Problem z szyberdachem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z szyberdachem
Witam.
Jak widać w temacie, problem dotyczy szyberdachu w Golfie III (93rocznik) jak otwieram szyberdach to otwiera mi się do polowy, a nie raz cały później się nie chce zamknac, natomiast rozszczelnić szyberdach mogę, tzn podnieść go do góry i bez problemu mi się zamknie. Proszę o pomoc, bo jest podłamany, może się ktoś orientuje co to może być - silniczek czy prowadnice??
Jak widać w temacie, problem dotyczy szyberdachu w Golfie III (93rocznik) jak otwieram szyberdach to otwiera mi się do polowy, a nie raz cały później się nie chce zamknac, natomiast rozszczelnić szyberdach mogę, tzn podnieść go do góry i bez problemu mi się zamknie. Proszę o pomoc, bo jest podłamany, może się ktoś orientuje co to może być - silniczek czy prowadnice??
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 20:37 przez broda_85, łącznie zmieniany 2 razy.
Prowadnica prawdopodobnie jewa jest pęknieta, na forum jest opisane jak to naprawić beż zakupu nowych części, ja to robiłem znajomemu trzeba zdjąć sufit i wymontować szyberdach.
Jako amatorowi zajeło mi to 5h
[ Dodano: 11 Maj 2009 21:04 ]
Tu jest wszystko
Jak pomogłem to proszę o punkt
Jako amatorowi zajeło mi to 5h
[ Dodano: 11 Maj 2009 21:04 ]
Tu jest wszystko
Jak pomogłem to proszę o punkt
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
podczepie się pod temat kolegi, a mianowicie kumpel ma problem z szybrem tzn, ręcznie (imbusem) dach chodzi bez problemu(otwieranie, zamykanie uchylanie) natomiast gorzej jak chce to zrobić elektrycznie. Podczas wciśnięcia przycisku słychać tylko przekaźnik i kaput, myślałem że to silniczek wiec zakupiliśmy tak owy od kolegi z forum, do sprawdzenia podłączyłem go do swojego golfa i wszystko działa, więc przekładamy do felernego szyberdachu, a tu zonk dach przesunął się z dużym oporem do tyłu(trzeba było 3 razy przycisk klikać) i nagle słychać tylko przekaźnik i kolejny silniczek kaput. Przeczyściliśmy prowadnice naprawiłem silniczek(poprzez wymianę bezpieczników polimerowych, podłączam i to samo z tym że teraz nawet wymiana bezpieczników nic nie pomogła. Nie wiem co teraz kupno kolejnego silniczka raczej nie rozwiąże problemu.
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 23:07 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
silnik szybra podobnie jak silniki szyb mają wyłącznik krańcowy, przy napotkaniu oporu wyłącza się, kluczem może się wydawać lekko ale silnik się wyłącza, na forum czytałem kiedyś poradę jak ustawić aby szyber nie był przekoszony, operację to wykonuje się z wyciągniętym silniczkiem
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
broda_85 pisze:jak otwieram szyberdach to otwiera mi się do polowy, a nie raz cały
.Wiesiek74 pisze:Prowadnica prawdopodobnie jewa jest pęknieta
- bardzo wątpię, żeby to była prowadnica - wtedy w ogóle by się nie otworzył.artgtitdi pisze:kolega Wiesiek ma racje, niestety szyber w vw jest kiepski, ja przerabiałem ten tema 2 razy i na 100 % podstawia ci się lewa strona bo zatrzask z lewej pękł i zmartwie cię znowu masz robote z rozbieraniem
- hmm - zn. nie potkałem się, ale może rzeczywiście prowadnice nie są zgrane. Trzeba zdjąć silniczek, odsunąć ten plastik zasłaniający mechanizm i ręcznie dopchać prowadnice do końca (obie) - czyli do pozycji uchylonego szybra. Jedna i druga prowadnica musi być na samym końcu, nie może mieć możliwości jechać dalej. Ustawaimy silniczek w pozycji uchylonego szybra, przykręcamy i sprawdzamy, czy działa.T.O.B.I. pisze:szyber może być przekoszony i silnik ma za ciężko albo któraś z prowadnic zacina się
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no właśnie nie otwiera, tylko zamyka. Jeżeli prowadnica jest peknięta, to nie można otworzyć szybra, ale mozna go zamknąć. Mozna natomiast uchylić szyber, ale z tej pozycji tez nie można go zamknąc. Podczas otwierania szybra końce linek (te z prowadnicą) idą do tyłu. Łączenie linki z prowadnicą jest w tylnej cześci prowadnicy. Jeżeli linka sunie do tyłu, to nie ma co pchać, cioągnąc też nie może, bo urwana. Moze natomiast zamknąc szyber, przesuwając się do przodu i ułamanym fragmentem pchać prowadnice.Wiesiek74 pisze:tylko otwiera pchając
W zeszła sobote walczyłem z szybrem (po raz drugi, wcześniej robiłem szyber w innym golfie), więc jeszcze mam świerzą wiedzę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 - ostatni post.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Co do ustawiania mechanizmu to najlepiej zrobic to tak, ze odlacza sie silnik od mechanizmu i klika guzik na uchylenie dachu. Kiedy silnik skonczy swoja prace zostawiamy go na pozniej
Pozniej przechodzimy do regulacji 2 prowadnic. Pchamy do konca prowadnice (w strone maski) a nastepnie chwytamy jeden koniec prowadniczki (ten z linka), ktora porusza sie na plaskowniku z dziurami i dzialamy tak jak mechanizm uchyla szyber. Kiedy po obu stronach mechanizm jest uchylony na maksa, przykrecamy silniczek, i zamykamy szyber klikajac na guziczek.
Jak sie widzi calosc mechanizmu i spedzi nad nim caly dzien naprawiajac go to bedziecie wiedziec o co chodzi
Pozniej przechodzimy do regulacji 2 prowadnic. Pchamy do konca prowadnice (w strone maski) a nastepnie chwytamy jeden koniec prowadniczki (ten z linka), ktora porusza sie na plaskowniku z dziurami i dzialamy tak jak mechanizm uchyla szyber. Kiedy po obu stronach mechanizm jest uchylony na maksa, przykrecamy silniczek, i zamykamy szyber klikajac na guziczek.
Jak sie widzi calosc mechanizmu i spedzi nad nim caly dzien naprawiajac go to bedziecie wiedziec o co chodzi
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości