zanik mocy Mk4 tdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

zanik mocy Mk4 tdi

Post autor: ksionc » śr sty 11, 2006 14:33

witam, mam problem otóż jak jadę na 4 biegu przy 3 tyś obr/min autko zachowuje się tak jakbym zdjął nogę z gazu i jedzie niemrawo. po zgaszeniu i odpaleniu jest ok. jezeli zmienie na 5 bieg zanim na 4 osiagnie 3 tys to na 5 biegu zamula przy ok 2750 obr. podłączenie pod VAG`a pokazało że jest to zawór sterujący turbina ale powiedziano mi także że może to byc jakaś puszka w turbosprężarce. serwis na 100% nie ma pewności a ja wacham się z wymianą bo koszt zaworu to 415zł :sad: mogę zajechać wsadzic nowy zawór i podpiać pod kompa żeby miec pewnośc tylko że podpięcie pod kompa kosztuje 140zł! (tak mi powiedziano w serwisie vw w białymstoku)


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

reret
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 12, 2006 00:20
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: reret » czw sty 12, 2006 01:04

Mam podobna sytuacje w swoim autku.
I jak udalo ci sie cos z tym zrobic sensownego?



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sty 12, 2006 01:21

reret, widze że masz ten sam silniczek :grin: niestety jeszcze nie rozwiązałem problemu. serwis nie da mi 100% pewności że to zawór i twierdzi że trzeba zacząć wymianę od najtańszej rzeczy czyli właśnie od zaworu. jak dla mnie 415zł to tanio nie jest. w przypadku gdy to nie będzie to trzeba będzie obadać puszkę w turbinie. jak na razie posprawdzam wszystkie przewody dochodzące do tego zaworka, może są gdzieś uszkodzone? usłyszałem także w serwisie że ostatnio wymienili taki zawór w vw lt (miał podobne objawy jak u mnie) i jak to powiedzieli "jak na razie jeździ". reret, jeżeli uda mi się coś z tym zrobić wyskrobię posta i poinformuję :-) liczę także na pomoc innych forumowiczów :prayer:


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw sty 12, 2006 01:28

obaj pojedźcie do najbliższej firmy zajmujacej się tuningiem tdi na diagnozę i będziecie mieli jasna sprawe - metoda serwisowa (czyli wymiana po kolei podzespołow aż się trafi na ten spsuty) ma sens tylko w aucie na gwarancji


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » czw sty 12, 2006 01:37

na 99% obstawiam zaworek sterowania turbina


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sty 12, 2006 02:16

Corvax pisze:obaj pojedźcie do najbliższej firmy zajmujacej się tuningiem tdi na diagnozę i będziecie mieli jasna sprawe
tylko że w mojej okolicy chyba nie ma takiej firmy ale pomyśle nad tym przy okazji wypadu do stolicy.
aw69 pisze:na 99% obstawiam zaworek sterowania turbina
serwis dawał 95% więc już jest lepiej i bardziej pewnie :grin:


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » czw sty 12, 2006 02:23

ja daje 99,5% bo takie sa obiawy padnietego zaworka ster, turbiny



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sty 12, 2006 02:40

Bondas pisze:ja daje 99,5% bo takie sa obiawy padnietego zaworka ster, turbiny
kto da więcej? potrzebuję 99,9% jak na razie 99,5% po raz pierwszy, po raz drugi .... :grin:
a tak na poważnie to czy przyczyna może być w nieszczelnych przewodach prowadzących do zaworku sterujacego turbiną?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw sty 12, 2006 02:47

moze, a co do samego n75 to zerknij ile chcą za niego w ASO skody.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sty 12, 2006 02:55

a n75 to inna nazwa zaworu sterującego turbina? pytałem w skodzie jakieś 2 tyg temu i chcieli 430zł brutto. vw jest o 15zł tańszy. natomist w inter carsie chcą za niego ponad 440zł. tylko że znajomy może go wyrwać z inter cars po cenie netto więc będzie taniej niż w vw.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw sty 12, 2006 18:41

Na Allegro mozna znaleźć zaworek N75 w cenie ok 150 zł.



hubi gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 14, 2005 20:36
Lokalizacja: koniecpol

Post autor: hubi gt » czw sty 12, 2006 21:10

czy twoj golf ma turbine o zmiennej geometri lopatek bo jesli ma to te turbiny maja taka wade ze po pewnym przebiegu zaczyna dawac za duze cisnienie i zawor rozlancza bo praeladowywuje turbina wiec nie ma mocy daj turbine do czyszczenia i po sprawie robie to na codzien a potem pod komp. na ustawienie i powinno byc dobrze


hubi gt

Awatar użytkownika
marthh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn lis 07, 2005 09:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

zanik mocy

Post autor: marthh » czw sty 12, 2006 22:02

Przyczyn jest wiele, sam zawór n75 to pestka kupujesz nowy i koniec.
W swoim golfie masz zawór 1H0 906 627A który kosztuje ponad 400 zl mozesz załozyc
1Jo 906 627 A. jest taki sam ma tylko inną wtyke ale to nie problem a kosztuje 160 zł w serwisie ja tez pracuje w VW puszcze taniej.Ale jak powiedziałem na poczatku nie jestem pewien.To trudno okreslic dlatego serwis ma problem.mam w chwili obecnej to samo.
Jesli nie jest to usterka elektryczna zwiazana z czujnikiem cisnienia i nie ma zwarcia "tzw.z potencjałem plus"jest jeszcze kilka innych mozliwosci.Nieszczelne przewody podcisnienia,uszkodzona membrana w puszcze turbiny lub przykorodowane cięgna na kierownicach turbiny bądz tez potrzebe jest rozkrecenie turbawki i przeczyszczenie jej z sadzy chociaz najprowdopodobniej nie jest to bezposrednia przyczyna.Jak widzisz mozliwosci wiele ja mam nowy zawór N75 i mam zwarcie.A wiec nie martw sie.Musisz wiec po kolei wyeliminowac po kolei kazdy błąd.Sprawdz przeody,potem zawór.Potem pozostaje tylko juz turbo.Jest szansa ze ktos przed toba cos zle popodłaczał.jesli bedziesz musiał kupic zawór kup ten tańszy jest dokładnie taki sam niech zmienia wtyke i bedzie tak samo.Pozdawiam.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sty 13, 2006 00:24

marthh pisze:W swoim golfie masz zawór 1H0 906 627A który kosztuje ponad 400 zl mozesz załozyc
1Jo 906 627 A.
z tego i etki wynika że ALH ma zmienną geometrię - musle ze n75 będzie pasował ale warto by sprawdzic rez kierownice.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości