Gdy chce zgasic nagrzany silnik to ten sie dusi i nie gasnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misiekndg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 11:45
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Gdy chce zgasic nagrzany silnik to ten sie dusi i nie gasnie

Post autor: misiekndg » śr kwie 29, 2009 11:52

Mam problem takiego typu iż gdy silnik sie zagrzeje i chce zgasic samochód on jeszcze trzyma obroty i sie "dusi" a kiedy po chwili przekręce kluczyk to on chodzi nadal. I nie wiem co jest grane.. Az mi glupio jezdzic do mechanika klika razy w tygodniu bo wstyd. Prosze pomóżie mi...

Moje auto: VW Golf II, 1.6 benzyna, 1988 rok...
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 14:19 przez misiekndg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr kwie 29, 2009 12:13

z twojego opisu wynika że masz przestawiony zapłon ale niech się jeszcze wypowiedzą inni. I zmień nagłówek tematu bo nic z niego nie wynika.


Obrazek

misiekndg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 11:45
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: misiekndg » śr kwie 29, 2009 13:20

Zapłon był juz przestawiany na kopułce i trochę na gaźniku..



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr kwie 29, 2009 13:33

ale ustawiłeś ten zapłon na oko czy jakoś po fachowemu, generalnie zapłon przestawiony o pare mm robi dużą różnicę


Obrazek

misiekndg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 11:45
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: misiekndg » śr kwie 29, 2009 14:10

to powiedz mi jeszcze gdzie ma go przestawic. Na kopółce czy na gaźniku... To wpadne do mechanika i mi zrobi



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr kwie 29, 2009 14:18

Przeczytaj REGULAMIN na przyszlosc bo bedziesz lecial do zsypu..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr kwie 29, 2009 14:52

jak pojedziesz do mechanika co ma o tym pojęcie to sam będzie wiedział gdzie go przestawić, ale z tego co się orientuje to zapłon ustawia się na aparacie zapłonowym ale nie wiem tego na 100%


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 29, 2009 14:56

TyP silnika! Typ gaźnika! Raczej żaden zapłon tylko nie domyka się przpustnica po wyłączeniu zapłonu. Jest od tego specjalny elektrozawór i siłownik, przynajmniej w gaźniku Pierburg 2E2


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 29, 2009 21:40

Moim zdaniem dokładnie jak pisze Paweł Marek, elektrozawór nie domyka. Zapłon nie ma nic do rzeczy, bo po przekęceniu kluczyka jest odcinany. Silnik chodzi wtedy dokładnie jak diesel - na spalaniu stukowym - czyli mieszanka odpalana jest z powodu wysokiej temperatury jaką posiada i kompresji w cylindrze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości