Wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
opti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:45
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Wentylator

Post autor: opti » czw maja 14, 2009 07:49

Jaki i gdzie sie sprawdza sprawność biegów wentylatora?? (wyczytałm gdzies na forum ze sa w MK4 2 biegi wentylatora) a mi załącza sie tylko 2 szybki bieg,



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » czw maja 14, 2009 08:49

wyjmij wtyczke od wentylatora:) wez dwa kable podlacz do akumulatora:) we wtyczce masz 3 bieguny, mase podeponij pod mase a pradowy najpierw pod jeden biegun i powinine ci sie zalaczyc wiatrak i pozniej pod drugi biegun i powininen ci sie szybciej krecic


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 08:57

opti, masz klimę ? jak zachowują się wentylatory po włączeniu klimy, jeśli pracują tylko na 2 biegu a po podpięciu na krótko wykluczysz niesprawność wentylatora to przyczyny trzeba szukać na kablach, ich kostkach połączeniowych, sterowniku wentylatorów i przeczyścić złącza a najpierw trzeba sprawdzić termowłącznik wentylatorów w chłodnicy na takiej samej zasadzie jak to opisał kelebrion.


Obrazek

Awatar użytkownika
opti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:45
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: opti » czw maja 14, 2009 10:13

mam klimę i załącza sie tylko 2 bieg włąsnie gdy stoje na postoju i klima chodzi, zaczyna sprężarka tekotać (bo podnosi cisnienie w sprężarce, włączają sie wentylatory na 2 biegu chłodzą 5 sekund- spada cisnienie i sytuacja sie powtarza a moim zdaniem powinien włączyć sie 1 bieg i chłodzic na postoju cały czas



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 11:24

opti, powinno być dokładnie tak jak opisujesz czyli u Ciebie jest do sprawdzenia to co podałem powyżej, dokładnie oczyścić styki przy sterowniku bo łatwo można się naciąć i kupić ten sterownik za ponad 200 zł a potem okaże się, że to nie jego wina.

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 11:27 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
opti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:45
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: opti » czw maja 14, 2009 12:12

Więc tak: podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach co teraz mam sprawdzic, bo włącze klime i jak tam juz ciśnienie w sprężarce wzrośnie do wartości górnych włącz sie 2 bieg na 5 sekund ( oba wiatraki wirują) i sprężarka przestaje terkotać



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 12:17

opti pisze:podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach
nie bardzo wiem o których kostkach piszesz ale sprawdź wtyczkę przy termowłączniku wentylatorów w chodnicy (3 piny) zewrzyj je kolejno i zobacz czy wentyl będzie chodził na obydwu biegach, jeśli będzie chodził na dwa biegi to termowłącznik do wymiany a jeśli nie to dalej trzeba lecieć po kolei od niego do sterownika i do tych dwóch złączek widocznych na mojej fotce pod termowłącznikiem.


Obrazek

Awatar użytkownika
opti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:45
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: opti » czw maja 14, 2009 12:52

chodzi mi o te 2 kostki widoczne na zdjęciu pod strzałkami żółtymi, najpierw jadna odłączyłem i dałem mase do akumulatora na minus i drugi kabelek puściłem od aku. na plusie i dotykałem do 2 pozostałych pinów na kostce i tylko 1 pin reagował (szybki bieg) i to samo zrobiłem z 2 kostką i te same objawy

może szczotki pierwszego biegu w obu silnikach wiatraków są spalone
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 12:56 przez opti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 13:01

najlepiej będzie jak przygotujesz sobie dwa kabelki, jednymi końcami podłączysz je do biegunów akumulatora a drugie końce włożysz do wtyczki idącej do wentylatora - będziesz miał wtedy pewność, że wentylatory i przewody od nich do gniazdka, o którym piszesz są sprawne ale zacznij najpierw (jak pisałem wcześniej) od zwarcia styków 1 i 2 biegu w samej wtyczce termowłącznika.


Obrazek

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » czw maja 14, 2009 13:35

Mnie ostatnio spalił się slinik od wentylatora głównego, wymieniłem na nowy (firma z Krosna sprzedaje zamienniki, kompletne wentylatory w cenie do przyjęcia) - z ciekawości rozebrałem ten stary silnik, wewnątrz jest duży płaski w porcelanie rezystor zwalniający obroty na I biegu. W tym spalonym ten rezystor był cały popękany (od gorąca?) i nie przewodził. Może i tu jest taki myk?
Od razu zaznaczę, że nawet z niedokońca sprawnym wentylatorem bym się nie bawił. A broń Boże kupować używany ! Smutne doświadczenie - w czasie jazdy dymy spod maski! i kupa smrodu na drodze! Jak coś nie funkcjonato - wymień to na nowe (bez przesady cenowej).
Taki kupiłem: http://allegro.pl/item582599979_582599979.html
Działa super!
I jeszcze: SZCZOTKI w silniku są jedne! (para) - mnie się tak zgrzał silnik, że szczotka się odłamała!
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 13:38 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
opti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:45
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: opti » czw maja 14, 2009 14:16

Sztomel pisze:najlepiej będzie jak przygotujesz sobie dwa kabelki, jednymi końcami podłączysz je do biegunów akumulatora a drugie końce włożysz do wtyczki idącej do wentylatora .
toć pisze że tak zrobiłem i jeden styk reagował a drugi styk nie



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 15, 2009 07:14

no to w czym problem, na elektryce się znasz to przerwę w obwodzie znajdziesz.


Obrazek

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt maja 15, 2009 07:55

opti pisze:toć pisze że tak zrobiłem i jeden styk reagował a drugi styk nie
Jeden zacisk wtyczki jest wprost do szczotek, a drugi przez rezystor (wolniejsze obroty = 1 bieg). Według mnie kup silnik, bo wnętrze jest praktycznie nienaprawialne.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » pt maja 15, 2009 09:24

Witam,

Ja mam właśnie do wymiany wentylator chłodnicy silnika (silnik ALH). Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągać chłodnicę, spuszczać płyn? Bo nie wiem czy bez kanału zabierać się za to samemu.

Pozdrawiam


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości