Wentylator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylator
Jaki i gdzie sie sprawdza sprawność biegów wentylatora?? (wyczytałm gdzies na forum ze sa w MK4 2 biegi wentylatora) a mi załącza sie tylko 2 szybki bieg,
wyjmij wtyczke od wentylatora:) wez dwa kable podlacz do akumulatora:) we wtyczce masz 3 bieguny, mase podeponij pod mase a pradowy najpierw pod jeden biegun i powinine ci sie zalaczyc wiatrak i pozniej pod drugi biegun i powininen ci sie szybciej krecic
VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
opti, masz klimę ? jak zachowują się wentylatory po włączeniu klimy, jeśli pracują tylko na 2 biegu a po podpięciu na krótko wykluczysz niesprawność wentylatora to przyczyny trzeba szukać na kablach, ich kostkach połączeniowych, sterowniku wentylatorów i przeczyścić złącza a najpierw trzeba sprawdzić termowłącznik wentylatorów w chłodnicy na takiej samej zasadzie jak to opisał kelebrion.
mam klimę i załącza sie tylko 2 bieg włąsnie gdy stoje na postoju i klima chodzi, zaczyna sprężarka tekotać (bo podnosi cisnienie w sprężarce, włączają sie wentylatory na 2 biegu chłodzą 5 sekund- spada cisnienie i sytuacja sie powtarza a moim zdaniem powinien włączyć sie 1 bieg i chłodzic na postoju cały czas
opti, powinno być dokładnie tak jak opisujesz czyli u Ciebie jest do sprawdzenia to co podałem powyżej, dokładnie oczyścić styki przy sterowniku bo łatwo można się naciąć i kupić ten sterownik za ponad 200 zł a potem okaże się, że to nie jego wina.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 11:27 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc tak: podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach co teraz mam sprawdzic, bo włącze klime i jak tam juz ciśnienie w sprężarce wzrośnie do wartości górnych włącz sie 2 bieg na 5 sekund ( oba wiatraki wirują) i sprężarka przestaje terkotać
nie bardzo wiem o których kostkach piszesz ale sprawdź wtyczkę przy termowłączniku wentylatorów w chodnicy (3 piny) zewrzyj je kolejno i zobacz czy wentyl będzie chodził na obydwu biegach, jeśli będzie chodził na dwa biegi to termowłącznik do wymiany a jeśli nie to dalej trzeba lecieć po kolei od niego do sterownika i do tych dwóch złączek widocznych na mojej fotce pod termowłącznikiem.opti pisze:podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach
chodzi mi o te 2 kostki widoczne na zdjęciu pod strzałkami żółtymi, najpierw jadna odłączyłem i dałem mase do akumulatora na minus i drugi kabelek puściłem od aku. na plusie i dotykałem do 2 pozostałych pinów na kostce i tylko 1 pin reagował (szybki bieg) i to samo zrobiłem z 2 kostką i te same objawy
może szczotki pierwszego biegu w obu silnikach wiatraków są spalone
może szczotki pierwszego biegu w obu silnikach wiatraków są spalone
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 12:56 przez opti, łącznie zmieniany 2 razy.
najlepiej będzie jak przygotujesz sobie dwa kabelki, jednymi końcami podłączysz je do biegunów akumulatora a drugie końce włożysz do wtyczki idącej do wentylatora - będziesz miał wtedy pewność, że wentylatory i przewody od nich do gniazdka, o którym piszesz są sprawne ale zacznij najpierw (jak pisałem wcześniej) od zwarcia styków 1 i 2 biegu w samej wtyczce termowłącznika.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Mnie ostatnio spalił się slinik od wentylatora głównego, wymieniłem na nowy (firma z Krosna sprzedaje zamienniki, kompletne wentylatory w cenie do przyjęcia) - z ciekawości rozebrałem ten stary silnik, wewnątrz jest duży płaski w porcelanie rezystor zwalniający obroty na I biegu. W tym spalonym ten rezystor był cały popękany (od gorąca?) i nie przewodził. Może i tu jest taki myk?
Od razu zaznaczę, że nawet z niedokońca sprawnym wentylatorem bym się nie bawił. A broń Boże kupować używany ! Smutne doświadczenie - w czasie jazdy dymy spod maski! i kupa smrodu na drodze! Jak coś nie funkcjonato - wymień to na nowe (bez przesady cenowej).
Taki kupiłem: http://allegro.pl/item582599979_582599979.html
Działa super!
I jeszcze: SZCZOTKI w silniku są jedne! (para) - mnie się tak zgrzał silnik, że szczotka się odłamała!
Od razu zaznaczę, że nawet z niedokońca sprawnym wentylatorem bym się nie bawił. A broń Boże kupować używany ! Smutne doświadczenie - w czasie jazdy dymy spod maski! i kupa smrodu na drodze! Jak coś nie funkcjonato - wymień to na nowe (bez przesady cenowej).
Taki kupiłem: http://allegro.pl/item582599979_582599979.html
Działa super!
I jeszcze: SZCZOTKI w silniku są jedne! (para) - mnie się tak zgrzał silnik, że szczotka się odłamała!
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 13:38 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Jeden zacisk wtyczki jest wprost do szczotek, a drugi przez rezystor (wolniejsze obroty = 1 bieg). Według mnie kup silnik, bo wnętrze jest praktycznie nienaprawialne.opti pisze:toć pisze że tak zrobiłem i jeden styk reagował a drugi styk nie
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
- Lokalizacja: FZ
- Kontakt:
Witam,
Ja mam właśnie do wymiany wentylator chłodnicy silnika (silnik ALH). Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągać chłodnicę, spuszczać płyn? Bo nie wiem czy bez kanału zabierać się za to samemu.
Pozdrawiam
Ja mam właśnie do wymiany wentylator chłodnicy silnika (silnik ALH). Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągać chłodnicę, spuszczać płyn? Bo nie wiem czy bez kanału zabierać się za to samemu.
Pozdrawiam
najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 247 gości