[mk3] Poradzcie ...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

[mk3] Poradzcie ...

Post autor: cmu » pt sty 13, 2006 01:09

Witam, to moj pierwszy post na tej grupie... no kazdy musi miec ten pierwszy raz :)

Kupilem wymarzone auto - golf mk3 1.8 ABS GT 93r. sprowadzony z Niemiec.
Przebieg 220k, zadbany, bezwypadkowy. Silnik suchy, odpala bez problemów, ale ... no wlasnie tu sie zaczynaja schody.
Temperatura podczas jazdy nie przekracza 70st C. Spalanie -benzyna- po trasie 6-6,5L, za to w miescie (Wroclaw) na krotkich odcinkach do 10km spala 12-15L! Na zimno chodzi dobrze, jak sie rozgrzeje wariujej na wolnych obrotach, aczkolwiek nie zawsze. W momencie odpalania-na zimno- przez pierwsza sekunde slychac lomot jak w dieslu, ale tylko momencik. Rura wydechowa jest dosc mocno okopcona. Po kilku minutach od odpalenia,na parkingu, wydostaja sie z rury krople wody, ale sa doslownie czarne :otepienie: .
Wymienilem olej, byl b. zuzyty, oczywiscie filtr rowniez. Zrobilem rozrzad. Wyczyscilem swiece bo byly dosc mocno okopcone. Co jeszcze powinienem zrobic, sprawdzic?
Moze polecicie kogos we Wrocku, dobrego niedrogiego fachowca?

Pozdrawiam


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 13, 2006 01:40

pewnie krokowy Ci padł, a co do temp to termostat do wymiany, co do krokowego to poszukaj na forum ludzi co mają takie same silniki to Ci więcej poradzą


:-k ...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt sty 13, 2006 01:48

obroty to wina silnika krokowego- przeczyscic powinno pomoc - wlac WD40
temperaura to wina termostatu -do wymiany
woda w wydechu - normalne zimo bo sie woda skrapla
klekotanie jak w dieslu - pewnie zawory na starcie nie lapia cisnienia a sa chydrauliczne i klekocza ale to normalne jak dlugo stoi albi silnik ma juz ponad 200tys tym sie nie martw jeszcze dlugo pojezdzi


pozdrawiam

wymien tylko ten termastat i wyczysc krokowy i reszta jest ok szkoda zachodu to nie auto z salonu a jeszcze 100tys zrobi bez kolpotu



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sty 13, 2006 08:10

Wszystko dokładnie tak jak pisali koledzy , tylko ja bym jeszcze sprawdził sonde lambda do tego (bo to spalanie po mieście mnie troszke zastanawia - mogłoby być mniejsze)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 13, 2006 09:04

Co do spalania to przy niedogrzanym silniku jest to mozlwe.Wymienisz termostat i powino się poprawić. Jest jeszcze jeden element - czujnik temp. który podaje impuls do komputera. Jeśli bedzie szwankował i podawał za niska temp. to komputer będzie wzbogacał mieszankę.Zrób to co polecają koledzy i jeśli nie bedzie poprawy to pomyślimy dalej



ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » pt sty 13, 2006 09:34

jesli chodzi o obroty nie od razu zwalalbym tu wine na silnik krokowy zwlaszcza ze obroty wiarjuja tylko na rozgrzanym
mi ostatnio obroty wariowaly na rozgrzanym silniku i mi gasl co sie okazalo trzeba bylo wywalic zapchany katalizator



piotrek991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: piotrek991 » pt sty 13, 2006 09:56

Bondas pisze:obroty to wina silnika krokowego- przeczyscic powinno pomoc - wlac WD40

podlączę się do tematu...jak tego krokowca przeczyścić tak krok po kroku mógłby ktoś wyjaśnić?


F126p, F126p, Polonez, Seicento 1,1, Golf 3, Audi A3, Passat B5, Golf IV, Passat B5, Alfa Romeo 156 JTD,

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pt sty 13, 2006 10:07

ja tez bym sie chetnie dowiedział . pozdro


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » pt sty 13, 2006 11:20

Dziekuje za wskazowki. Dobrze by bylo gdyby ktos opisal jak wyczyscic ten krokowiec, sprawdzic czujnik temp. i wymienic termostat, tak krok po kroku. No chyba ze to jest w podrecznikach, do ktorych linki gdzies tu widzialem ale jeszcze nie zagladalem.
Przydaloby sie jeszcze zeby ktos napisal w jakie narzedzia nalezy sie 'uzbroic', czy potrzebny jest kanal, czy istotna jest temperatura otoczenia, w ktorej sie wykonuje naprawe - chodzi mi o mroz, istotny jest rowniez czas jaki nalezy na to przeznaczyc. Zatem sa to pytania do 'ludzi po przejsciach' ;)
Dzieki WIELKIE za zainteresowanie tematem - sadze, ze nie tylko ja skorzystam :)
pozdro


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pt sty 13, 2006 11:29

żeby się dostac do termostatu musisz zdjąć dolny wąż po lewej stronie troche płynu ci przy okazji wyleci , potem musisz odkcić obudowę przy silniku tom gdzie był przyłaczony wąz i tam jest termostat nie jest to trudne i w pół godziny soibie poradzisz, a kanał nie jest potrzebny. pozdro na co do krokowca tro sam bym się dowiedział. pozdr


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » pt sty 13, 2006 12:14

No to powiedzmy ze za termostat moge sie zabierac, tylko nie wiem jeszcze jakich narzedzi/kluczy potrzebuje. A co z sonda lambda - czy latwo sie do niej dostac?
Martwi mnie rowniez ten okopcony wydech i 'czarna' woda wypryskajaca z rury. Macie jakies sugestie?
pozdro


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pt sty 13, 2006 12:19

klucze to nie pamietam ale chyba 13 ale napewno jakieś masz także dasz rade. pozdro

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 11:20 ]
a odnosnie sondy to nie wiem jakmu ciebie ale ja mam wkcona w kolektor


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wysokie spalanie

Post autor: Dominik107 » pt sty 13, 2006 12:22

Witam.Sprawdź czy odpływ paliwa do zbiornika jest calkowicie drozny bo jak wymienialem pompke paliwa (przed blokiem na mrozie) to mi sie zagial i wtedy przy spokojnej palil mi 14 a jak wcisnalem to sie w 20 nie miescil. Rure tez mam okopcona ale tak jest caly czas odkad go kupilem, ze swiecami bylo podobnie ale u mnie wystarczylo wyienic komulke, kable, palec zaplonowy i dokladnie wyczyscic aparat zaplonowy. I sprawdz sobie zlacze elektryczne od sondy lambda bo u mnie sie 1 przewod urwal. A co do niskiej temp pokazywanej na wyswietlaczu to sprawdz czy czujnik temp jest ok bo tez mi taka niska temp pokazywalo po czym okazalo sie ze czujnik byl padniety. Po zrobieniu tego powinno sie uspokoic ze spalaniem.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sty 13, 2006 12:25

cmu pisze:No to powiedzmy ze za termostat moge sie zabierac, tylko nie wiem jeszcze jakich narzedzi/kluczy potrzebuje. A co z sonda lambda - czy latwo sie do niej dostac?
Martwi mnie rowniez ten okopcony wydech i 'czarna' woda wypryskajaca z rury. Macie jakies sugestie?
pozdro
Okopcona rura to rzecz względna, ale może oznaczać niewłaściwy skład mieszanki paliwowo powietrznej. A gdzie jest sonda w Twoim silniku (dokładnie mogę sprawdzić dopiero w domu bo jestem w pracy) ale jak zobaczysz na katalizator i tam jej nie będzie (dokładnie to tuż przed katalizatorem) to pozostaje kolektor wydechowy. A jak ją zmierzyć to opcija szukaj, bo juz to widziałem na forum, a jak nie znajdziesz to cos się wymyśli.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości