Nie ma iskry Vento 2.0 8V 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz_lwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 23:27
Lokalizacja: Legionowo

Nie ma iskry Vento 2.0 8V 2E

Post autor: lukasz_lwo » ndz maja 10, 2009 23:30

Mam problem otóż pożyczyłem dzisiaj bratu samochód ledwo zdążył ruszyć i samochód zaniemógł, nie ma iskry. Wcześniej było wszystko dobrze nie miał problemu z odpalaniem, czasem tylko zgasł jak np. cofałem na pół sprzęgle i nagle wcisnąłem sprzęgło (wystarczyło lekko dodać gazu i po puszczeniu schodził do ok 900 obr. Mam podejrzenie że cewka padła. Na kostce którą wpina się w cewkę są trzy przewody czarny, brązowy i jeszcze jakiś. Jak przyłożę miernikiem czarny przewód do czarnego i czerwony kolejno do pozostałych to jest na nich napięcie 12V z groszem, czyli myślę że z zasilaniem do cewki wszystko jest dobrze.
Kolega mi zasugerował że rozrząd mógł się przestawić ale gdyby tak się stało to iskra by była z tym że nie w tym czasie co trzeba. Dobrze mówię?
Chyba że jeszcze komputer padł ale to na razie wykluczam. Może czujnik halla w aparacie zapłonowym? Jak to sprawdzić domowym sposobem? Z popychu samochód też nie pali.



jez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 10:37
Lokalizacja: Bytom

Re: Nie ma iskry Vento 2.0 8V 2E

Post autor: jez » ndz maja 10, 2009 23:51

Pierwsze pytanie - masz tam jakiś nieseryjny alarm ?

Jeśli faktycznie czujnik Halla zacznij od wyczyszczenia wszystkiego. Zdarza się ze syf się nazbiera i jest problem bo nie wykrywa właściwie pozycji wału. Tyle z marszu...


"Amerykańskie światła mijania są symetryczne, czyli świecą zgodnie z logika na wprost. Europejskie muszą mieć zarys asymetryczny. Strumień światła po prawej stronie jest odchylony w prawo, aby auta mogły oślepiać przechodniów i aby pobocze drogi było lepiej oświetlone niż jezdnia na wprost." :D

lukasz_lwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 23:27
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: lukasz_lwo » pn maja 11, 2009 00:30

Alarm jest ale podobno seryjny. Po jego załączeniu odcina tylko zasilanie na rozrusznik ale nie był włączany bo go wogóle nie używam a przez przypadek też by się nie włączył bo musiał bym połączyć baterie w pilocie bo nie mam kawałka plastiku i mam skręcone izolacją.
Czytałem teraz o czujniku halla i objawy wyglądają podobnie. Jutro będę grzebał.



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pn maja 11, 2009 00:45

Cewka na 98%. Wymień i po kłopocie. Dla pewności możesz podmienić od kumpla i sprawdzić czy odpali. :bajer:



lukasz_lwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 23:27
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: lukasz_lwo » wt maja 12, 2009 23:05

I po kłopocie, padła cewka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 201 gości