Od 3 dni pali mi się kontr. akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

simm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 17, 2005 22:13
Lokalizacja: Lublin

Od 3 dni pali mi się kontr. akumulatora

Post autor: simm » pn sty 09, 2006 12:07

...jak dodawałem gazu to świeciła się mocniej, na biegu jałowym słabiej, no i po 3 dniach ....zdechł...(najpierw zgasło radio , późnie wskaźnik wahy spadł, i zaczęło go szarpać i stanął) :) wg mnie to szczotki się skończył, ale machanior się upierał że to jakaś dioda w alternatorze no i mówi że ok 120 zł naprawa. ogólnie to NIE lekceważcie tej Diody, pozdrawiam



ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » pn sty 09, 2006 12:39

mialem identycznie tez kontrolka od aku raz przygasala raz swiecila mocniej i w koncu mi auto zdechlo w trasie i tylko holowanie zostalo. u mnie byly to szczotki w alternatorze i mysle ze u ciebie podobnie. wymontowalem alternator zanioslem do zakladu eletkromechanicznego i zaplacilem 25 zl za wymiane szczotek a gosc to robil moze 15 minut.
pozdro



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » pn sty 09, 2006 12:50

Ja kiedys w starym escorcie miałem cos podobnego. Zaświeciła kontrolka i juz nie zgasła. Padła dioda - 170 zł naprawa!!



fibolek

Post autor: fibolek » pn sty 09, 2006 15:39

Można samemu wymienić nic trudnego.Tylko moja rada nie wyrzucajcie starych szczotek lub tego co po nich zostało.Bo będą wzorem do zakupu nowych(one niby wszystkie takie same ale różnią się nieco szerokością i przy wkładaniu do alternatora ciężko jest je prawidłowo umieścić).Pozdro



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 09, 2006 15:51

Witam

albo szczotki albo regulator napiecia albo diody w tej kolejnosci

szczotki powinny byc dluzsze od 5mm jesli tak to do wymiany bo to ich wina


pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt sty 10, 2006 10:52

fibolek pisze:Można samemu wymienić nic trudnego.Tylko moja rada nie wyrzucajcie starych szczotek lub tego co po nich zostało.Bo będą wzorem do zakupu nowych(one niby wszystkie takie same ale różnią się nieco szerokością i przy wkładaniu do alternatora ciężko jest je prawidłowo umieścić).Pozdro
Z reguły 2 wkręty, śrubokręt krzyżak i 3 minuty roboty. Szczotek było kilka rodzajów - różna szerokość i zdarzały się ustawione lekko pod skosem.
Jak macie alternator Boscha, kupujcie oryginalne Boscha!! nie żałujcie tych 50-60 zł więcej, warto (rozerwany aku przez padnięty tani "zamiennik")


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

simm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 17, 2005 22:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: simm » wt sty 10, 2006 18:22

...jak ja nie lubie mechaników, tych starych bezpalców, ogólnie już jest zrobione mechanioor stwierdziłe że dioda pomocnicza padła i szczotki się skończyły(wg mnie to tylko szczotki) koszt naprawy 100zł



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt sty 10, 2006 19:10

simm pisze:...jak ja nie lubie mechaników, tych starych bezpalców, ogólnie już jest zrobione mechanioor stwierdziłe że dioda pomocnicza padła i szczotki się skończyły(wg mnie to tylko szczotki) koszt naprawy 100zł
Albo jestem zielony w temacie, albo o "diodzie pomocniczej" nie słyszałem, może "prostowniczej"?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 444 gości