Sterownik silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sterownik silnika
Witam wszystkich miłośników marki VW.
Mam problem i będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Otóż mam spalone dwa elementy elektroniczne w sterowniku silnika (inaczej ECU) i nie wiem co to za elementy.
Moja prośba polega na tym, że jeśli ktoś z Was posiadający taki sam lub prawie taki sam sterownik o wyjęcie go z auta, odkręceniu 7 - miu śrubek i zczytaniu oznaczeń tych dwóch elementów, które mi się spaliły.
Elementy te to, widoczne na zdjęciu (zlutowane zwory, nie ja to robiłem):
1. Nad napisem D2
2. Nad rezystorem (oznaczony jako R2).
Na zdjęciu radiator sterownika jest na dole (te elementy znajdują się w pobliżu radiatora)
Oznaczenia sterownika:
Bosch 0 261 200 298
DF 1 (810)
DIGIFANT II 037906022 N
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Mam problem i będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Otóż mam spalone dwa elementy elektroniczne w sterowniku silnika (inaczej ECU) i nie wiem co to za elementy.
Moja prośba polega na tym, że jeśli ktoś z Was posiadający taki sam lub prawie taki sam sterownik o wyjęcie go z auta, odkręceniu 7 - miu śrubek i zczytaniu oznaczeń tych dwóch elementów, które mi się spaliły.
Elementy te to, widoczne na zdjęciu (zlutowane zwory, nie ja to robiłem):
1. Nad napisem D2
2. Nad rezystorem (oznaczony jako R2).
Na zdjęciu radiator sterownika jest na dole (te elementy znajdują się w pobliżu radiatora)
Oznaczenia sterownika:
Bosch 0 261 200 298
DF 1 (810)
DIGIFANT II 037906022 N
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 21:40 przez kosa666, łącznie zmieniany 2 razy.
Dlaczego, przecież dlatego napisałem zapytanie na forum, żeby się tego dowiedzieć, ponieważ istnieje ono m. in. po to, żeby sobie pomagać. A wyjęcie sterownika silnika i otworzenie go zajmie 5 - 10 min.Xabingo pisze:Masz rację, ale znając życie to nie uzyskasz odpowiedzi na Twoje pytanie...
Czekam cierpliwie na pomoc któregoś z kolegów...
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 23:04 przez kosa666, łącznie zmieniany 2 razy.
To D2 to dioda, proponuję wsadzić taką samą jak obok (4002) lub mocniejszą prądowo.
Co do tego elementu nad R2 to, według mnie nic tam nie było, jest to po prostu "załatana" ścieżka, która uległa przepaleniu.
Podejrzewam, że oba przepalenia nastąpiły równocześnie, albo było jakieś zwarcie w sterowniku (lub osprzęcie silnika) lub źle podłączone zasilanie (podejrzewam tą opcję).
Dioda i ścieżka zadziałały jako zabezpieczenie, jeśli teraz sterownik działa to tylko wymień diodę bo ona prawdopodobnie zabezpiecza sterownik. jeśli sterownik nie działa, to wstawienie diody najprawdopodobniej nic nie zmieni i dalej będzie padaka.
Co do tego elementu nad R2 to, według mnie nic tam nie było, jest to po prostu "załatana" ścieżka, która uległa przepaleniu.
Podejrzewam, że oba przepalenia nastąpiły równocześnie, albo było jakieś zwarcie w sterowniku (lub osprzęcie silnika) lub źle podłączone zasilanie (podejrzewam tą opcję).
Dioda i ścieżka zadziałały jako zabezpieczenie, jeśli teraz sterownik działa to tylko wymień diodę bo ona prawdopodobnie zabezpiecza sterownik. jeśli sterownik nie działa, to wstawienie diody najprawdopodobniej nic nie zmieni i dalej będzie padaka.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Już objeżdżone, właśnie nie maja...pablo111l pisze:a nie prościej podjechać na szrot
i poprosić na chwile?
Jeśli ta dioda działała jako zabezpieczenie, to wporządku, można wsadzić taką samą jak obok, gorzej jeśli stabilizowała napięcie, bo tak też mogło być.zodiak pisze:To D2 to dioda, proponuję wsadzić taką samą jak obok (4002) lub mocniejszą prądowo.
No i jeszcze pozostaje kwestia jak zamontować diodę, w kierunku przewodzenia czy zaporowo?
Czy katodę dać w kierunku do rezystora czy przeciwnie?
Ostatnio zmieniony czw kwie 30, 2009 20:07 przez kosa666, łącznie zmieniany 1 raz.
Trudno tak na odległość.
Po pierwsze zobacz, czy po tym "smarkiem" nie ma oznaczenia elektrod diody (często bywa).
Jeśli nie ma to musisz oblukać jak ta dioda jest połączona z masą i plusem zasilania.
Jeśli jest na ścieżce plusa musi być tak wlutowana żeby przewodziła prąd od źródła zasilania na elementy kompa. Podejrzewam że tak jest. Zmierz omomierzem.
Ale nie odpowiedziałeś mi czy sterownik działa, jeśli nie działa to wymiana diody raczej nic nie da.
Po pierwsze zobacz, czy po tym "smarkiem" nie ma oznaczenia elektrod diody (często bywa).
Jeśli nie ma to musisz oblukać jak ta dioda jest połączona z masą i plusem zasilania.
Jeśli jest na ścieżce plusa musi być tak wlutowana żeby przewodziła prąd od źródła zasilania na elementy kompa. Podejrzewam że tak jest. Zmierz omomierzem.
Ale nie odpowiedziałeś mi czy sterownik działa, jeśli nie działa to wymiana diody raczej nic nie da.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
zobacz sterownik o nr 037906022E z tego co sprawdzić byl montowany w silnikach PF i PB zreszta sam sprawdz wbij w wyszukiwarke sam numer z literka . ten sterownik nasz tu [ auto-handel_1] ewentualnie allegro
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 07:45 przez gateway1, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości