Wymiana sprzęgła w 1.8

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

Wymiana sprzęgła w 1.8

Post autor: Malenstwo » czw kwie 30, 2009 14:24

Witam serdecznie Forumowiczow.

Jutro bede z kolega wymienial sprzeglo w Wolfiku mojej zony.
benzyna 1.8.
Jesli ktos posiadalby doswiadczenie, wskazowki, porady co zrobic a czego stanowczo NIE robic, istotne narzedzia,... przy tej operacji, BARDZO prosze o informacje.

Z gory dziekuje za wszelkie porady!

Malenstwo
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 08:33 przez Malenstwo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 30, 2009 15:44

Jeśli chcesz mieć lżej to przydatny jest wieszak do silnika. No i przegub jest na gwiazdkę a nie na imbus :) Ja wymiankę mam już za sobą :) Całość zajęła mi 12h.

[ Dodano: 2009-04-30, 15:45 ]
No i żeby odkręcić łapę przy skrzyni biegów trzeba odkręcić całkowicie mocowanie przedniej poduchy i opuścic silnik.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Malenstwo » czw kwie 30, 2009 16:06

Dzieki!
W sumie chce zrobic tak: powiesze silnik na belce opartej na burtach (mam nadzieje ze wystarczy - bo wyciagarki nie mam... i nie mam mozliwosci podwieszenia czegokolwiek do stropu..
znasz moze nr tej gwiazdki?

Pozdrawiam!

malenstwo



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw kwie 30, 2009 23:32

luzujesz poduszke pod silnikiem ta przednia, zeby odkrecic rozrusznik, odpinasz wszystkie kable, wyciagasz wtyczke od predkosciomierza, rozkrecasz sruby laczące skrzynie z silnikem, odkrecasz łape z tyłu skrzyni, przeguby wewn sa na 12 kątne gwiazdki, ( wyczysc sobie srubki najpierw w srodku, wbij bita młotkiem w srube i dopiero odkreca, zebys nie przekrecil w srodku srubek, bo bedziesz musiał cale półosie wyciagac )
ogolnie dziala sie intuicyjnie, dobrze by było jakbys mial kogos do pomocy pod autem, ,zeby Ci skzrzynia na głowe nie spadła bo to boli :) beziesz musial troszke opuscic silnik , zeby skrzynia nie wadzila przy wyciaganiu o podłuznice ( w mk II troszke to przeszkadza) , ja z kolega doszlismy do wprawy i wymieniamy skrzynie w 2 godziny , no czasem 3 , jak sa jakies komplikacje, albo obiad :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » pt maja 01, 2009 00:37

te gwiaztki to koledzy ''torksy'' są:)


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt maja 01, 2009 08:09

grzesiek1990 pisze:to koledzy ''torksy'' są:)
czyli potocznie gwiazdka :bigok:
guti pisze: zebys nie przekrecil w srodku srubek, bo bedziesz musiał cale półosie wyciagac
nie zgodzę się :) Jak przekręci to bierze się szlifierkę i ścina przekręcone łby. Po wszystkim szpileczki które zostaną odkręcają się paluszkiem :)


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt maja 01, 2009 08:36

grzesiek1990 pisze:te gwiaztki to koledzy ''torksy'' są:)
a ja slyszalem ze to sa spliny :) , torxy zupelnie inaczej wygladaja :)

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 8:40 am ]
palen pisze:nie zgodzę się :) Jak przekręci to bierze się szlifierkę i ścina przekręcone łby. Po wszystkim szpileczki które zostaną odkręcają się paluszkiem :)
heh, no w sumie i tak mozna, jak sie chce zslifowac pod autem :) ja podalem wersje nie az tak drastyczna, aleee kolego drogi , nie wydaje mi sie zeby to chciało zejsc tak łatwo :)
boo chcac odlaczyc przegub od flanszy , to przegub ciagniesz w doł , a gore albo na boki, nie wyciagasz przegubu w strone koła , bo tam jest ten zew wsadzony w zwrotnice i sie nie ruszy , wiec jak uniesz głowki od szpilek , to lepki spadna, ale szpilki nadal sa w przegubie :) wiem o osatnio wykrecalem przegub wewn i po odlreceniu nawet wszsytkich srubeczek przegub nie miał mozliowosci zeby miec ruch w strone koła, tylko gora dół go wyszarpalem ( oczywiscie zewnetrzny był przykrecony i zwrotnica była do sworznia przykrecona)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt maja 01, 2009 08:48

wszystko zostało w zasadzie juz powiedziane
ale z autopsji wiem ze warto zwrócić uwage równiez na uszczelniacze pól osi od strony skrzyni biegów
jezeli zauwazysz jakiekolwiek "pocenie się " przy uszczelniaczu warto je za jedną robotą wymienic !



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt maja 01, 2009 13:19

a odnośnie tego co nspisał dziejo, to polecam jak cos firme Corteco dobre simerringi robia



Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pt maja 01, 2009 13:25

a jak juz jestesmy przy simeringach, to przede wszystkim zwrocic uwage na simering na wale w silniku. jak cieknie albo chociaz troche sie poci to wymieniac od razu


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt maja 01, 2009 13:36

Obrazek
to taki kluczyk
proponuje rozpiąć sworzeń wahacza z lewej strony aby ułatwić sobie wyjecie półosi
jak już rozbierzesz to sprawdz zimer pod dociskiem sprzęgła ten na wale jak by był wyciek to warto to zmienić osobiście polecam elring :bajer:



Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

juz po...

Post autor: Malenstwo » pn maja 04, 2009 15:48

... latwo nie bylo... nawet bym powiedzial dosadniej... ale ogranicze sie do tego ze powiem... - kochani (dobrzy) Mechanicy - kapelusze z glow, bo nie macie latwego akwalka chleba...
Ludziska.. zaczne od tego, by Wam podziekowac!
niestety wiekszosc maili 9 a zwlaszcza zdjacie klucza do odkrecania polosi, zobaczylem po fakcie... ale nic to, opisze co nieco, a noz sie komus to kiedys przyda... ( bo nikt go nie wyprowadzi z bledu, ze nie ma sensu by robil to sam... )

A wiec:

nauczony doswiadczeniem (kiedys przy awarii rozrusznika - wodzik ?!? - znajomy mi powiedzial bym mu go przyniosl to sprubuje naprawic... pomyslalem czemu nie ... to TYLKO 3 sruby - silnik sie byl obsunal - przez sruby (chyba dwie) rozrusznika jest przymocowany do lapy przedniej...)
znalazlem jakas porzadna belke by podwiesic silnik opierajac belke o burty ... obeszlo sie, wystarczyla zaba od dolu...
odkrecone kola..
jak zobaczylem gwiazdki w polosiach to ... pojawily mi sie inne w oczach... TO NIE SA TORXY !!!
Torx, jak dla mnie, jest kluczem podobnym do imbusa - na bazie szesciokatu - tyle ze figura ... wklesla... (ma 6 slownie szesc! wierzcholkow, ale sasiednich nie da sie polaczyc odcinkiem wewnatrz figury).
to sa klucze - wymyslone do aut niemieckich...
szkoda ze kolega nie zrobil zdjecia od czola klucza - ale wydaje mi sie ze ma osiem (lub dziesiec wierzcholkow...)
nic to kolega z ktorym wymienialem sprzeglo wpadl na pomysl by wykrecic polosie z piast i wyciagnimy sobie skrzynke biegow wraz z polosiami... nic bardziej mylnego... tak sie niestety nam nie udalo..
koniecznie odkrec blaszki oslaniajace kolo zamachowe!!!! wszystkie - chyba 3!
po odkreceniu skrzyni od silnika, albo blokowala sie prawa, albo lew polos...
malo to jak odslonilo sie kolo zamachowe... zobaczylem ze ono jest przykrecone TYM RAZEM NA TORKSY... (szesciokatne), ale NASADOWE...
Jak w koncu porzyczylem Ow MAgiczny Kluczyk do Polosi...i nasadowe do zamachowego- sprawa nabrala rumiencow..
jedna sruba kola zamachowego z ow torksem mi sie wyslizgala... trzeba bylo nabic inna nasadke, tym razem zwykla szesciokatna ( tu mam pelen wybor... i metrycznych i calowych...) i sie udalo.
i przy odkrecaniu samej oslony sprzegla - szesc srub - o dziwo ... szesciokatnych !!! - kawalek gwintu ... zostal... ale czesc sie udalo wyciagnac...
skladanie... na odwrot...

zaznaczajcie ktora srube skad wykreciles... by nie pomylic!

nie trzeba (chyba ) spuszczac oleju ze skrzyni, ... w "Sam naprawiam..." (Panie, strzez autora przede mna! #@$%?@!@?@?#>#>@?!@@@@##@@#
nie ma wzmianki ktoredy sie wlewa olej do skrzyni... i ile... wlalem 2 litry! przez otwor czujnka biegu wstecznego...
narzedzie do centrowania tarczy sprzegla jest do ... innych modeli samochodow... w golfie z tym silnikiem skrzynia i sprzeglem... robi sie to na oko bo ow przyrzad nie pokazuje dokladnie niczego!!!

skrecanie (juz po wpasowaniu otworow w skrzyni z odpowiednimi przy silniku)
to wisienka na kawalku tortu! czysta i przyjemna!

Ogolnie odradzam robic to w dwie niedoswiadczone osoby... bez kluczy... itd.
w perspektywie mialem do zaplacenia w przeliczeniu 2100 PLN ( to nie pomylka!!!) stad moja desperacja by to zrobic z kumplem...

Wolfik znow mnie w sobie rozkochal... chcialem go wymienic na czworke z klima... ale bedzie to duze trudniejsze, zwlaszcza teraz! ;-)

no coz... jak ktos bedzie potrzebowal mniej bajdurzenia niech pisze na priv - moze przypomne sobie szczegoly!

Braci, raz jeszcze DZIEKI ZA WSPARCIE!!!!

Teraz sie juz sprzegielko nie slizga! (wczesniej przypominal z odglosow skrzynie automatyczna rodem z autobusow solar czy scania..)

W holdzie Dnia Pracy ;-)

Malenstwo



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pn maja 04, 2009 17:33

hehe nikt nie mówił ze bedzie łatwo :bigok: ale dałeś rade to już szacun :bajer:

Malenstwo pisze:w perspektywie mialem do zaplacenia w przeliczeniu 2100 PLN ( to nie pomylka!!!) stad moja desperacja by to zrobic z kumplem...
gdzie ci powiedzieli 2100 za tą robote chyba sie z czymś na głowy pozamieniali :bigok: :bajer:



Malenstwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2006 15:45
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Malenstwo » pn maja 04, 2009 18:12

jak uslyszalem ta cene, tez tak zareagowalem....
stad pomysl...
pochwala z takich ust to jest cos!
uroslem ! (pomimo ksywy...)

Zeby watek merytoryczny zachowac, spytam o fachowa nazwe tej gwiazdki?
(skoro nie torx.... hm...)

a cene sobie wymyslili fachowcy zza granicy...
a ze mam dostep do garazu z dwoma windami i narzedziami (jak sie wie o co poprosic... ;-) )...
to potem czlowieka kusi by grzebac w autku... ale ... sporo wiedzy sie przyswaja... i dobrze!
(kiedys wymiana okladzin hamulcowych to bylo jak kosmiczne halo! teraz sie zastanawiam czy zdaze przed lunchem, czy najpierw zjesc... ;-)

Dzieki raz jeszcze za pomoc!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości