Problem z odpaleniam silnika. ABF

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Problem z odpaleniam silnika. ABF

Post autor: tirsone » śr maja 13, 2009 22:08

Czołem


Ludzie..dobrzy ludzie...

Mam problema od wczoraj. Pojeździłem ostatnio golfikiem i zauważyłem, że zaczął mi przerywać w okolicach 3 tyś obrotów.. na każdym biegu, przy dodawaniu gazu.
Przeszukałem forum i znalazłem info, że to może być czujnik Halla do którego dostał się olej. Więc odkręciłem kopułkę i faktycznie aparat puszczał olej na wyrobionym simmeringu. Olej zalał aparat i wtyczkę od czujnika Halla. Więc odkręciłem aparat i beznzynką ekstrakcyjną wszystko poczyściłem. Kupiłem też simmering i wymieniłem. Wszystko skręciłem tak jak było. Jak wiadomo w ABF-ie aparat zapłonowy można przykręcić w zasadzie tylko w 1 sposób więc na 100 % zrobiłem to tak jak było.

Podłączyłem wszystko na cacy. Podładowałem akumulator. I lipa...

Rozrusznik kręci, iskra jest i na przewodzie od cewki na na świecach (sprawdziłem na dwóch z nich). Kręciłem trochę rozrusznikiem ale jesdyne co usłyszałem to kilka strzałów w wydech. : /

Więc odkręciłem wszystkie świece, które zalało wachą... poczekałem trochę i skręciłem to z powrotem.. Ale dalej jest kiła..

Nie wiem co się mogło stać... tak podejrzewam że może tan Halltron się zrypał ale to chyba by wtedy nie było iskry..


Any ideas?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr maja 13, 2009 22:24

Czujnik Halla w aparacie zapł. nie ma w ABF większego wpływu na odpalanie auta (auto powinno odpalić nawet przy wypiętej kostce z aparatu).
Bardziej stawiałbym na czujnik na wale.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr maja 13, 2009 22:26

zodiak pisze:Bardziej stawiałbym na czujnik na wale.
Powiem tak... przy okazji wymieniłem też o ring między chłodniczką oleju a uchwytem.... ale nie ruszałem czyjników na bloku... no może tylko ich okolice przemyłem beznzynką..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » śr maja 13, 2009 22:35

moze przewody pomyliles na kopulce?


Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr maja 13, 2009 22:35

Może zbieg okoliczności, ( a czujnik obrotów wału jest właśnie tuż koło filtra oleju) ale to ten czujnik decyduje o impulsach zapłonu a z uwagi na strzały w wydech pomyślałem o zapłonie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr maja 13, 2009 22:44

jeson pisze:moze przewody pomyliles na kopulce?
nie zdejmowałem ich z kopułki
zodiak pisze:Może zbieg okoliczności, ( a czujnik obrotów wału jest właśnie tuż koło filtra oleju) ale to ten czujnik decyduje o impulsach zapłonu a z uwagi na strzały w wydech pomyślałem o zapłonie.

ehh..powalcze jeszcze jutro.. ale coś to kiepsko wygląda :/


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » czw maja 14, 2009 08:34

Kolega zodiak ma racje ten hall u gory to mozesz go nawet odpiac ale ten na dole wazny. mi tez walnał ale jak go wyjalem to byl przy silniku ułupany przy wtyczce i pancerz w 7 miejscach pekniety podmienilem i jest ok:) wez odkrec i wyjmij przednia łape tylko podloz cos pod silnik:) wykrec ten czujnik i zobacz czy jest cały. u mnie objawy to byly masakryczne jak sie rozgrzał to poszarpał sobie z 5 sekund nawet z gazem do dechy i zgasl:) nagraj mi filmik jak to wyglada na obrotomierzu to ci powiem:)))

[ Dodano: Czw 14 Maj, 2009 ]
tak to u mnie wygladało:)

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 08:35 przez kelebrion, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw maja 14, 2009 10:08

Na bloku od ABF-a są przynajmniej 2 przykręcane czujniki...rozumiem, że chodzi wam o ten "schowany" w okolicach filtra oleju?

Dzięki za pomoc koledzy, jak się okaże że to jest to G...o to oczywiście podzielę się tą informacją. Niemniej to dziwny zbieg okoliczności by był...tzn żeby to tak nagle padło..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » czw maja 14, 2009 11:54

powiem tak, to nagle pada:)))) tak chodzi o ten przy filtrze oleju, dokladnie chyba jest pod przednia łapa silnika musisz ja wyjuac to go ladnie bedziesz widzial


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw maja 14, 2009 18:40

Ok więc czujnik wyjęty...wcześniej próbowałem odpalić gada i znowu strzelał w wydech... wykręciłem potem wszystkie świece i jedna z nich nie była mokra...czyli pewnie iskra trafiła w dobrym momencie...

Czujnik i kabel wyglądają bardzo dobrze no ale w sumie wygląd o niczym nie świadczy..

Jutro wymieniam na nowy..jak pomoże to macie po punkcie : )


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » czw maja 14, 2009 21:37

no to widze masz kasiute:)) taki czujnik ok 200zl:) ja mialem taniej po hurcie z inter carsu


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw maja 14, 2009 21:46

najpierw ustaw zapłon jak nie zaznaczyłeś położenia aparatu zapłonowego bo nie można go przykręcić tylko w 1 sposób jak pisałes tylko jest regulacja. zobacz czy nie masz pękniętej kostki przy aparacie bo kubią pekać. w jakim stanie jest kopułka?? palec?? nie ma co sie porywać i rzucać kasą


www.opolskiVAG.pl

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » czw maja 14, 2009 21:50

kamien11985 pisze:najpierw ustaw zapłon jak nie zaznaczyłeś położenia aparatu zapłonowego bo nie można go przykręcić tylko w 1 sposób jak pisałes tylko jest regulacja.
a właśnie ze nie można regulowac. przynajmniej u mnie tez sie nie da :) nie ma żadnej regulacji. masz otwór na srubę i wkręcasz w blok. Nie ma opcji... przekręce sobie w lewo lub w prawo.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 22:37 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw maja 14, 2009 22:18

Oczywiście, że aparat w abfie można przykręcić tylko w 1 sposób..sam byłem zdziwiony..

Są tylko otwory na śruby..
kamien11985 pisze:w jakim stanie jest kopułka?? palec?? nie ma co sie porywać i rzucać kasą
kopułka nowa..palec też... przewody zapłonowe też..cewka (nie wiem), świece prawie nowe..

iskra jest..i na cewce i na świecach...


Mój golf

Miłość ożyła....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 385 gości