[MK3]Gałka kierownicza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Klikuś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 19:19
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

[MK3]Gałka kierownicza

Post autor: Klikuś » sob mar 18, 2006 16:08

Wczasie jazdy po nierównościach słychać takie"pukanie "od strony pasazera.Byłem u mechanika i stwierdził że gałka ma luz i nadajesie do wymiany.I tu jest moje pytanie.Czy po wymianie gałki musze robic geometrie kół?.Aha i czy macie inne propozycje co to moze byc jakby okazało sie że to nie gałka.Amortyzatory były sprawdzane i są sprawne.



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » sob mar 18, 2006 16:57

luz na gałce bardzo łatwo wyczuć nie trzeba ci mechanika ale po wymianie musisz sprawdzić zbieżność bo gdyby było coś nie tak to potem czeka cię wymiana
ściętych opon a to już trochę kosztuje a zbieżność ok 40 zł



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob mar 18, 2006 17:08

Jeżeli nie końcówka drążka ( jeżeli to masz na myśli pisząc gałka ) to może być jeszcze do wymiany drążek kierowniczy, bo na nim też jest przegubowy łącznik ukryty pod gumową manszetą,a ostatecznie i moze to byc luz w samej przekładni.Musisz wejść pod samochód i poprosić kogoś,zeby szarpał kierownicą w obie strony,dokładnie sie przyjrzeć i posłuchać,skad stukanie dobiega. A geometrię sobie ustaw po wymianie,bo może się okazac,ze po paru tysiacach km zetnie ci np. oponę ..



Klikuś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 19:19
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Klikuś » sob mar 18, 2006 17:14

Dzięki za poradę spróbuje zlokalizowac stukanie. :wink:

[ Dodano: 25 Mar 2006 16:22 ]
Tak jak myślałem po wymianie gałki "pukanie" nie ustąpiło.Po dalszych oględzinach zauważyłem ze łącznik stabilizatora jest luźny.Mam nadzieje że to jest to.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn maja 11, 2009 18:14

dołączę się do tematu:
czeka mnie wymiana końcówki drążka- wymienia się odrazu lewą i prawą stronę czy można pojedynczo? bo słyszałem że lepiej obie wymienić.
i jeszcze pytanie odnośnie producenta?
jakiego polecacie?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Alexei
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt maja 05, 2009 23:21
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: Alexei » pn maja 11, 2009 18:22

przedmioty martwe mają to do siebie że potrafią być złośliwe ;] czasami wystarczy jeden wymienić żeby mieć spokój na długi czas, a czasami trzeba będzie zaraz po wymianie jednego elementu wymienić drugi ;] Miałem tak z łożyskami na kołach z tyłu. Najpierw jedeo i za 120 km drugie ;].

Polecam Tobie brynol, zaznajomić się z wyglądem obydwu końcówek drążka - w sensie ich stanu technicznego.

Pozdrawaim
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 18:23 przez Alexei, łącznie zmieniany 1 raz.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn maja 11, 2009 22:16

tak myślę ze lepiej chyba odrazu obie wymienić, bo właśnie jest jak piszesz... a po co dwa razy zbieżność ustawiać :D
jest jakiś producent który robi dobre jakościowo te elementy? i za normalne pieniądze?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości