Sterownik silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kosa666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 18:57
Lokalizacja: Polska

Sterownik silnika

Post autor: kosa666 » wt kwie 28, 2009 19:18

Witam wszystkich miłośników marki VW.

Mam problem i będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Otóż mam spalone dwa elementy elektroniczne w sterowniku silnika (inaczej ECU) i nie wiem co to za elementy.

Moja prośba polega na tym, że jeśli ktoś z Was posiadający taki sam lub prawie taki sam sterownik o wyjęcie go z auta, odkręceniu 7 - miu śrubek i zczytaniu oznaczeń tych dwóch elementów, które mi się spaliły.

Elementy te to, widoczne na zdjęciu (zlutowane zwory, nie ja to robiłem):
1. Nad napisem D2
2. Nad rezystorem (oznaczony jako R2).

Na zdjęciu radiator sterownika jest na dole (te elementy znajdują się w pobliżu radiatora)

Obrazek

Oznaczenia sterownika:
Bosch 0 261 200 298
DF 1 (810)
DIGIFANT II 037906022 N

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 21:40 przez kosa666, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt kwie 28, 2009 21:43

kosa666, możesz kupić gdzieś np.na allegro taki sterownik i po problemie.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

kosa666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 18:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: kosa666 » wt kwie 28, 2009 23:14

Xabingo pisze:możesz kupić gdzieś np.na allegro taki sterownik i po problemie.
Wiem, jednak to kosztuje niemało, a jeśli spaliły się tylko dioda i coś jeszcze, co mogę sam wymienić, to warto spróbować.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr kwie 29, 2009 16:58

kosa666 pisze:iem, jednak to kosztuje niemało, a jeśli spaliły się tylko dioda i coś jeszcze, co mogę sam wymienić, to warto spróbować.
Masz rację, ale znając życie to nie uzyskasz odpowiedzi na Twoje pytanie...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

kosa666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 18:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: kosa666 » śr kwie 29, 2009 21:21

Xabingo pisze:Masz rację, ale znając życie to nie uzyskasz odpowiedzi na Twoje pytanie...
Dlaczego, przecież dlatego napisałem zapytanie na forum, żeby się tego dowiedzieć, ponieważ istnieje ono m. in. po to, żeby sobie pomagać. A wyjęcie sterownika silnika i otworzenie go zajmie 5 - 10 min.

Czekam cierpliwie na pomoc któregoś z kolegów...
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 23:04 przez kosa666, łącznie zmieniany 2 razy.



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » czw kwie 30, 2009 09:00

a nie prościej podjechać na szrot
i poprosić na chwile?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw kwie 30, 2009 09:18

To D2 to dioda, proponuję wsadzić taką samą jak obok (4002) lub mocniejszą prądowo.
Co do tego elementu nad R2 to, według mnie nic tam nie było, jest to po prostu "załatana" ścieżka, która uległa przepaleniu.

Podejrzewam, że oba przepalenia nastąpiły równocześnie, albo było jakieś zwarcie w sterowniku (lub osprzęcie silnika) lub źle podłączone zasilanie (podejrzewam tą opcję).
Dioda i ścieżka zadziałały jako zabezpieczenie, jeśli teraz sterownik działa to tylko wymień diodę bo ona prawdopodobnie zabezpiecza sterownik. jeśli sterownik nie działa, to wstawienie diody najprawdopodobniej nic nie zmieni i dalej będzie padaka.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 30, 2009 09:22

Po dwóch płytach w sterowniku sądzę, że to sterownik od PFa, a one kosztują od 100zł do 150zł tylko.



kosa666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 18:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: kosa666 » czw kwie 30, 2009 19:15

pablo111l pisze:a nie prościej podjechać na szrot
i poprosić na chwile?
Już objeżdżone, właśnie nie maja...
zodiak pisze:To D2 to dioda, proponuję wsadzić taką samą jak obok (4002) lub mocniejszą prądowo.
Jeśli ta dioda działała jako zabezpieczenie, to wporządku, można wsadzić taką samą jak obok, gorzej jeśli stabilizowała napięcie, bo tak też mogło być.

No i jeszcze pozostaje kwestia jak zamontować diodę, w kierunku przewodzenia czy zaporowo?
Czy katodę dać w kierunku do rezystora czy przeciwnie?
Ostatnio zmieniony czw kwie 30, 2009 20:07 przez kosa666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw kwie 30, 2009 22:03

Trudno tak na odległość.
Po pierwsze zobacz, czy po tym "smarkiem" nie ma oznaczenia elektrod diody (często bywa).
Jeśli nie ma to musisz oblukać jak ta dioda jest połączona z masą i plusem zasilania.
Jeśli jest na ścieżce plusa musi być tak wlutowana żeby przewodziła prąd od źródła zasilania na elementy kompa. Podejrzewam że tak jest. Zmierz omomierzem.


Ale nie odpowiedziałeś mi czy sterownik działa, jeśli nie działa to wymiana diody raczej nic nie da.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw kwie 30, 2009 22:26

TAZ, to sterownik z PB, przynajmniej po nr. 037-906-022 N - a N miał z tego jakie info posiadam tylko PB.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gateway1 » pt maja 01, 2009 07:41

zobacz sterownik o nr 037906022E z tego co sprawdzić byl montowany w silnikach PF i PB zreszta sam sprawdz wbij w wyszukiwarke sam numer z literka . ten sterownik nasz tu [ auto-handel_1] ewentualnie allegro
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 07:45 przez gateway1, łącznie zmieniany 2 razy.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt maja 01, 2009 07:46

gateway1 pisze:zobacz sterownik o nr 037906022E z tego co sprawdzić byl montowany w silnikach PF i PB zreszta sam sprawdz wbij w wyszukiwarke sam numer z literka . ten sterownik nasz tu [ auto-handel_1] ewentualnie allegro
do dupy ten link.



kosa666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 18:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: kosa666 » ndz maja 03, 2009 13:02

Widzę, że nic nie osiągnę... :(

Dziękuję wszystkim, którzy zabrali głos i próbowali w jakikolwiek sposób pomóc.


Prośba do administratora lub moderatora - moje konto można usunąc, nie będę więcej z niego korzystał.

Pozdrawiam wszystkich i życzę bezawaryjnej jazdy VW



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 168 gości