Problem ze sprzeglem i odpalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mateuszx20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
Lokalizacja: stamtad

Problem ze sprzeglem i odpalaniem

Post autor: mateuszx20 » śr maja 06, 2009 20:52

Ogolnie tak jak w temacie, a szczegolowo ponizej

Kupilem sobie tydzien temu golfa II 1.3 benzyna i po kilku dniach az do dzis mecza mnie 2 rzeczy

1. Sprzeglo ciezko chodzi, ale nie od razu tylko po 10-15 minutach jazdy. Podczas wciskania strasznie chrobocze i trzeszczy ze nawet przy wlaczonej muzyce glosno slychac, podczas odciskania jest takie lekko skokowe no w kazdym razie nie jest plynne. Kumpel mi mowil, ze wstrzyknie mi do linki jakis olej strzykawka, ale jakos ciezko mu sie do tego zabrac wiec pomyslalem o mechaniku.

2. Na zimnym silniku bardzo ciezko jest odpalic (na wcisnietym sprzegle i jedynce), lapie dopiero za 3-4 razem a i tak silnik jakos dziwnie chodzi az sie samochod caly trzesie i zwykle po chwili gasnie, a jak nie to jak puszczam sprzeglo zeby jechac i wtedy mi gasnie. Dopiero jak pochodzi sobie z minute lub dwie lekko trzymajac stopa gaz to mozna jechac. Z cieplym silnikiem nie ma juz takich problemow, odpala od razu. Dodam ze zawsze na zaplonie mryga lampa od oleju silnikowego i pali sie caly czas lampka od akumulatora, jak wszystko jest ok (cieply silnik) to po odpaleniu od razu gasna, jednak jak juz wspomnialem po tych 3-4 probach odplanienia na zimnym silnik odpala, ale sie dusi i w tym czasie lekko jarzy sie lampka akumulatora i silnik gasnie razem z nia.

Nie za bardzo znam sie na mechanice, to moje pierwsze auto a wczesniej nie interesowalem sie naprawa samochodow bo ich nie mialem :) dlatego chcialbym zapytac w jakich cenach waha sie naprawa tych dwoch wymienionych rzeczy, zebym wiedzial ile odlozyc?



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » śr maja 06, 2009 21:47

Witaj,
jesli chodzi o sprzeglo, to obstawialbym lozysko oporowe (wyciskowe). Wymien od razu caly komplet, czyli sprzeglo, docisk i lozysko, bo najczesciej jest tak, ze jak sie jedna czesc wymieni, to niedlugo potem leci nastepna, a koszty robocizny sa takie same dla samego lozyska jak i dla kompletnego sprzegla. Linke sprzegla tez mozesz wymienic, dla swietego spokoju.

Co do slabego odpalania, to mozesz miec kable zaplonowe do wymiany. Jak jest zimny, jest wieksza wilgoc wokol niego, jest jakies przebicie i iskra hula po calym silniku, a nie trafia do swiecy, jak sie ogrzeje, to jest wszystko w porzadku - przerabialem to w aucie mojej bylej.

Pozdro.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 06, 2009 21:52

Odnośnie sprzęgła radziłbym Ci podjechać do kogoś,kto sie trochę zna na autach i niech oceni,czy to wina linki, łożyska wyciskowego a może docisku. Jeżeli chodzi o odpalanie zimnego silnika, to trzeba by po pierwsze przejrzeć układ zapłonowy, może wymienić swiece i oczyścić kopułkę, ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, a może padł zawór powietrza dodatkowego , ale tego też sam pewnie nie zbadasz. Poszukaj kogoś z twojej okolicy ( stamtąd :) ) na forum, może ktoś pomoże?

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:54 ]
klex1 pisze:koszty robocizny sa takie same dla samego lozyska jak i dla kompletnego sprzegla
Wydawało mi sie,że w 1.9 D łożysko wymiania się bez wyciagania skrzyni :bajer:



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » śr maja 06, 2009 22:05

stonefree pisze:Wydawało mi sie,że w 1.9 D łożysko wymiania się bez wyciagania skrzyni :bajer:
Masz racje - bo w 1.9D nie ma lozyska oporowego... :smoke:
Generalizuje po prostu, kolega ma 1.3 benzyne, wiec pisze o jego aucie, nie o swoim... :P

Prawda, najlepiej jest podjechac do mechanika i on stwierdzi, co jest nie tak. Jesli jednak pytanie zostalo skierowane na forum publicznym, wiec wnioskuje po tym, ze mateuszx20 chce wiedziec, jakie sa przypuszczenia forumowiczow. :bigok:


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

mateuszx20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
Lokalizacja: stamtad

Post autor: mateuszx20 » śr maja 06, 2009 23:12

Dzieki za szybkie odpowiedzi, glownie chodzilo mi o cene takich napraw, nie konkretne ale takie orientacyjne nie wiem 1000zl, 500zl...



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » czw maja 07, 2009 00:13

Tutaj masz Sachsa: http://moto.allegro.pl/item607681285_sp ... 0_1_3.html
Tutaj Valeo: http://moto.allegro.pl/item613306162_sp ... 1_1_3.html
Tutaj Hart: http://moto.allegro.pl/item628108405_sp ... 0_1_4.html

Jak widzisz, rozstrzal cenowy jest duzy. Kosztow robocizny nie podam, bo sam sie nie orientuje - jak u siebie zakladalem sprzeglo Valeo, to robilem to sam a i w troche innych okolicznosciach... :)

Co do zaplonu, zacznij od kabli i swiec. Przewody mozesz kupic Beru albo NGK (opcja drozsza, jak masz gaz, to przeznacz na ten cel kilka zlotowek wiecej), albo inne, tu masz przewody do Twojego auta: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... gory=50772
Swiece znajdziesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym, nie sa to jakies olbrzymie koszty, ale, znowu, jak masz gaz, to kup porzadniejsze.
Swiece i kable spokojnie sam wymienisz, przy kablach uwazaj na kolejnosc (najlepiej wymieniaj po kolei, od swiecy najdalej polozonej od rozdzielacza). Wykrecajac i wkrecajac swiece uwazaj, zeby trzymac klucz prostopadle do otworu, zeby na przyklad nie ukruszyc porcelanki. :)
Pozdro.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw maja 07, 2009 06:00

mateuszx20, Nie napisałeś jaki masz silnik. Jeśli na wtrysku to może to być wina czujnika emperatury, a jeśli gaźnik to...nie wiem.



B_U_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 00:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: B_U_A » czw maja 07, 2009 08:21

Koszt wymiany sprzegla w twoim golfie to w zaleznosci od warsztatu od 200-400zl za robote, ja u siebie biore 200zl np, w warsztacie pole ulic odemnie biora najmniej za sprzeglo 350zl za robote i jeszcze trzeba czekac kilkanascie dni. Dobre kable to koszt juz masz podany, sprzeglo tez. Ustawienie zaplonu to koszt okolo 30-80zl tez zalezy gdzie.


NiEdIeLnA PrAcA W SyF SiE ObRaCa

mateuszx20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
Lokalizacja: stamtad

Post autor: mateuszx20 » czw maja 07, 2009 09:52

OK w takim razie o sprzeglo popytam po warsztatach, a co do tych kabli to ktore kupic? Ceny sa bardzo zroznicowane od 30 do 250zl. Silnik nie mam na gazie, a czy wtrysk czy gaznik ciezko mi powiedziec da sie to jakos sprawdzic?



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » czw maja 07, 2009 10:40

Sprawdz, jaki masz kod silnika i go podaj, to sie dowiesz. :)
Znajdziesz go tu:
Obrazek

Albo tez, poszukaj tabliczki znamionowej (wklejka w bagazniku albo pod maska na pasie przednim), tam masz rubryke "Type" i tam powinienes miec oznaczenie silnika.
Co do przewodów, to spokojnie mozesz kupic Kager: http://moto.allegro.pl/item619405863_ka ... _seat.html
albo JAN-MOR: http://moto.allegro.pl/item621485209_go ... bydgo.html


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » czw maja 07, 2009 10:45

Ale po co od razu chłopaka straszyć wymianą sprzęgła. Jak dla mnie to trzeba linkę nasmarować, być może też jest brud na tym "pręcie" co jest zawieszony pedał od sprzęgła.
Trzeba sprawdzić skąd dobiega chrobot i tyle, na pewno nie wymieniałbym sprzęgła od razu :goof:



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » czw maja 07, 2009 10:55

pelsonpnk, prawda, linka moze byc w kiepskim stanie, przerobilem temat chroboczacej linki, a nasmarowanie jej skonczylo sie jej zerwaniem 100km od domu... Wtedy nauczylem sie zmieniac biegi bez sprzegla. :grin: Ale nie bylo to u mnie tak donosne, ze przez glosna muzyke by sie przebijalo... Ale z drugiej strony... Glosna muzyka to tez pojecie wzgledne. :grin:
Dobra, do rzeczy. Jak najbardziej, najpierw nalezaloby sprawdzic linke i sprobowac ja nasmarowac, to samo zrobic z lapa sprzegla. Jak to nie pomoze, to rozwiazanie podane. :)
Pozdro.

EDIT:

Ach, juz wiem, dlaczego zwrocilem uwage na lozysko, a nie na linke - bo w pierwszym poscie kolega napisal, ze nie od razu po ruszeniu problemy sie zaczynaja, tylko po jakichs 15 minutach. Linka jak sie zacina, to od poczatku, a nie dopiero po chwili, zas sprzeglo wyciskowe, poki jeszcze cos z niego zostalo, to zachowuje sie w ten sposob, dopoki sie troche nie rozgrzeje. :)
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 10:58 przez klex1, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

mateuszx20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
Lokalizacja: stamtad

Post autor: mateuszx20 » czw maja 07, 2009 11:40

Bardzo ciekawe rzeczy piszecie :P Typ samochodu to 19E a typ silnika MH wyczytalem to z nalepki w bagazniku tak wiec kable kager beda pasowac, oby problem tkwil w tych kablach.

Dzisiaj pojade do tego kumpla zeby mi nasmarowal ta linke i jak juz to zrobi to napisze czy to dziala, chociaz to pewnie rozwiazanie na krotka mete i bez wymiany sprzegla sie nie obejdzie :(



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw maja 07, 2009 14:40

klex1 pisze:Masz racje - bo w 1.9D nie ma lozyska oporowego... :smoke:
Generalizuje po prostu, kolega ma 1.3 benzyne, wiec pisze o jego aucie, nie o swoim...
może wstrzelę się w złym momencie, ale w skrzyni na linkę nie ma klasycznego łożyska oporowego jak w innych autach które stykają się z dociskiem... A według mnie ten hałas może występować od zużytego docisku lub rozsypanych sprężyn na tarczy sprzęgła.

Na kanał zapalić auto i słuchać skąd ten hałas dobiega, czy z okolic koła zamachowego i sprzęgła czy bardziej ze skrzynki biegów... Taka moja rada.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 446 gości