Zaczęło się wilgotno, zaczął przerywać.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zaczęło się wilgotno, zaczął przerywać.
Czyli tak jak w temacie. Zapłon był robiony czyli wymienione przewody, palec, kopółka, świece. Co może być tego przyczyna jak było sucho i nie padał deszcz chodził jak burza, a teraz pupa
Hmm tak myslisz w sumie bym się nie zdziwił. A może wiesz jaką oporność powinna mieć cewka w 1,3 NZ Bo nie chce jej niepotrzebnie wymieniać.Lipek81 pisze:No to jeszcze cewka zapłonowa do wymiany została.
[ Dodano: 06 Maj 2009 22:40 ]
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL
I jeszcze jedno pytanie wg katalogu IC sa dwa typy cewki jedna butelkowa i druga kostkowa. Czym one się różnią i która powinna siedzieć przy tym silniku. Aktualnie mam butelkową
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Szczerze mówiąc to nie mam pojecia, jaka ma być. Nawet nie wiedziałem, ze jest kilka rodzajów do tego samego silnika... Ale ogółnie problem z odpaleniem auta w wilgotne dni bierze się właśnie z problemów z wysokim napieciem - skoro wszystko wyminiłeś, to jedyną rzeczą, która została do wymiany, a ma związek z wysokim napięciem, to właśnie cewka.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Moduł zapłonowy - to jest tak - tam nie ma żadnych wysokich napieć. Ogólnie to jest tak - im wyższe napięcie, tym potrzebna lepsza izolacja. Dlatego własnie instalacia wysokiego napięcia jest werażliwa na "ubytki" w izolacji - duże napięcie łatwiej robi przebicie na kiepskiej izolacji. IOzolacja starzeje się sama z siebie, nawet jak samochód nie jeździ - ma na to wpływ temperatura, wilgotoność itp. Guma i niektóre elementy z tworzywa porowacieją, tym samym lepiej wchłaniając wilgoć. W module zapłonowym nie ma wysokich napięć, więc i ryzyko przebicia jest małe. Ale oczywiście istnieje, i też może być tam coś uszkodzone i powodować problemy z silnikiem. Niemniej jednak najbardziej prawdopodobne są uszkodzenia izolacji właśnie w obwodach wysokiego napięcia - stad moja propozycja wymiany cewki - na 100% nie wiem, czy ona jest przyczyną, ale jest najbardziej prawdopodobna, co nie znaczy pewna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 234 gości