drgania na kierownicy podczas hamowaniu przy dużej prędkości
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
drgania na kierownicy podczas hamowaniu przy dużej prędkości
Witam
mam problem z moim stary golfem, gdy rozpędzę się już do tych 130 km i pzyjdzie mi nagle zahamować to rzuca mi kierownicą aż cała deska rozdzielcza się trzesie. byłem u mechanika i stwierdził luz na przegubie wewnętrznym z lewej strony i pęknięta osłonę przegubu wewnętrznego. Nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym, przy jeździe na wprost i w zakrętach coś stuka miarowo. Czy wymiana osłony przegubu wewnętrznego może coś tu pomóc? Czy trzeba wymieniać przegub? i czy to jest przyczyna tego szarpania kolumna kierowniczą podczas hamowania?
mam problem z moim stary golfem, gdy rozpędzę się już do tych 130 km i pzyjdzie mi nagle zahamować to rzuca mi kierownicą aż cała deska rozdzielcza się trzesie. byłem u mechanika i stwierdził luz na przegubie wewnętrznym z lewej strony i pęknięta osłonę przegubu wewnętrznego. Nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym, przy jeździe na wprost i w zakrętach coś stuka miarowo. Czy wymiana osłony przegubu wewnętrznego może coś tu pomóc? Czy trzeba wymieniać przegub? i czy to jest przyczyna tego szarpania kolumna kierowniczą podczas hamowania?
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 02:46 przez baranoid, łącznie zmieniany 1 raz.
baranoid
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
możesz miec pokrzywione tarcze hamulcowe
jesli przegób jest uszkodzony to trzeba wymienicbaranoid pisze: Czy wymiana osłony przegubu wewnętrznego może coś tu pomóc? Czy trzeba wymieniać przegub?
koniecznie wymień, jesli dostanie sie syf do przegubu szybko go wykończybaranoid pisze:pęknięta osłonę przegubu wewnętrznego.
przetestowales to na wlasnej skorze czy tak tylko teoretyzujesz?arwam pisze:byłyby cały czas po przekroczniu pewnej prędkości a ponieważ jest tylko przy chamowaniu tzn. że tarcze są krzywe
ja pisze z wlasnego doswiadczenia, a nie dlatego, ze wydaje mi sie, ze tak to powinno byc...
przy duzej predkosci hamujac nacisk na przednia os znaczaco sie zwieksza i opona pracujac nie niweluje juz tak krzywizny felgi... no i mamy bicie...
[ Dodano: 17-05-2009, 10:07 ]
poza tym zdrowy rozsadek nakazuje NAJPIERW sprawdzic wersje "krzywe felgi" bo nic to nie kosztuje... albo u wulkanizatora mozna zerknac golym okiem jak pracuje rant felgi na wywazarce albo tez mozna pozyczyc od kogos kola jesli jest 100% pewnosc ze sa proste...
dopiero wtedy mozna kupowac nowe tarcze - inaczej to zbedny wydatek...

niestety na własnej skórze to testowalemdrill pisze:przetestowales to na wlasnej skorze czy tak tylko teoretyzujesz?
ja pisze z wlasnego doswiadczenia, a nie dlatego, ze wydaje mi sie, ze tak to powinno byc

jeśli jest uszkodzona to popieram w całej rozciągłości.mimo wszystko lepiej wymienic osłone, bo kolega potem bedzie musiał wymienic cały przegub jak sie do niego syf dostanie
anaba255, dobrze mówisz a przeoczyłem i jest to w temacie?
[ Dodano: 17 Maj 2009 23:29 ]
faktycznie przeoczyłem.
widać starzeję się .
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
troche wiecej optymizmu, ktos musi działać na forumarwam pisze:faktycznie przeoczyłem.
widać starzeję się .

[ Dodano: 19 Maj 2009 17:05 ]
co do krzywych tarcz, mój sposób na sprawdzenie to: jade z predkością ok 20 km/h i lekko wciskam hamulec, jesli wyczuwalne jest pulsowanie na kołach tarcze krzywe, wiem bo znowu mam do wymiany

Dzieki za Wasze opinie, osłone przegubu wewnetrznego wymieniłem, prz okazji wymieniłem tez osłonę zewnętrznego przgubu, bo guma strasznie sparciałai juz zaczynała pekać. Jestem juz zdecydowany na wymianę tarcz, tylko mam problem, bo widziałem w internetowym sklepie po 120 zł za dwie tarcze + klocki........Cena niska i nie wiem czy warto coś takiego kupować. Czy mógłby ktoś mi polecić dobre tarcze hamulcowe?
baranoid
ATE , LUCAS , BREMBO a z tańszych polskie MIKODA. Na marginesie to bicie osiowe tarczy mierzy się takim urządzonkiem (nie pamiętam jak się nazywa ale przykłada się do tarczy i kręci , jeżeli wartość jest większa niż 0.2 tarcza do wymiany. Dobrze jest też przyjrzeć się piastom gdyż jeżeli nie będą kręcić się w osi to tarcza będzie się odkształcać i problem powróci.. ale to raczej po jakichś uderzeniach itp. z reguły wymiana tarcz wystarcza.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości