Ja jutro zamierzam pomierzyć omomierzem mój czujnik temperatury
odpale silnik i bede mierzył czy spada rezystancja zgodnie z tabelą zamieszczoną przez arctrusa:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
zobaczymy czy wyjdą mi zbliżone dane o ile mój czujnik jest dobry ...
[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 11:54 ]
no i pogrzebałem troszke - wiem juz duzo wiecej ale dalej nie naprawiłem....
a więc moje pomiary zacząłem przy -5 st C
w czujniku są 2 pary styków 1 i 3 (na dole) oraz 2 i 4 (na górze)
mierzyłem obie pary
dla -5st C
1,3 = 17000 Ohm
2,4 = 7000 Ohm
przejechałem 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy organoleptycznie sprawdzony ręką miał około 50/60 st C
dla 50/60 st C
1,3 = 1500 Ohm
2,4 = 570 Ohm
przejechałem ponownie 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy miał około 70/90 st C
dla 70/80 st C
1,3 = 800 Ohm
2,4 = 330 Ohm
czyli mozna powiedziec że zgodnie z książką serwisową - ale tam jest podane dla benzyny a ja mam 1.9 TDI - silnik AFN - a ksiązka pisze tak dla wielopunktowego wtrysku silni 2E:
0*C - 5500 +-700 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1800 +-200 ohm
50*C - 800 +-100 ohm
80*C - 350 +- 50 ohm
100*C -200 +-25 ohm
nie wiem czy w dieslach są inne czujniki ale mnie w Zasadzie zeznali ze dla AFN powinien byc czujnk o oznaczeniu: 6U0919501B (koszt 88 PLN)
teraz sprawdzam co sie dzieje po zwarciu styków
styk nr 4 idzie bezpośrednio do masy..
wiec zwirram styk 1 do masy i co .... załacza się wentylator
zwieram 2 do masy i co - wskazówka wychyla się na maxa
- czyli wskaźnik dobry ..
sprawdziłem przejście ze styku 4 do masy - OK - na wszelki wyczyściłem końcówki przykręcone do masy i nic
Skoro tak to wnioski sa takie że
styki 1 i 3 (dolne) odpowiadają za włączenie wentylatora - nie wiem może jest jeszzce bimatal przy chłodnicy jak ktos tu pisał..
a styki 2 i 4 (górne ) sterują wskazówką !! nie 1 i 3 !!
skoro tak to nie wiem dlaczego u mnie się ona nie wychyla ! przy 300 Ohm powinaa się już wychylić a ona ledwo co drgnie jak silnik jest porządnie rozgrzany...
inna sprawa to rózne wartości rezystancji dla styków 2,4 i 1,3 ale podejrzewan że może tak ma być coby się wiatrak później załączał...
problem pozostał - niepotrzebnie
wymieniłem termostat na wahlera
no i teraz nie wiem czy pakować kase w czujnik...
Pomimo że silnik rozgrzany i ciepło w środku jeżdzenie z leżącą wskazówką temp. mnie juz drażni.. a nie wiadomo tez czy mi się włacza odpowiednio wentylator co może grozić przegrzaniem silnika..
prosze o porade bo wszystko jest niby OK ajednak nie jest - może ktoś w Wawie może zaradzić?
w załączeniu fotki - może się komuś przydadzą..
[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 12:02 ]
może ktos ma porządną książke do diesla AFN - albo dane tego czujnika który wczesniej opisałem..bo nie wiem co jest nie tak ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.