Brak iskry? Prad dochodzi do cewki, dalej juz nie idzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Brak iskry? Prad dochodzi do cewki, dalej juz nie idzie

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 13:59

witam!
mam problem z odaleniem auta. jechal, nagle zaczal "slabnac", wreszcie stanal i zgasl. jak zgasl to od tamtej pory nie chce odpalic. fachowcy okreslili, ze brakuje mu iskry. sprawdzano nawet, ze prad dochodzil do cewki, a od cewki juz nie wychodzil dalej. wiec wymienilem cewke na nowa. ale niestety sytuacja sie wogole nie zmienila. wszystko dalej sie kreci, ale nie chce zaskoczyc. prosze o szybka pomoc!!!
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 14:10 przez rejczi85, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 06, 2009 14:01

Pomoc to będzie jak kolega napisze, który model silnika ma w aucie i z którego roku ma auto.



rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 14:06

seat cordoba, 1.4 B/G, 1997



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr maja 06, 2009 14:07

Wpierw sprawdź poprawność masy cewki



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » śr maja 06, 2009 14:07

rejczi85, czy po wymianie cewki bylo sprawdzane, czy prad wychodzi z cewki dalej?
No i tak jak kolega TAZ napisał, podaj jaki to silnik, bo inaczej to calkowite wrozenie z fusow.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 14:08

a jak najprosciej to sprawdzic??? tz. powiem tyle, ze nie sprawdzalem czy prad wychodzi z cewki. dopiero wieczorem "fachowiec" to zobaczy, bo ja sie bardzo na tym nie znam. a zalozmy, ze prad nie bedzie wychodzil??? jaka moze byc dalsza przyczyna???
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 14:09 przez rejczi85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 06, 2009 14:10

Wyjmij świece i sprawdź samemu czy jest iskra. Jak będzie słabiutka to zmień świece i jeździj dalej, a jak nie ma iskry to szukaj dalej. Może po prostu palec rozdzielacza się posypał lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. Aby sprawdzić czy z cewki wychodzi prąd należy wziąć adjąć kabel cewkowy z aparatu i podstawić go pod silnik i przekręcić stacyjkę. Tylko zrób to w kombinerkach, żeby cię nie pokopało. Stacyjka tylko na kontrolki. Jeżeli jest przeskok iskry to z cewki prąd wychodzi i trzeba szukać w aparacie zapłonowym.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr maja 06, 2009 14:10

rejczi85 pisze:, 1.4 B/G,
niema takiego silnika jest natomiast AEX/APQ/ABD/ AFH


sprawdź czy cewka jest sprawna opór pierwotnjy 0,5-0,7 (omów)
wtórny 3000-4000(omów)
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 14:14 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 14:14

pszczyna pisze:
rejczi85 pisze:, 1.4 B/G,
niema takiego silnika jest natomiast AEX/APQ/ABD/ AFH
hm... a gdzie sprawdzic te litery??? gdzie je szukac???

[ Dodano: 06 Maj 2009 14:16 ]
TAZ pisze:Wyjmij świece i sprawdź samemu czy jest iskra. Jak będzie słabiutka to zmień świece i jeździj dalej, a jak nie ma iskry to szukaj dalej. Może po prostu palec rozdzielacza się posypał lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. Aby sprawdzić czy z cewki wychodzi prąd należy wziąć adjąć kabel cewkowy z aparatu i podstawić go pod silnik i przekręcić stacyjkę. Tylko zrób to w kombinerkach, żeby cię nie pokopało. Stacyjka tylko na kontrolki. Jeżeli jest przeskok iskry to z cewki prąd wychodzi i trzeba szukać w aparacie zapłonowym.
wczoraj "fachowiec" sprawdzal swiece i swiece sa w porzadku. kopulka i palec sa wymienione na nowiutkie. a czujnik halla byl sprawdzany i jest ok.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 14:18 przez rejczi85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr maja 06, 2009 14:20

tu Obrazek



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » śr maja 06, 2009 14:21

rejczi85 pisze:hm... a gdzie sprawdzic te litery??? gdzie je szukac???
Na tabliczce znamionowej, albo w bagazniku albo pod maska przy przednim pasie. Masz tam VIN i taka rubryczke, co sie zowie "Type" - tam masz kod silnika.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 14:26

juz mam. AEX



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr maja 06, 2009 14:31

powyżej masz właśnie dla tego silnika oporności cewki



rejczi85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 18:35
Lokalizacja: LBN

Post autor: rejczi85 » śr maja 06, 2009 14:36

no dobra. a co moze byc dalsza przyczyna, ze nie chce odpalac???
jak wspomnialem cewka nowiutka, kopulka, paluch tez, czujnik halla wporzadku. wiec w czym mozna sie przyczyny dopatrywac???
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 14:36 przez rejczi85, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 455 gości