Problem z akumulatorem albo alternatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

-=TOMASZ=-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 03, 2005 17:43
Lokalizacja: Ożarów/Warszawa
Kontakt:

Problem z akumulatorem albo alternatorem

Post autor: -=TOMASZ=- » śr sty 11, 2006 18:36

Mój problem polega braku prądu podczas jazdy samochodem. Wczoraj jadąc samochodem zauważyłem przygasające podświetlenie zegarów a następnie wyłączające się radio. Nie pozostało mi nic tylko scholować auto:[. dziś byłem u jednego elektryka i u mechanika nie byli w stanie dokładnie powiedzieć co jest tego przyczyną. Sprawdziłem szczotki są całe, alternator daje napięcie 13,8 V więc teoretycznie akumulator powinien się ładować. Ale jadąć prawie na wyczerpanym akumulatorze samochód staje bo nie ma wystarczająco dużo prądu czy to wina akumulator. ( Ale przecież na podszeby samochodu alternator wytwarza wystarczająco dużo prądu więc samochód powinien jechać nawet jak akumulator jest rozładowany tak mi się przynajmniej wydaje, może się mylę) Chyba mnie czeka wymiana akumulatora. Proszę o pomoc..



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » śr sty 11, 2006 19:08

nie do konca tak jest jak piszesz, jezeli akumulator jest juz wiekowy badz mial za malo elektrolitu i sie zasiarczyl badz rozsypaly sie cele to jezeli bedzie jakis czas stal to bedzie potencjal na zaciskach auto odpalisz i moze nawet zrobisz troche kilometrow ale jezeli zrobi sie zwarcie na celach podczas jazdy to akumulator zdusi ci auto i nawet kable rozruchowe i drugi samochod nie pomoze. jezeli masz sprawny alternator wszystki kable od niego na miejscu i laduje normalnie a tak ci sie dzieje to podmien akumulator i problem na 99% zniknie.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 11, 2006 19:16

Zanim kupisz nowy aku. pożycz od kogoś i sprawdź. Mnie to wygląda na brak jakiegoś połączenia.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sty 11, 2006 19:21

Sprawdź klemy i połączenie masy z aku do nadwozia. Może zaśniedziało i aku ma lichą masę? (na b. szybko - odkręć 2-3 obroty śrubę mocującą kabel masowy do budy, poruszaj kablami, pokręć śrubą o 1-2 obroty, dokręć. Jak to pomoże, to trzeba to rozkręcić i porządnie wyczyścić).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

-=TOMASZ=-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 03, 2005 17:43
Lokalizacja: Ożarów/Warszawa
Kontakt:

Post autor: -=TOMASZ=- » śr sty 11, 2006 20:05

OK wszystko sprawdzę i sprubuję na innym akumulatorze. Ale ciekawi mnie to żę nawet jak jadę i alternator daje napięcie 13,8v to samochód nie może dalej jechać bo akumulator jest rozładowany<<< To jest możliwe?? I w sklepie mi powiedzieli że mam trochę za mały akumulatror (44AH) w golfie 1.8 i w dodadku z wzmacniaczem na muzykę powinien być conajmniej 54AH. Zgodzicie się z tym POZDRAWIAM!!!



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » śr sty 11, 2006 20:13

-=TOMASZ=- pisze:Ale ciekawi mnie to żę nawet jak jadę i alternator daje napięcie 13,8v to samochód nie może dalej jechać bo akumulator jest rozładowany<<< To jest możliwe??
napisalem ci jak to jest mozliwe aku robi zwarcie i jest tak duzy pobor pradu ze gasi auto i alternator nie pomaga a nawet drugie w 100% sprawne aku zanim nie odlaczysz tego co masz przerabialem juz ten problem i tez sprawdzalem cala reszte a na koncu zlotym strzalem okazal sie aku po wymianie ktorego problemy jak reka odjal



Awatar użytkownika
paziu1976
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob gru 17, 2005 01:48
Lokalizacja: BERGHEIM k/KÖLN
Kontakt:

Post autor: paziu1976 » czw sty 12, 2006 00:48

JA BYM SPRAWDZIL KABLE I PODLACZENIA CZY NIE ZASNIEDZIALE ALBO NIE WISI JAKIS JAK U MOJEGO KOLEGI OSZATNIO W T4 MIAL TO SAMO :hmm:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw sty 12, 2006 07:20

Przy braku masy: aku - karoseria miałbys kłopoty z zapaleniem silnika, nie wiem jak to wyglada, nie napisałeś.
Nie wiem jak to wygląda w golfie, ale np. w fso 125 po odpaleniu silnika można było wyjąć aku i utrzymywany na wyższych obrotach pracował normalnie - sprawdzone doświadczalnie podczas odpalania innym akumulatorem i zamianie na inny.



-=TOMASZ=-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 03, 2005 17:43
Lokalizacja: Ożarów/Warszawa
Kontakt:

Post autor: -=TOMASZ=- » śr sty 18, 2006 22:14

No i dziś spotkała mnie znów nie miła sytuacja z elektryką, a już myślałem że wszystko będzie OK:[. ale akórat miałem przy sobie voltomierz i chyba udało mi się zdiagnozować ćzego to jest przyczyną. problem tkwi w altrenatorze nie wiem tylko czemu dzieję się tak raz na jaiś czas:|. Alternator nie dawał napiecia koło 14V tylko trochę ponad 12V, A jak dodawałem gazu to napięcie spadało nawet do 11V Co jest Z tym altrnatorem :grrr: Może diody!!?? Czekam na waszą opnię. Ale jutro już chyba jadę do elektryka i tak. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcinb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcinb » śr sty 18, 2006 22:17

może to regulator napięcia?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 18, 2006 22:21

ALbo szczotki albo komutator


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

-=TOMASZ=-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 03, 2005 17:43
Lokalizacja: Ożarów/Warszawa
Kontakt:

Post autor: -=TOMASZ=- » wt sty 24, 2006 11:51

Problem rozwiązany:] Przyczyną był zepsuty regulator napięcia. Został wymieniony ale i przy okazji od razu wymieniłem szczotki. I mam nadzieję że teraz będzie dobrze będzie dobrze. DZIĘKI ZA POMOC!!



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt sty 24, 2006 14:41

-=TOMASZ=- pisze:Problem rozwiązany:] Przyczyną był zepsuty regulator napięcia. Został wymieniony ale i przy okazji od razu wymieniłem szczotki. I mam nadzieję że teraz będzie dobrze będzie dobrze. DZIĘKI ZA POMOC!!
ile dales za wymiana regolatora i ile takie cudenko kosztuje??



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » wt sty 24, 2006 16:17

to może i ja się podepnę do tematu elektryki, w niedziele jak jexdziłem wieczorem światła zaczeły mi przygasać i nawet raz zgasł mi silnik, potem samochód stał całą noc i rano oczywiście nie dał się odpalić? i teraz najciekawsze rano jak przekręciłem kluczyk wcale nieświeciły się kontrolki, licznik i zegarek działały centralny zamek też działał czyli aku wporządku, co to może być że znikły kontrolki i niemożna zakręcić rozrusznikiem? może też gdzieś masa uciekła ale dlaczego działa centralny zamek


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości