1.9 TD AAZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

1.9 TD AAZ

Post autor: Grzegi Siedlce » pt sty 06, 2006 09:20

Witajcie mam takie autko w sumie krótko bo ponad miesiąc dopiero. I zastanawiam się jak prawidłowo używać tego ssania ręcznego czy tylko zimą rano jak jest zupełnie zimny czy nawet latem zawsze przy odpalaniu zimnego silnika i jak długo trzeba czekać żeby można było to już zamknąć. ?? czekam na oipinie użytkowników takiego oto motoru. A i jeszcze jedno jak w nocy był spory mróz to musiałem 2 razy świece podgrzewać bo ciężko polił czy to wina tego że mam słabe świece żarowe czy to normalne na starszego Diesla ? POZDRAWIAM :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » pt sty 06, 2006 09:42

Witam. Ja prawie zawsze pala go na "ssaniu" (kąt wyprzedzenia zapłonu). Jak jerst ziamy to bez tego trudno odpalić. Wciskam drążek jak zaczyna mi sie podnosić temperatura silnika, jakies 3 kreski.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 06, 2006 11:16

Generalnie ponizej 15 st C nalezy uzywac "ssania"! choc to sie nie nazywa "ssanie" tylko zmiana kata wyprzedzenia zapłonu!!!! Tak do 0*C to sie tylko odpala auto i wciska wajche po ok 20s jak wieksze mrozy to troche dłuze jednak nie stosuje tego dłuzej jak minute.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » pt sty 06, 2006 11:54

Przy takiej tem. jak jest obecnie wyciągasz to tylko na 1 minutę??? ja czekam aż tem. osiąnie około 3 kreski na skali. Robę źle ???? podpowiedz



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » pt sty 06, 2006 12:06

No troche za dlugo go trzymasz. Bo napewno nie nagrzeje sie w minute. Ja slyszalem ze kat wyprzedzenia zaplonu powinien byc uzywany zawsze przed odpaleniem 30-60sek.

A co do grzania swiec, ja w swoim autku grzeje tylko raz. Przy obecnej zimie ani razu jeszcze nie bylo problemu. Moze Swieca ci padla albo cos z przekaznikiem. pozdrawiam



Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » pt sty 06, 2006 12:33

OK to teraz już wszystko wiem na ten temat i w sumie robię podobnie no ale chciałem się upewnić bo kto pyta nie błądzi. : DZIĘKI KOLEDZY piwka:

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 11:34 ]
:pub:



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 06, 2006 22:30

w 0*C zupełnie wystarcza 20 s a tej zimy było juz i -15*C (przynajmniej u mnie) i wystarcza 1 min chodzi tylko o to by silnik pracował równo i nim nie rzucało!! Nie trzeba rozgrzac sinika całkowicie przy wciągniętej dzwigni
A co do swiec to jak z autkiem jest wszystko OK to wystarczy raz grzac no i jak oczywiscie wszystkie swiece sa sprawne!!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr sty 11, 2006 12:05

Na "ssaniu" odpalam go zawsze.

Latem praktycznie od razu chowam ciegno
Zima przejezdzam kilka km nim to zrobie.

Samochod tego typu ktory ma juz kilka kilkanacie lat ma prawo by wlasnie tak go traktowac i nieco mu pomagac w ciezkim zyciu :)

Pozdrawiam
T.



jantar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 14:39
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: jantar » śr sty 11, 2006 12:35

Podaję w ślad za rosyjską instrukcją do 1.9TD. Cięgła ssania używać do odpalania zawsze (zima i lato), wyłacza się go po krótkim czasie - góra kilka minut. Jeżeli zapomnimy wyłączyć to nie ma obawy żeby coś złego się stało. Jako ciekawostkę podają że przy dużych mrozach poniżej -15 silnik lepiej zapala bez włączania tego ssania.



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr sty 11, 2006 13:14

jantar pisze:ciekawostkę podają że przy dużych mrozach poniżej -15 silnik lepiej zapala bez włączania tego ssania.
To jest absolutna bujda. Probowalem zapalac bez wyciagnietego ciegna i efekt byl taki ze obroty weszly chyba na 600rpm 3sek sie potrzymaly po czym silnik zgasl. Zapomnij.

Pozdrawiam
T.



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr sty 11, 2006 17:02

Ja też odpalam zawsze, szkoda niszczyć silnik. Jak ta wajcha jest, to jej trzeba używać co nie? Bo ona tam na daremno nie jest. Wyciągnij i około 1 min trzymaj wyciągniętą. Miłego użytkowania.Pozdrawiam.



Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » śr sty 11, 2006 21:35

Dzięki za podpowiedź koledzy. W sumie robię to tak jak piszecie no ale jak wiadomo kto pyta nie błądzi. A jeszcze interesuje mnie zagadnienie trochę cięższego odpalania rano na mrozie muszę go chyba z 15 sekund kręcić zanim załapie to chyba świece żarowe ma słabe. POZDRO :pub:



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » czw sty 12, 2006 15:38

Grzegi Siedlce pisze:Dzięki za podpowiedź koledzy. W sumie robię to tak jak piszecie no ale jak wiadomo kto pyta nie błądzi. A jeszcze interesuje mnie zagadnienie trochę cięższego odpalania rano na mrozie muszę go chyba z 15 sekund kręcić zanim załapie to chyba świece żarowe ma słabe. POZDRO :pub:
Pewnie są przepalone 15 sekund to stanowczo za długo,przekręcasz kluczyk i powinien zapalić
sprawdz świece.



KondzikVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 03, 2006 11:31
Lokalizacja: Szczecin/Bezrzecze
Kontakt:

Post autor: KondzikVW » czw sty 12, 2006 16:41

A u mnie cięgno samo się chowa po chwili od odpalenia.Jak bylo bardzo zimno to po 30 sec już zaczęło się chować.Myślałem,że tak jest normalnie,ale widzę,że nie - kurcze co to może być,że ja mam,a Wy nie? :crazy:


Nie jestem leniwy. Mam zawyżone wymagania motywacyjne.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości