Wymiana uszczelki pod pokrywą od zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod pokrywą od zaworów

Post autor: azizi » pt maja 08, 2009 09:32

Mam takie pytanie, chce samemu wymienić uszczelkę pod pokrywą od zaworów bo zaczyna mi się pocić w jednym miejscu. Mam dostęp do klucza dynamometrycznego. Jakie powinny być siły ustawione na nim dla silnika ADY 2.0 8V? Na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
Dodam że nowa kupiona jest gumowa, bo i taka wg katalogu tam powinna iść.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt maja 08, 2009 10:06

a próbowałeś dokrecić ??



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » pt maja 08, 2009 10:41

azizi pisze:Jakie powinny być siły ustawione na nim dla silnika ADY 2.0 8V?
10 Nm
azizi pisze:Na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
To dosyc prosta operacja. Jak bedziesz wkladal nowa uszczelke, to pamietaj, aby te uszczelke polokragla po lewej stronie i polokragla wkladke po drugiej przykleic smarem do golwicy, a potem jak bedziesz skrecal, to w miare rownomiernie z kazdej strony. :bigok:


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt maja 08, 2009 10:42

azizi pisze:Mam dostęp do klucza dynamometrycznego
nie ma potrzeby używać do tego klucza dynamometrycznego, to nie jest głowica, dokręć to z "czuciem", poten kontroluj czy się nie poci, ale najpierw zrób jak pisze dziejo, może wystarczy "podociągać" śruby na starej uszczelce


:-k ...

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pt maja 08, 2009 11:01

W sumie to faktycznie nie dociskałem śruby, pomyślałem że trzeba wymienić i tyle :)
Uszczelkę już mam ale skoro tak piszecie to może faktycznie jutro sobie ją docisnę, umyję miejsce gdzie się poci i będę obserwować.

klex1 dzięki za info o sile. O co chodzi z tym smarem i czy coś innego można zastosować bo nie posiadam takiego? Rozumiem że mówisz o tych wypukleniach tej całej uszczelki, po obu jej stronach, tak?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » pt maja 08, 2009 11:11

azizi pisze:Rozumiem że mówisz o tych wypukleniach tej całej uszczelki, po obu jej stronach, tak?
Tak dokladnie, z tym ze podklejanie na smar poradzil mi mechanik, jesli mialbym te uwypuklenia osobno (czyli uszczelke 3 czesciowa), ja natomiast mialem uszczelke w jednym kawalku i zrobilem to w ten sposob, jak sie zaklada filtr oleju - przesmarowalem uszczelke z jednej i drugiej strony olejem przy pomocy palca i nie cieknie ani nie poci sie - elegancko i suchutko. :)
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 11:12 przez klex1, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pt maja 08, 2009 11:21

ten motyw z olejem znam i stosuje :)
dokręcę najpierw lekko śrubę przy tym poceniu się i zobaczę co będzie w tygodniu, jak nie pomorze to i tak nową uszczelkę mam więc zmienię ją :)
dziękuję wszystkim za pomoc


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 376 gości