jedna z głównych przyczyn korozji wydechu...



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » śr sty 11, 2006 15:59

Adamtd pisze:
vaclavo pisze: A apropo wody - co możnaby zrobić żeby sie jej pozbyć z ukł wydechowego?? Może jakaś dziurka?? :D tylko gdzie??
Nic nie mozna zrobić. Jedyne co daje efekty to bardzo częste uzywanie samochodu, aby układ nie żdążył wystygnąć. Niestety ta woda jest jedna z głównych przyczyn korozji wydechu...
Tak sobie myślałem żeby małą dziurke zrobić żeby woda (ta która sie nazbiera po wyłączeniu silnika) mogła sobie spokojnie wylecieć - tylko mam pytanko gdzie ona sie zbiera (w przednim tłumiku czy na końcu??) :D POZDRO :D :okej:


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » śr sty 11, 2006 16:03

Zakładałem swojego czasu rzemieślniczy tłumik końcowy za 90zł do Uno i szpec polecił mi zrobienie w najniższym punkcie dziurki fi1-2mm, aby woda spływała
(została wydmuchiwana).

Zawsze to jakaś myśl, ale koniec końca nie zastosowałem się do zaleceń i nie zrobiłem dziurki. Obawiałem się, że może to być początek ogniska korozji.

Woda odparowywuje z układu przy dłuższej jeździe:)
Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2006 16:07 przez Rafaello27, łącznie zmieniany 2 razy.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 11, 2006 16:05

vaclavo pisze:Tak sobie myślałem żeby małą dziurke zrobić żeby woda (ta która sie nazbiera po wyłączeniu silnika) mogła sobie spokojnie wylecieć - tylko mam pytanko gdzie ona sie zbiera (w przednim tłumiku czy na końcu??) POZDRO
NIE RÓB ŻADNYCH DZIUREK!!! Ani małych , ani dużych. Zapewniam Cię, że gdyby to był dobry pomysł to dziurki robiono by w fabryce. Nie ma możliwości uniknięcia wody. Tak jak pisał kolega - jeździc. Woda będzie parowała. I jeszcze drobna uwaga - nie jest to dobry pomysł odpalenie samochodu w garazu i czekanie aż woda odparuje.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sty 11, 2006 21:02

vaclavo pisze:Tak sobie myślałem żeby małą dziurke zrobić żeby woda (ta która sie nazbiera po wyłączeniu silnika) mogła sobie spokojnie wylecieć - tylko mam pytanko gdzie ona sie zbiera (w przednim tłumiku czy na końcu??) :D POZDRO :D :okej:
Woda zbiera si w całym układzie - czyli od silnika poprzez katalizator tłumiki i rury... więc trzebaby sitko zrobić, a wtedy zrobiłoby Ci się troszke głośno i poprzez wszyskie otwory szłyby spaliny....



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » pt sty 13, 2006 18:07

dzięki za wytłumaczenie bo już chciałem wiercić :metal: ale dam se spokój!!!! Jeszcze raz dzięki i pozdro


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt sty 13, 2006 20:18

[/quote] NIE RÓB ŻADNYCH DZIUREK!!! Ani małych , ani dużych. Zapewniam Cię, że gdyby to był dobry pomysł to dziurki robiono by w fabryce. [/quote]

Ostatnio założyłem końcowego bosala w pasku. I fabrycznie ma dziurkę w najniższym miejscu, dziurki mają też podobno wszytkie przegrody w środku. Tyle że bosal to chyba w całości aluminium, a nie blacha stalowa z wierzchu tylko aluminiowana, więc mniejsze ryzyko korozji i ten otwór jest robiony w fabryce. Na postoju minimalnie głośniej na zewnątrz auta, ale przy jeździe tego nie słychać. Przy tłumiku z czarnej stali aluminiowanej, wiercąc dziurkę domowym sposobem robi się piorunem ognisko korozji, a poza tym, przewierca się wtedy tylko ostatnią komorę, co niewiele daje.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości