cięzko pali z rana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

cięzko pali z rana

Post autor: Gallus » śr maja 13, 2009 22:28

Witam!

ostatnio przywróciłem do życia mojego PNka. znaczy nie ja tylko mechanik... przyczyną okazała się przerwa w instalacji elektrycznej... taka wtyczka z lewej strony gaźnika i od niej idące przewody. aha i mechanik wymienił tez kopułke i palec.
wszystko wydaje się okej... ale gdy postoi i ostygnie to cięzko zapala... kręci kręci i chyba załapuje cos za 3 probą... jak załapie to tak jak by sie zalewał.. nie reaguje na gaz.... gdy wciskam pedał gazu... obroty zamiast isc w górę idą w dół aż nie zgaśnie... następnie znów odpalam i wszystko jest jak należy... od strzała i zero problemów...
gdzie szukac przyczyny?
przewody mają jakies 10K km

pozdrawiam!



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr maja 13, 2009 23:17

Gaźnik PNki przysparza wielu kłopotów, te membranki nastawniki i cała reszta... Poszukaj dokładnie, było wiele problemów z tym autem, sprawdź czy paliwo dochodzi właściwie, czy z pompki nie spływa benzyna. Poszukaj namiaru na Forumowego kolegę Lipek81, z tego co widać on jest dobry w kwestii PNek.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
MarCons
Świdnica
Świdnica
Posty: 168
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:28
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: MarCons » śr maja 13, 2009 23:26

Gallus, pod gaźnikiem jest gumowa podstawka, wymieniałeś ją? ona często lubi stwarzac problemy.


IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Obrazek

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » czw maja 14, 2009 11:25

nie wymieniałem tej podstawki... bo wydaje mi sie ze jest dobra... jeździłem na niej rok czasu i zawsze odpalał od strzała nawet w zime.... a teraz z rana są cyrki... jak juz raz dobrze zapali to wszystko jest ok.... a może to miec cos wspólnego z filtrem powietrza?
bo jak zatykam dolot i dodam gazu to gaśnie mi auto.... i takie same są obiawy po pierwszym odpaleniu... tak jak by powietrza nie dostawał... jak sprawdzic ten filtr czy jest sprawny czy nie? może spróbowac z rana odpalic auto bez filtra?

pozdro!



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw maja 14, 2009 17:45

jeśli auto zapala ciężko tylko rano, czyli jak temperatura silnika jest niska, to szukałbym czy czujniki temperatury są sprawne (2 sztuki na króćcu z przodu głowicy) i sprawdził podgrzewanie kolektora - elektryczne i wodne.

[ Dodano: 14-05-09, 17:46 ]
MarCons pisze:pod gaźnikiem jest gumowa podstawka, wymieniałeś ją? ona często lubi stwarzac problemy.
To łatwo zdiagnozować... zapal motor i ruszaj gaźnikiem na lewo i prawo... jeśli silnik zacznie zmieniać obroty to wtedy guma jest wadliwa- przepuszcza powietrze. jeśli nie to guma jest ok.

[ Dodano: 14-05-09, 17:47 ]
Gallus pisze:bo jak zatykam dolot i dodam gazu to gaśnie mi auto
odcinasz dopływ powietrza, jeden z trzech czynników powstania mieszanki paliwowej.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » czw maja 14, 2009 22:09

sprawdze jutro te czujniki.... mam jeden niebieski w zapasie :P
kolego a jak sprawdzic podgrzewanie kolektora?

pozdrawiam!



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw maja 14, 2009 22:21

szczerze to nie wiem... :goof:

nie pamiętam jak to jest dokładnie, ale do podgrzewania idzie jeden przewód elektryczny pod spód kolektora pod taką blaszkę... więc znając życie napewno jakieś 12V musi na niego przyjść żeby chciało grzać... no i chyba dwa przewody wodne przechodzą gdzieś przez ta okolicę, jeśli się nie mylę...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » czw maja 14, 2009 23:00

a jest mozliwe ze cos z tym filtrem powietrza jest?

bo jak juz zapali to tak jak by powietrza nie dostawał.. dopiero poczasie załapie normalnie...

normalnie mi ten foltr powietrza nie daje spokoju...

pozdro



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt maja 15, 2009 11:49

zdejmij go i spróbuj odpalić bez... jak nie będzie chciał zaskoczyć to przysłoń lekko ręka... a być może coś źle się otwiera w gaźniku któraś przesłonka... poszukaj może coś o wadach gaźnika 2EE


vwlifestyle.pl
Obrazek

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » czw maja 21, 2009 14:58

witam
5 dni temu...
odpalałem bez filtra... i załapał tak jak zawsze za trzecim razem...
ale od 3 dni łapie od strzała... nie wiem może cos w paliwie było bo problem znikną...
pali ładnie i nic się nie dzieje...
ten typ chyba tak ma :D
pozdro!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 268 gości