Ciężko się kręci kierownicą. Kierownica nie prostuje się.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Ciężko się kręci kierownicą. Kierownica nie prostuje się.

Post autor: D1_PITER » wt maja 05, 2009 15:51

Witam

Kupiłem mój samochód z taką oto wadą. Opiszę ją. Jest to golf 2 bez wspomagania. Kręcąc kierownicą na parkingu ciężko zauważyć usterkę, bo bez wspomagania i tak się ciężko kręci. Problem pojawia się przy średnich i większych prędkościach. Ciężko się skręca. Powiedzmy jak jadę 100km/h to kierownicą wykonuje się tylko niewielkie ruchy a że ciężko chodzi to się muszę cały czas spinać i męczyć żeby taki mały ruch wykonać. Jest to bardzo męczące przy dłuższej jeździe. Pojawia się też taki problem, że koła same nie powracają do jazy w linii prostej. Powiedzmy jadę 30km/h skręcam, puszczam kierownicę i samochód dalej skręca.

Przypuszczam, że uszkodzona jest maglownica. Czy ją można jakoś posmarować? Bo to wygląda tak jak by w niej nie było smarowania..

Pozdrawiam
Piotr


Obrazek

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » wt maja 05, 2009 16:35

D1_PITER pisze:ojawia się też taki problem, że koła same nie powracają do jazy w linii prostej. Powiedzmy jadę 30km/h skręcam, puszczam kierownicę i samochód dalej skręca.
Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
Pozdrawiam


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 05, 2009 16:47

najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukał dalej. Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 16:59 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt maja 05, 2009 16:52

Bbrutus (Burex) pisze:Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
To napewno nie, bo ostatnio zmieniałem zawias i chodzi wszystko ładnie.
Paweł Marek pisze:Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.
Jak narazie to mam ten samochód dwa miesiące i nic nie uległo najmniejszej zmianie (poprawie).
Paweł Marek pisze:najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukała dalej.
Idę jej szukać.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 05, 2009 16:59

D1_PITER pisze:
Bbrutus (Burex) pisze:Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
To napewno nie, bo ostatnio zmieniałem zawias i chodzi wszystko ładnie.
Paweł Marek pisze:Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.
Jak narazie to mam ten samochód dwa miesiące i nic nie uległo najmniejszej zmianie (poprawie).
Paweł Marek pisze:najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukał dalej.
Idę jej szukać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt maja 05, 2009 17:26

D1_PITER pisze:Idę jej szukać.
Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » wt maja 05, 2009 17:36

Lub może być tez taka opcja, ze sworzeń wahacza będzie do wymiana dlatego kierownica nie odbija, w obie strony nie odbija czy tylko lewo lub prawo??,, na Ibizie miałem właśnie taki przypadek ze sworzeń był zmęczony i kierownica mi nie odbijała

Pozdrawiam


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt maja 05, 2009 17:59

Lub zatarty krzyżak w kolumnie kier., czy kierownica kręci się skokami?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt maja 05, 2009 18:05

Kierownica nie odbija w obie strony i w obie strony chodzi równie ciężko. Skręca się w miare płynnie (nie ma skoków).

Zlokalizowałem tą śrubę i co mam ją popuścić? Jak bardzo?


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt maja 05, 2009 18:18

D1_PITER pisze:Zlokalizowałem tą śrubę i co mam ją popuścić? Jak bardzo?
wykrecając ją zwiększasz luz pomiędzy listwą a zębatką, musisz to zrobić metodą prób i błędów, poluzuj trochę i zobacz co się dzieje i słuchaj czy nie zaczyna stukać


:-k ...

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt maja 05, 2009 18:24

Ok, byłem i odkręciłem ją. Tzn odkręciłem pół obrotu. Więcej się nie dało. Po krótkiej przejażdżce stwierdzam iż kierownicą kręci się bajecznie lekko (czyt.: normalnie).

Teraz dwa pytania:
1. Czy to bezpiecznie?
2. Gdzie nasłuchiwać stukania gdyby luz był za duży, jakie będą tego objawy?


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt maja 05, 2009 18:27

D1_PITER pisze:Czy to bezpiecznie?
tak, od tego ona jest
D1_PITER pisze:Gdzie nasłuchiwać stukania gdyby luz był za duży, jakie będą tego objawy?
w okolicy kolumny kierowniczej, ten stukot bedzie się przenosił praktycznie na całą kolumnę
D1_PITER pisze:Tzn odkręciłem pół obrotu. Więcej się nie dało
to może teraz weź wróć o 1/4 obrotu i zobacz czy się zmieni, jeżeli znów bedzie ciężko to wróć do poprzedniego stanu


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 323 gości