czym przepłukac nagrzewnice??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

czym przepłukac nagrzewnice??

Post autor: guti » wt sty 10, 2006 23:46

chodzi o autko kumpla , zeby sie do niej dostac to trzeba pol auta rozebrac i zeby tego nie robic to chcemy odpiac weze i nie ruszajac jej przeplukac tylko czym?? jakies specyfiki??

objawy :
wygląda na to że ta nagrzewnica grzeje ale tak jak by ok 1/5 powierzchni bo letnie powietrze leci, ciepłe na postoju,przewody co wchodzą do nagrzewnicy są letnie

dzieki za pomoc , autko to jest renault rapid.wiec wiecie ze francuz :>, termostat dziala na 100%


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 10, 2006 23:52

sa specjalne plyny do plukania chlodnic, dlejmujesz weze przy silniku idaca do nagrzewnicy w jedel lejek a drugi do naczynie i przelewaz ten plyn kilka razy raz w jedna raz w druga, dobrze jak mieszanina tego plynu jest podgrzana zwieksza to efekt


dokladnie opisalismy to tu http://www.tajemnicevoyagerow.fora.pl/viewtopic.php?t=3
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2006 23:57 przez Bondas, łącznie zmieniany 1 raz.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt sty 10, 2006 23:55

zadnych specyfikow bo rozszczelnisz jak swoje lata juz ma, plukac woda w obie strony az bedzie czysta leciala, jak nie pomoze wymiana czeka. Generalnie te wszystkie specyfiki do plukania silnika, ukladu chlodzenia itd to sa dobre do 4 letnich samochodow co najwyzej. Oczywiscie w wielu przypadkach nic sie nie stanie przy starszym samochodzie ale ryzyko z wiekiem rosnie...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » śr sty 11, 2006 00:00

niby tak ale przynajmiej bardziej wiadomo ze to juz byly ostatnie chwile tej nagrzewnicy, wiec lepiej tak niz na trasie dowiedziec sie ze nagrzewnice mielismy do wymiany, bo skoro od tych plynow sie rozszczeli to znaczy ze juz jest dziorawa tylko zatkana syfem i lada chwila zacznie cieknac



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sty 11, 2006 00:16

no to ciepla wode pusic, przeciez podczas pracy auta tez przez nagrzewnice leci cieply plyn wiec sie nie powinna zatkac ??


ale zaszalalem z punktami :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » śr sty 11, 2006 00:28

a ten srodek to odkamienia czego woda nie zrobi a lepiej dziala na cieplo zresztom zobacz w tamtym linku na poczatku ja w swoim Chryslerze tak zrobilem i pomoglo kolego na zdieciach tez tak robil i tez pomoglo



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » śr sty 11, 2006 01:01

...jak ktoś kiedyś uszczelniał ją to teraz to wszytko piknie wypłuczesz i będzie ciekło aż miło... Ja bym nie ryzykował :chytry: ... Do MK3 nowa ok. 35PLN kosztuje.

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » śr sty 11, 2006 01:17

no wiadomo ze lepiej na nowa wymienic na allegro sa juz po 40 zeta i z glowy ale kolega guti nie chce auta rozbierac i pytal czym plukac



frytek43
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 12, 2005 10:04
Lokalizacja: Jastrzebie zdrój
Kontakt:

Post autor: frytek43 » śr sty 11, 2006 01:59

A masz tam instalacje gazowa jezeli tak to popatrz czy czasmi gazownicy dobrze sie wpieli z parownikiem i czy weze napeno ida z nagrzewnicy mi tak samo zrobili reduktor calyczas nie dogrzany i w samochodzie zimno


Jezeli pomoglem daj punkt:)

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr sty 11, 2006 09:36

Bondas pisze:niby tak ale przynajmiej bardziej wiadomo ze to juz byly ostatnie chwile tej nagrzewnicy, wiec lepiej tak niz na trasie dowiedziec sie ze nagrzewnice mielismy do wymiany, bo skoro od tych plynow sie rozszczeli to znaczy ze juz jest dziorawa tylko zatkana syfem i lada chwila zacznie cieknac
generalnie sa 2 szkoly na ten temat, wiec i Ty masz racje i Ja mam. Ja jestem przeciw bo mialem zle doswiadczenia po plukaniu ukladu chlodenia w 1.3NZ, wyplukalo uszczelke pod kruccem i sie okazalo ze kruciec pod wplywem czasu do glowicy nie przylega tak dobrze jak powinien co skutkowalo koniecznoscia wymiany tego krucca - 120pln(wiem wiem do 1.8 po 20pln sa, ale do NZta taniej nie znajdzie..) Jakbym tego nie robil do tej poru by jezdzil na tym kruccu. Od tamtej pory nie plukam.

Z drugiej strony masz racje jak ma sie cos zdupic lepiej zeby sie zdupilo w sposob kontrolowany. Ale koledze na poczatku proponowalbym sama woda przeplukac, jak nic nie zmieni niech srodkiem sprobuje.


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sty 11, 2006 10:50

panowie to jest renault rapid, wiec nie VW ja bym sie nie zastanawial w moim tylko wymienial bo dostep latwiejszy a tutaj w tym wynalazku zeby dostac sie do narzewnicy to trzeba caly pulpit , lampe tylna , kapselek od wentylka od kola lewego przedniego :) jednym slowem pol auta.instalacja jest gazowa ,ale wczesniej ladnie grzalo az kumpel musial przykrecac zeby sie nie poparzyc a teraz pupa, jest odpowietrzony , termostat dziala


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

fibolek

Post autor: fibolek » śr sty 11, 2006 13:43

A ja w swiom mówczas 16 letnim VW potraktowałem temat bardzo brutalnie tzn FOSOLEM(jest to zasada kwasu podajże solnego).I wszystko działa jeżdżę tak już ponad dwa lata,jest super.



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr sty 11, 2006 18:04

Ocet , i po sprawie , wlej na pare godzin i caly kamien odpadnie.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sty 11, 2006 19:08

Golf GTi pisze:Ocet , i po sprawie , wlej na pare godzin i caly kamien odpadnie.
Żebyś tylko nie musiał potem jeździć w kaloszach :) :helm:


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 396 gości