dziwne zachowanie Silnik RP krztusi się śmierdzi benzyną

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

dziwne zachowanie Silnik RP krztusi się śmierdzi benzyną

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 15:43

Witam
Z góry zaznaczam że temat założony przezemnie nie jest pójsciem na łatwizna tak wiec prosze nie pisac wpisz w wyszukiwarke bo juz nad tym problemem siedze z tydzien i przejrzałem wszystkie tematy a wiec tak :

Silnik po odpaleniu krztusi sie chodzi jak syrenka śmierdzi benzyna szarpie spadają i dzwigają sie obroty od 500-1000 nieraz zgaśnie da sie jechać ale strasznie szarpie po rozgrzaniu silnika obroty i wszytko wraca do normy na gazie chodzi idealnie

1.Czujnik niebieski wymieniony
2. Czujnik czrwony wymieniony ( no własnie od czego on jest bo kupiłem zamiennik i kolega powiedział że jest to czujnik kolektora ssącego? )
3. Sonda lambda ma max 4 miesiące
4. Jest zamontowany kasownik błędów po odłaczeniu lem na 20 minut problem jest taki sam
5. Silnik krokowy ( gdyby był uszkodzony to zawsze by gasł na wolnych obrotach a nie tylko ksztusił jak zimny

W czym może byc problem bo juz nie mam nawet pomysłów



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 02, 2009 16:07

ad.2 w kolektorze ssącym masz tzw jeża, to o to chodzi. Pewnie spotkałeś się z tym w postach jak przeglądałeś forum odnośnie tych czujników.
ad.3 a sprawdzałeś czy działa poprawnie? Przecież może mieć i tydzień i być coś z nią nie tak, może jakiś dziwny zamiennik. Sprawdź sobie sam...
krxychu pisze:na gazie chodzi idealnie
czyli to się dzieje tylko na PB? Na LPG nawet na zimnym jest dobrze?


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob maja 02, 2009 16:16

na moje to sonda lambda


Obrazek

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 16:29

sle pisze:czyli to się dzieje tylko na PB? Na LPG nawet na zimnym jest dobrze?
Dokładnie tak to sie dzieje tylko na PB



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 02, 2009 16:41

masz miernik elektryczny albo ktoś ze znajomych? Sprawdziłbyś sobie tą sondę, a i te czujniki można przy okazji i przynajmniej wyeliminujesz to na 100%. Co i jak oraz wartości można znaleźć tu na forum.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 16:47

tak posiadam zwykły miernik dokładnie taki http://www.allegro.pl/item616294340_mie ... salny.html
Jak mam zmierzyc czy sonda działa poprawnie szczerze mówiac to z elektryki to naprawde cienko u mnie wiec trzeba mówić prostym językiem :)



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 02, 2009 17:04

zlokalizuj kabel z sondy i się wepnij, ustaw miernik na pomiar napięcia, odpowiedni zakres i już :grin: to w mega skrócie

zaraz coś dorzucę

np tu coś jest, żeby nie pisać znów to samo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152649
Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2009 17:09 przez sle, łącznie zmieniany 1 raz.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 17:07

sle pisze:zlokalizuj kabel z sondy i się wepnij
ale jak sie mam wpiąć jak to jest zabudowane :> :)



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 02, 2009 17:11

no nie że w sondę dosłownie... w jej kabelek :P
Jak zerkniesz za silnik to będziesz widział sondę i idący z niej kabelek, pewnie gdzieś z LPG się będzie mieszał.

... a drugim kabelkiem miernika dotykasz masy, czegoś przy silniku i powinno się coś pokazać

gdybyś się rozpędził z tymi pomiarami to w tych czujnikach co wymieniłeś mierzymy oporność... jakie powinny być wartości można znaleźć tu na forum
Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2009 17:17 przez sle, łącznie zmieniany 2 razy.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 17:20

Powiedz mi jedzcze4 jedno czy zwykłym miernikiem dokonam takiego pomaru bo pisza w tym temacie co mi posłałeś o oscyloskopie a takiego czegos nie mam , co miernik ma pokazać czy przy dokonywaniu pomiaru mam dodawać gazu czy na wolnych obrotach ? Badanie ma byc wykonywane na PB czy może być na LPG?



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 02, 2009 17:36

chodzi o to, że na oscyloskopie to byś zobaczył to w postaci graficznej takiej jak w tamtym temacie. Chodziło o wyjaśnienie obrazowe jak zmienia się napięcie, patrząc na wykres rozumie się to łatwiej niż czytając suche teksty.

Takim miernikiem też to zbadasz, bynajmniej u mnie się da, a mam całkiem podobny miernik do tego Twojego. Miernik pokaże Ci napięcie sondy o ile taki ustawisz miernik ;). Na wyświetlaczy powinny zmieniać się cyferki w zakresie 0-1V Daj zakres np 2000mV czy jaki tam masz u siebie.
Silnik musi być ciepły. Żeby sprawdzić sondę wystarczy Ci zrobić pomiar na jałowych. Teoretycznie powinno oscylować na obu paliwach. Zrób pomiar na PB.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 02, 2009 17:42

OK to bedziemy mierzyc jak tylko dokonam pomiarów od razu napisze rezultaty i bedziemy mytsleli dalej na arzie dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » sob maja 09, 2009 17:37

i jak pomiary dokonane?


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 09, 2009 19:56

pomiarów niestety jeszce nie ma miernik okazał sie wadliwy ( made in china) Niepokój mój wzbudziła sonda która została niedawono wymieniona na NGK 4 ro przewodowa . Niepokój wzbudzaja 2 niepodłaczone do niczego kabelki Idzie tylko kabelem do masy i kabelek do gazu . W któryms z tematów przeczytałem ze w RP-ku jest jednoprzewodowa i 4ro nie bedzie dzialała poprawnie Prosze o opinie na ten temat czy warto wymienić a jednoprzewodowa tym bardziej ze auto zachowuje sie tak jak pisałem w poprzednich postach czyli szarpie traci obroty itd
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 20:00 przez krxychu, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 334 gości