Zbyt niskie obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Zbyt niskie obroty

Post autor: miszel78 » pt maja 01, 2009 09:20

Przeczytałem na forum kilkanaście tematów o dziwnych obrotach silnika, ale nadal nie mogę znaleźć przyczyny nieprawidłowej pracy silnika w moim aucie. Sprawa wygląda następująco:
Jak silnik jest zimny to niezależnie od rodzaju paliwa (LPG czy benzyna) obroty są za niskie - w okolicy 600-700. Auto nie zgaśnie no ale ewidentnie coś jest nie tak. Gdy silnik się rozgrzeje wszystko jest ok - obroty utrzymują się na poziomie ok 900 ale.... wczoraj zaobserwowałem, że jak przy rozgrzanym silniku włączyłem klimatyzację (i jednocześnie pracował wentylator chłodzący silnik) to obroty tak drastycznie spadły że auto zgasło. Więc chyba musi być coś nie tak z układem elektrycznym. Wymieniane były:
- przewody wysokiego napięcie, kopułka, palec, świece - jakieś 10 000 km temu,
- silniczek krokowy - jakieś 3 000 km temu,
- filterek gazu, filtr powietrza - jakieś 1 000 km temu.
Dodatkowo sprawdziłem czujnik temp. płynu chłodzącego i sprawia wrażenie że działa. Mierzyłem oporność na ciepłym i zimnym silniku i wynosiła odpowiednio 0,2k ohma i 1,8k ohma. Pozatym wskazania na desce rozdzielczej dot. temperatury są prawidłowe i wiatrak też się załącza przy zbyt wysokiej temperaturze. Czy macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tych dziwnych obrotów?


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt maja 01, 2009 09:27

sprawdz szczelnosc wszystkich przewodow podcisnienia i łącznik metalowo-gumowy pod monowtryskiem i jak masz mozliwosc podstawienia drugiego czujnika temp.


Obrazek

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » pt maja 01, 2009 09:44

Dodam jeszcze, choć nie wiem czy to może być związane z moim problemem), że co pewien czas muszę uzupełniać płyn chłodniczy, ale nie widzę nigdzie wycieków, mokrych przewodów, itp.
Jak sprawdzić tą szczelność łącznika i przewodów? Na słuch czy pryskać czymś i obserwować czy robią się bąbelki albo raczej w drugą stronę - czy płyn jest gdzieś zasysany? Które to są przewody podciśnienia? Od czego do czego prowadzą?


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » pt maja 01, 2009 10:01

JastrzabVW pisze:być moze plyn chlodniczy zostaje spalany przez silnik .. nie kopci ??
Nie zauważyłem tego, ale przyjrzę się dokładniej.

[ Dodano: Nie Maj 03, 2009 23:17 ]
Na 100% nie kopci. Natomiast po załączeniu klimatyzacji obroty spadają o jakieś 200.


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości