Wskaznik napiecia aku pod kluczyk (prosty montaz)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Wskaznik napiecia aku pod kluczyk (prosty montaz)

Post autor: adam_franciszek » wt sty 10, 2006 20:59

Mam wskaznik napiecia akumulatora. Zlutowalem sobie z ukladu dostepnego tu:
http://www.nordelektronikplus.pl/sklep/ ... =0,5636504

Dziala poprawnie - sprawdiuzlem. Chcialbym to teraz bez wiekszych klopotow wpiac w MK2 silnik PN (1990 r.) 1,6 benz. W instrukcji podaja, ze + do + a - do masy, a najlepiej pod stacyjke rozruchu. Bedzie wtedy widac co jest, gdy sie przekreci kluczyk w stacyjce.

Jako fachury napiszcie nowicjuszowi jak to najprosciej zrobic, jak najmniejszym kosztem (zimno, nie chce wiercic i niszczyc).

Dzieki z gory
PS. Moze gdzies sa foty podobnego montazu (moze przez deske z bezpiecznikami) - chetnie zobacze.



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt sty 10, 2006 21:25

Podłącz bezpośrednio pod akumulator albo pod ten kabel gruby który idzie z aku. do bezpieczników (musisz mierzyć napięcie na klemach) a przyklej na taśmę dwustronną nad pułeczką gdzie są bezpieczniki (czy w zestawie miałeś obudowę?) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt sty 10, 2006 21:37

Fajna rzecz.Tylko jaka zasada dzialania bo ja nie widze zeby tam pokazywal jakie jest napiecie.Wyjasnij jak mozesz jak to dokladnie dziala i czy jest do tego obudowa.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 10, 2006 21:39

SCRASH pisze:jak to dokladnie dziala
Pewnie tak, że jak zaświeci się czerwona dioda tzn., ze napięcie jest za niskie. Być może zielone są jakoś wyskalowane.



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

j.w.

Post autor: adam_franciszek » wt sty 10, 2006 21:46

Mialem obudowe do tego sprzetu, ale z nia byla jazda. Ten uklad niby byl do tego ale na zdrowy rozum tego nie dalo sie tam wsadzic, bo jak wcisnac diody LED (wystaja) do wywierconych okienek w pudelku, gdy miejsce na plytke ma szyny w odstepie ok. 4 mm... a diody sa pod koniec pudelka ;-)

Rozcialem wiec ten daszek pudelka od gury, wywiercilem w nim 5 dziurek (bez imadelka wyjdzie na bank krzywo) i skeilem. No nie wyszlo idealnie na wyglad... ale inaczej sie nie da.

Zeby to ustrojstwo zmontowac tez trzeba miec troche elektronika w glowie (ja kompletny laik, z miernikiem i podpowiedziami z Norda) poradzilem sobie i wskaznik dziala SUPER.

Teraz tylko montaz... A ten dluzy kabel od aku wlazi jakos widocznie w deske bezpiecznikow czy trzeb tego szczegolnie szukac?



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt sty 10, 2006 21:46

Diody są wyskalowane co 1V .. Dobrze to mieć ale zestaw z Jabela jest lepszy ma tylko 3 diody ale działa płynnie.... czrwona >>> czerwona i pomarańczowa >> pomarańczowa >>> pomarańczowa i zielona >>> zielona



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

jak dziala wskaznik napiacia?

Post autor: adam_franciszek » wt sty 10, 2006 21:55

Ogolnie wyglada to tak... Wpinasz np. bezposrednio pod aku i przy max naladowaniu swieca ci wszystkie diody od czerwonej, wszystkie zielone i troszke ziolta. One sa wyskalowane. Czerwnona na ~10,5V, kolejne zielone na ~11,5, potem na 12,6V i 13,7V. Ostatnia zolta jest na 14,9V. Jak sie zmniejszy napiecie w aku to swieca tylko te diody, ktore sa w zakresie... Lepiej doladowac aku jak jest juz na ostatniej zielonej, w ostatecznosci !!! jak tylko na czerwonej. Jak podczas pracy silnika napiecie spada ponizej 11,5 V - wiemy, ze jest jakis problem np. z alternatorem ;-)

Nie cierpie dowiadywac sie, ze akumulator trzeba doladowac jak MK2 juz nie chce odpalic - wiec stad ten bajer... 30 zetow, troche lutowania i dziala



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt sty 10, 2006 22:01

adam_franciszek pisze:Teraz tylko montaz... A ten dluzy kabel od aku wlazi jakos widocznie w deske bezpiecznikow czy trzeb tego szczegolnie szukac?
Jest w górnym lewym rogu.. czerwony oczywiscie ale idzie do tablicy bezp. i tam się wepnij.



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » wt sty 10, 2006 22:07

Czy wowczas bedzie dzialalo tak jak opisalem z kluczykiem (diody zaswieca jak przekrece kluczyk lub juz w czasie po rozruchu), czy bedzie sie swiecilo "na stale" po wylaczeniu kluczyka ze stacyjki tez? Nie chce miec choinki w MK2 na noc ;-)


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt sty 10, 2006 22:17

Nie to na stałe by było.. tak jak u mnie, a jak chcesz za stacyjką to pod 15 bezpiecznik (od lewej) ..



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » wt sty 10, 2006 22:24

Dzieki za wyjasnienia sq8bwh Sprawdze ten ukald z 15 bezpiecznikiem od lewej na zywca i dam znac jak poszlo.

PS. Jakby ktos mial inne pomysly na ten bajer chetnie zapoznam sie i z nimi. Ja swego czasu myslelem, zeby to podpiac u gory pod swiatelko, tak ze jak sobie je zapale sam (wlacznik/wylacznik) to wskaznik napiecia mi sie zapali i bede widzial co i jak... choc pewno nie tak dokladnie - bo na ukladzie troche prady gina. Nie chce tego miec na stale wlaczone (pisalem juz dlaczego), bo i nie wiem jak to prad z aku wysysa na postoju... im mniej takich bajerow tym wieksze oszczednosci w zimie ;-)


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości