zamieszanie w skrzynce bezpieczniów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mazerlok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:02
Lokalizacja: trzebinia

zamieszanie w skrzynce bezpieczniów

Post autor: mazerlok » pn maja 11, 2009 10:34

Temat przeniosłem z diagnostyki bo może nie trafiłem a tu jakby więcej podobnych tematów.
I jakby więcej ludzi.

Wiem że jest sporo postów o bezpiecznikach ale nie znalazłem tego co potrzebuję.
Mianowicie: Golf II 1.6 na gaźniku 2EE, złącze do Ecotronika 25 pinowe, rok koniec 1991.
Mam tam płytę na 12 przekaźników. Pytanie w którym miejscu jest jaki (od czego)przekaźnik?
Jest do tej płyty przypięty dodatkowy przekaźnik którego opisu nie mogę znaleźć. Jest to taki długi przekaźnik.
Z za płyty wychodzi szary kabelek zakończony wtyczką imitującą wtyk przekaźnika i pasuje w trzy miejsca na płycie. Co to za kabelek i w którym miejscu powinien być wpięty?
Również z za płyty wychodzi kabelek biały z żółtym paskiem zakończony konektorem typu męskiego. Również nie wiem gdzie ma być podpięty i do czego służy. Nie ma dla niego miejsca w całej puszce bezpiecznikowej.
Na lewym nadkolu pod zbiornikiem cieczy chłodzącej jest złączka, kabelki brązowy i żółto biały. Ale nie ten sam o którym piszę wcześniej( sprawdziłem). Też chciałbym się dowiedzieć do czego ona jest.
ps. w serwisówkach do sterownika gaznika 2EE znalazłem fragmenty dotyczące złączki do kodowania wartości liczby oktanowej paliwa. Ale dla innego auta wyposażonego w ten sam układ zasilania. Wszystko się pokrywa poz tym złączem. Czy w moim aucie również jest taki figielek?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn maja 11, 2009 11:03

mazerlok pisze:Pytanie w którym miejscu jest jaki (od czego)przekaźnik?
- znajdź sobie w dziale FAQ rozmieszczenie przekaźników na nowym panelu i będziesz miał odpowiedź. Jedyny przekaźnik będący w panelu, który był różny dla różnych wersji silnikowych to ten w prawym dolnym roku - w silniku PN jest on od podgrzewania kolektora dolotowego.
mazerlok pisze:Jest do tej płyty przypięty dodatkowy przekaźnik którego opisu nie mogę znaleźć. Jest to taki długi przekaźnik.
- jest pewnie przypięty na górze, bardziej po lewej stronie i ma oznaczenie 31 - jest to przekaźnik załączający dmuchawę chlodnicy w czasie, kedy zapłon jest wyłączony, a gaźnik rozgrzany (w gaźniku jest termostat od tego). Jeżeli dmuchawa nie schłodzi gaźnika w ciągu 10 minut, zostanie wyłączona.
mazerlok pisze:Z za płyty wychodzi szary kabelek zakończony wtyczką imitującą wtyk przekaźnika i pasuje w trzy miejsca na płycie. Co to za kabelek i w którym miejscu powinien być wpięty?
- jest to przewód szaro - biały zapewnie - powinien być wpięty w dolny rząd, pozycja chyba 9 lub 10 (nie pamiętam). Sprawdź gdzie na rozpisce panelu jest przekaźnik od przeciwmgielnych i tam to wepnij. Jeżeli auto nie miało przednich przeciwmgielnych, to było własnie takie rozwiązanie, jak miało, to kabelek był odłączony i schowany, a w to miejsce był włożony przekaźnik 53. Jeżeli ten kabelek jest odpięty to nie działa swiatło przeciwmgielne tylne.
mazerlok pisze:Również z za płyty wychodzi kabelek biały z żółtym paskiem zakończony konektorem typu męskiego. Również nie wiem gdzie ma być podpięty i do czego służy. Nie ma dla niego miejsca w całej puszce bezpiecznikowej.
- jest to prawdopodobnie przewód sygnału GALA do radia GALA to sygnał (i funkcja w radiu) która powoduje, że jadąc szybciej radio zwiększa głośność. Ogólnie fajna sprawa. Muszisz mieć radio obsługujące tę funkcję, oraz do radia podłaczony ten sygnał. Zobacz, cz w kostce od radia masz biało-zółty kabelek. Musisz mieć też w liczniku odpoiwiedni czujnik do tego - jeżeli masz MFA, to ten czyjnik już jest, jeżeli nie, to prawdopodobnie musisz go zamontować (każdy licnzik ma przygotowane miejsce na to).
mazerlok pisze:Na lewym nadkolu pod zbiornikiem cieczy chłodzącej jest złączka, kabelki brązowy i żółto biały. Ale nie ten sam o którym piszę wcześniej( sprawdziłem). Też chciałbym się dowiedzieć do czego ona jest.
- są tam tak na prawdę trzy złaczki - dwie od kierunkowskazów bocznych (jeżeli ich nie masz, to są puste), jedna od halogenów przednich. Nie pamiętam kolorów przewódów, ale złączki są w różnych kolorach - te dwie do kierunków są w takim samym kolorze, ta trzecia, do halogenów jest w innym. Ta z zółto-białym kabelkiem i brazowym jest chyba od halogenów, ale nie jestem na 100% pewien, sprawdź, tak jak pisałem - kolory samych złączek.
mazerlok pisze:ps. w serwisówkach do sterownika gaznika 2EE znalazłem fragmenty dotyczące złączki do kodowania wartości liczby oktanowej paliwa. Ale dla innego auta wyposażonego w ten sam układ zasilania. Wszystko się pokrywa poz tym złączem. Czy w moim aucie również jest taki figielek?
- z tego co wiem, to nie ma. Jedyne co jest to złącze diagnostyczne do sprawdzenia błędów kodami błyskowymi.



mazerlok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:02
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: mazerlok » pn maja 11, 2009 12:58

Dzięki serdeczne!
Jednak trzeba trafić z tematem w odpowiedni dział i wszystko momentalnie się wyjaśnia.
Jeszcze raz dzięki serdeczne.
:bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości