Witam!
Pan feniks79 - nie czyściłem jeszcze przepustnicy, bo chłop z vagiem zażyczył sobie 200 zł, więc kupiłem na allegro kabel jak przyjdzie jutro to będe działał i sam sobie zaadaptuje.
Między czasie kierując się radami Pana andrzej gti sprawdzałem wężyki sprawdziłem ten duży idący miedzy korkiem wlewu a przepustnicą
oraz mały pod dużym (zdemontowałem i przedmuchałem był cały).
Dużego nie ruszałem bo ciężko było ściągniąc a bede czyścił przepustnice wiec przy okazji sprawdze.
Zauważyłem 2 rzeczy, otwieram korek wlewu ojelu i silnik zaczyna pracowac lekko inaczej. oraz druga słychac na wolnych "huhanie" coś jak wiatr, zmacałem wszystko i nie doszedłem do niczego
.
Przy okazji zmierzyłem czujnik cieczy chłodzącej:
przy lekko ciełych przewodach - 358 ohm (cały przewód miał na czuja było ok 50 st )
przy nagrzanym silniku 650 ohm (na czuja ok 90 st )
nijak się to ma do tego:
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony z tyłu głowicy
- rezystancja
- przy 0°C 5000...7000 W
- przy 10°C 2500...4500 W
- przy 20°C 1500...3000 W
- przy 30°C 1200...2000 W
- przy 40°C 1000...1500 W
- przy 50°C 700...1000 W
- przy 60°C 525...650 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
- przy 100°C 150...225 W
Rano zobacze jak się schłodzi. Proszę o opinie bo chyba jest kolejny podejrzany...
(oprócz przepustnicy i przepływomierza i przewodów).
Pytanie czy mogę zrobic tak jak sugerował andrzej gti czyli odłączyc przepływkę i zapalic zimny silnik, nie wyskoczy mi cos niespodziewanego.. ?
PS. Rano na zimnym silniku przy 10 st było 1750 ohm....
[ Dodano: 14 Maj 2009 14:11 ]
Kupiłem kabel wraz z programem Polski VAG 2.5 Działa bardzo dobrze, wykrył mi kilka drobnych błędów napowazniej wygląda sonda lambda górny i dolny zakres, błąd sporadyczny. Zainstalowałem program vag com 311 do wszystkich utawien wchodzi tylko jak przyjdzie na silnik pojawiaja sie info o sterowniku i jest aktywny klawisz tylko błędy, wchodze na nie i pisze blad polaczenia. Wersja pełna aktywowana. Wiecie moze o co chodzi ?
[ Dodano: 28 Maj 2009 07:20 ]
Czyściłem przepustnice dalej to samo, wezyki są całe.
Pod odmą jest taki mały wężyk od czego on jest ? Jak czyściłem to było zatkane w miejscu gdzie wchodzi ten weżyk do rury plastikowej, przetkałem to dmuchając.
Temperatura cieczy na vagu przy ciepłym silniku 84.5 st C więc to raczej nie czujnik.
Od poczatku na vagu pojawiał się błąd sondy Lambda 537 przekroczona wartość górna.
Pomóżcie bo juz mi brakuje siły.