silniczek krokowy - klekotanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

silniczek krokowy - klekotanie

Post autor: gixy » pn lut 02, 2009 18:35

Jak w temacie-co i rusz daje sie slyszec jakies takie mini klekotanie/pykanie/trzeszczenie-nie wiem jak to okreslic- gaziarz stwierdzil ze powoli sie juz konczy i bedzie do wymiany.jaka funkcje spelnia w ogole ten silniczek i czy osoba z b. malym pojeciem odnosnie mechaniki da rade to wymienic. Jaki koszt tego jest?A moze mozna go jakos zregenerowac?
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:43 przez gixy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » pn lut 02, 2009 18:53

Silniczek krokowy spełnia role sterowania biegiem jalowym otwiera lub zamyka przepustnice w malym zakresie dziala cos podobnie do ssanie, podejrzewam ze sam bys umial go nawet wymienic. Nie wiem jaki jest tego koszt ale napewno nie jest tani i lepiej poszukac na szrocie dobrego silniczka. A i nie wiem jak mechanik potrafił to stwerdzic bez wstepnych ogledzin czyli wymontowania i rozebrania go.


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn lut 02, 2009 23:01

gixy pisze:Jaki koszt tego jest?
6-cio pinowy BOSCH ok. 400 zł , cztero pinowy - tańszy. Ale lepiej ze szrota. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

golfmk3gti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 03, 2009 11:57
Lokalizacja: szczecin

Post autor: golfmk3gti » wt lut 03, 2009 12:37

jesli mowa o klekotaniu to w cale nie musi być to silniczek krokowy, może np. jedna szklanka, jednak po wymianie bedziesz na pewno wiedzial :grin:



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » wt lut 03, 2009 14:11

gixy, j/w zostało napisane krokowiec reguluje prace silnika na wolnych obrotach inaczej bieg jałowy zarówno podczas jazdy jaki postoju a te trzeszczenie ni jak mi tu pasuje na krokowca chyba ze szaleja Ci obroty skacza w róznym zakresie a wymiana jest bardzo prosta odkrecasz pare torxów i zakładasz nowy koszt j/w polecam tylko orginalne na zamiennikach juz sie przejechałem 2 razy pzdr :bajer:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gixy » wt lut 03, 2009 17:08

ok, czyli tak to wyglada. Co do obrotow- nic takiego sie nie dzieje- pracuje ladnie i rowniutko-czasem mam wrazenie tylko ze jak auto stoi w miejscu i silnik jest wlaczony to jest taka sytuacja ze co -powiedzmy- 4 lub 5 sekund wyczuwam minimalne(ale doslownie minimalne)takie jakby opadniecie silnika z obrotow(na nizsze) i doslownie po niecalej sekundzie wraca sam do normalnych i znowu 4,5 sekund i znowu ciut jakby obroty zwalnialy i znow wraca. obrotomierz sie caly czas utrzymuje przy 900(jak juz jest rozgrzany)-przy uruchamianiu natomiast ta wartosc to ok. 1200(jesli dobrze pamietam)
Dodam moze tylko ze jak tak minimalnie opadaja te obroty to wskazowka na obrotomierzu opada doslownie milimetr po czym zaraz wraca do swego poprzedniego miejsca-moze ja zbyt przeczulony jestem??
A z tym klekotaniem- sprawdzilem i jednak mi sie nie wydaje- dobiegaja z niego takie wlansie jakby cykanie/szuranie/cos jakby klekotalo/szmery jakies...:(



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » wt lut 03, 2009 17:20

Nic innego nie pozostaje jak spr. silniczek krokowy :)


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

golfmk3gti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 03, 2009 11:57
Lokalizacja: szczecin

Post autor: golfmk3gti » wt lut 03, 2009 17:32

tym minimalnym spadkiem obrotów bym sie nie martwił autko ma 15 lat :chytry: te bujniecia obrotów moga nie miec nic wspolnego z tym klekotaniem.
gixy pisze:A z tym klekotaniem- sprawdzilem i jednak mi sie nie wydaje- dobiegaja z niego takie wlansie jakby cykanie/szuranie/cos jakby klekotalo/szmery jakies...:(
musisz sie w koncu zdecydowac jaki to rodzaj dźwięku bo kazdy z tych co wymieniłes moze byc spowodowany czyms innym

Sprawdz dokładnie czy te odgłosy dochodzą z silniczka krokowego jesli tak to nie ma co sie rozpisywac tylko go przeczyscic albo wymienic :grin:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 17:34 przez golfmk3gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » śr lut 04, 2009 14:01

tak jak napisałgolfmk3gti, te minimalne wachniecia zdarzaja sie i u mnie a ja mam nowy org bosch na 6 pinów wiec to nie powód do niepoojów odłacz wtyczke od krokowca zobacz czy jest jakas zmiana w pracy silnika poobserwuj trzpień czy normalnie wysówa sie itp. oraz napiecie na stykach ile wynosi było troche tematów na forum o krokowcach w sumie to bardzo duzo poczytaj i daj znac co i jak pzdr. :bajer:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gixy » śr maja 06, 2009 12:56

SAMO i Wszyscy pozostali- dzieki za te info. Sorki ze sie nie odzywalem od dluzszego czasu ale obowiazki tak sie nawarstwily nagle ze w ogole nie mialem czasu na auto.Teraz i cieplej wiec cos popatrze-choc przyznam ze jednak wolalbym to robic przy kims kto sie zna/robil juz to-i musze kogos takiego poszukac:)-chyba ze moze ktos z Was bylby chetny i jest z okolicy?-browar a nawet cala zgrzewka murowana-oj dogadamy sie;)
Natomiast co do odkrecenia go i przeczyszczenia-wybaczcie ale tak to jest jak ktos jest laikiem (ale szybko uczacym sie)- jak go odkrece to jeszcze trzeba go rozkrecac zeby go przeczyscic czy go jakos "przedmuchac" i juz?-nigdy nic nie mialem do czynienia z zadna mechanika<lekko zawstydzony>, ale postanowilem to zmienic tymbardziej ze jak raz oddalem auto do warsztatu- to pozniej zanjomy musial sie nim zjac-warsztata auto w srodku upieprzyl czym sie dalo, a kasy i tak nie chcieli oddac za zle wykonana usluge- ....

extra-wlasnie spojrzalem ze nikt z Was nie jest z okolic- no nic- cos wymysle


najbardziej ciesze sie ze uspokoiliscie mnie z tym minimalnym opadaniem obrotow i zaraz wracaniem ich na normalna ilosc-ufff

ps.wybaczcie jesli mieszam pojecia, ale czasem mam tak, ze jak jade i zdejmuje noge z gazu a golf sam jakby trzyma ten gaz(wcale nie zwalnia) i po chwili dopiero sie jakby odblokowuje i predkosc spada(tak jakby zagapia sie troche)-czy to ma wlasnie cos wspolnego z silniczkiem krokowym?czy co to jest?-przyznam ze jak pierwszy raz to sie zdarzylo to mi sie goraco zrobilo i troche zglupialem przez te kilka sekund... :rotfl:
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:01 przez gixy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 06, 2009 14:47

tak to silniczek krokowy podtrzymuje jeszcze obroty, ale może to świadczyć o tym że masz za mocno naciągniętą linkę gazu lub dostaje się gdzieś lewe powietrze, wyczyść przepustnice może być zabrudzona


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 382 gości