1.8 16vPL Auto stało 7lat co warto zrobić przed odpaleniem??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kuballa1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 08, 2009 19:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

1.8 16vPL Auto stało 7lat co warto zrobić przed odpaleniem??

Post autor: kuballa1985 » wt maja 12, 2009 17:00

Witam wszystkich.
Jak pisałem ostatnio reanimuje golfa mk2 z silnikiem 1.8 dohc 16v PL 129km z 1988roku. Auto stało przez 7 lat na placu i ktoś ukradł kilka części miedzy innymi cewkę i części kolumny kierowniczej. Części dzięki waszej pomocy kupiłem i w sobote zabieramy się do pracy.
Mam pytanie o czym nie można zapomnięć przed próbą pierwszego odpalenia auta po tak długim czasie stania,aby nie narazić się na koszty dodatkowych napraw???

Pozdrawiam. :D Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 18:23 przez kuballa1985, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kiler_444
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 17:04
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: kiler_444 » wt maja 12, 2009 17:06

sprawdz czy jest jescze olej :grin: odkrec swiece i przeczysc je i moze warto byłoby psiknac oleju troche na tłoka zeby nie zatralo sie cokolwiek i popatrz moze na pasek rozrzadu czy jest jescze w stanie przeniesc naped


SPRZEDAM UCHWYTY NA KLUCZE PŁASKIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276181



kiler_444

Awatar użytkownika
kuballa1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 08, 2009 19:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kuballa1985 » wt maja 12, 2009 17:11

olej jest patrzyłem ostatnio nawet po odkręceniu korka widać że wilgotno. czy warto wymienic oleje przed samą próbą ??

[ Dodano: 12 Maj 2009 17:15 ]
bo może trzeba będzie zlać i wtedy szkoda

Co jescze warto zrobić???
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 17:34 przez kuballa1985, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt maja 12, 2009 18:21

skoro go reanimujesz to moze lepiej by Ci bylo wyjac serducho i je posprawdzac co jest warte, pouszczelniac, zlozyc i wtedy odpalac i miec na gotowe :)



Awatar użytkownika
kuballa1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 08, 2009 19:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kuballa1985 » wt maja 12, 2009 18:30

Aż taki kozak to ja nie jestem. Za mało sie na tym znam. Co innego zmienić olej wykręcić świece czy coś wymienić a co innego rozebrać i złożyć silnik od a do z jak go rozłoże to już nigdy nie zadziała :P
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 18:33 przez kuballa1985, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 12, 2009 18:32

ciekawośc czy odpali jest większa niż konsekwencje uruchomienia takiego silnika bez przygotowania: :grin:
Proponuje wykręcić świece wtrysnać olej ale taki w sprayu.
Zdjąć pokrywe zaworów spryskać wałek i krzywki
Sprawdzić rozrząd-pasek czy n ie sparciały
spuścić stary olej i zalac najtanszym mineralem
wrzucić 5bieg i przepchać auto po placu niech sie gładzie cylindryczne przetrą z syfu
Można zalać cylindry naftą przed zmianą na ten mineral na czas odpalania.
ięcej nie widze opcji bez rozkładania motoru.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
kuballa1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 08, 2009 19:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kuballa1985 » wt maja 12, 2009 18:39

Dzięki Stary!
To już coś od czego można zacząć silnik był cały czas zalany olejem więc sądze że nie będzie źle. Auto ma przejechane 166 tyś czy wlewać już tylko mineralke czy pokusić się o półsyntetyk??? czemu najtańszym???



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt maja 12, 2009 19:17

kuballa1985 pisze:czemu najtańszym
A jak okaże się że silnik nie ożyje? To stracisz tylko parę groszy.
Ja proponuję najpierw sprawdzić pasek rozrządu i po wykręceniu świec wlać po setce oleju napędowego. Potem 5 bieg i niech tłoki zrobią parę suwów z "ropą", potem nie wkręcając świec zajeblować rozrusznikiem niech olej napędowy wyrzuci przez otwory na świece, wkręcić świece i ognia. Sprawdź czy podaje paliwo, jest iskra i wszystko...

A jeśli chodzi o olej to zalej nawet ten z biedronki. Jak popracuje parę dni na tym oleju to się nic nie stanie, a potem zalej coś lepszego ja proponowałbym jednak dobry minerał...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt maja 12, 2009 19:59

A ja dla odmiany napiszę, że nie odpali. Układ paliwowy w K-jetach i KE-jetach jest bardzo czuły, a przez 7 lat to paliwo rozłożyło się na kupę różnych czynników, z czego te najgorsze pozatykały już pewnie wtryski, a osad siadł na rozdzielaczu i nie puści on ciśnień jak powinien. :bajer:



Awatar użytkownika
kuballa1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 08, 2009 19:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kuballa1985 » wt maja 12, 2009 20:03

Zobaczymy co to będzie??Na pewno bede probował mam niewiele do stracenia. Dziekuje za wszelakaie sugestie i propozycje. Czy jest jakiś sposób wyczyszczenia układo paliwowego aby sie poodtykał??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 12, 2009 22:31

dlaczego najtańszy?bo i tak pójdzie w kanał i nie bedziesz na nim jeździł tylko posłuży do przepłukania syfu w silniku.Stary olej z czasem robie się szkodliwy dla silnika dlatego przepłucz silnik nowym mineralem a docelowo zastosujesz zapewne olej półsyntetyczny dobrej jakości.Najpierw doprowadz gładzie cylindryczne i środek silnika w taki sposób jak tu proponowano.Następnie sprawdz iskre itp.Nawet jak ci nie zapali od razu to krecąc juz przygotowany/przesmarowany silnik nie uszkodzisz go mechanicznie próbując odpalić auto.
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 22:32 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Hecelek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 22:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Hecelek » wt maja 12, 2009 22:32

a ja zapytam tak z ciekawości bo mnie zrera kiedy masz zamiar to zrobić?? :D


HECLEK

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 13, 2009 07:49

kuballa1985 pisze:Zobaczymy co to będzie??Na pewno bede probował mam niewiele do stracenia. Dziekuje za wszelakaie sugestie i propozycje. Czy jest jakiś sposób wyczyszczenia układo paliwowego aby sie poodtykał??
Wymontować układ paliwowy, dać mu prąd i naftę zamiast paliwa i odpalić to podnosząc klapę. Jak się będzie paliwo lało z wtrysków to pół biedy i można dać rozdzielacz i wtryski na ultradźwiękowe czyszczenie.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 13, 2009 07:54

Fahoo pisze:wrzucić 5bieg i przepchać auto po placu niech sie gładzie cylindryczne przetrą z syfu
można jeszcze "ręcznie" obrócić wałem za koło pasowe (oczywiście kluczem), dla ułatwienia poluzuj świece by sprężania nie było
kuballa1985 jestem ogromnie ciekawy czy odpali :-k


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 85 gości