Świece Żarowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Świece Żarowe

Post autor: kupszczelisty » ndz sty 08, 2006 22:52

Dziwna sprawa auto zaczeło mi rano odpalać na 3 gary no to po jakimś czasie zakupiłem świece żarowe przy wymianie na jednej z nich było troszke oleju ale był żułty :chytry: , wymieniłem i rano zapalam auto a tu go dalej dusi na 3 garach i potem się uspokaja, co to może być. Miałem założone francuskie bosche były tak zjarane że jak je wykręciłem i zapiołem pod akumulator żeby je sprawdzić to po 15 sekundach były letnie :otepienie: i co mam robić :panna: pomocy



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 08, 2006 23:06

Jak masz już trochę nakulane to już cudów nieuzyskasz i jak są mrozy to tymbardziej.Ja mam IV i też przy mrozach mi czasami kuleje ale tak przez 5 sekund to są diesle jedni mają lepsze drudzy gorsze więc myślę że luzik.PS a ile myślałeś że świece grzeją ona ma sie nagrzać do czerwoności na 3,4 długości i kontrolka gaśnie i ona się też wyłącza bo już zrobiła swoje czyli nagrzała powietrze w cylindrze i po wszystkim



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sty 09, 2006 00:24

A jak długo świeci kontrolka świec żarowych?I czy wyciągasz ciegno przyspieszania wtrysku?Jest różnica obrotów po wyciągnieciu?Napisz szczegółowo



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 09, 2006 00:31

zawsze mozna podgrzac dwa razy

pozdro



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 09, 2006 00:32

Oooo taki spec to ja niejestem co nieco wiem,wiem że kontrolka świeci w zależności jak długo sie świece nagrzewają a to zależy od temperatury w komorze spalania a co do wyciągnięcia przyspieszacza to czytałem na forum że w jednych to podnosi obroty a w drugich nie bo tylko zmienia dawkę wtrysku i do końca niewyszło szydło z worka



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn sty 09, 2006 14:52

jakie ciegno przyspieszania nie wiem co to jest, ja przekręcam kluczyk i przy mrozie -12 grzeje koło 5,8 sekund, tylko mnie zdziwiło że zapala na 3 gary przy nowych świecach, ale pali tak może 30 sekund a na starych świecach to kilka minut szarpała na 3 gary



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sty 09, 2006 16:40

Bez urazy Tomasz

[ Dodano: Pon Sty 09, 2006 15:49 ]
A w dodatku TDI pewnie wajchy ni ma ;)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 09, 2006 19:18

Stonefree nienapisałeś że chodzi o tdi jak pytałeś o cięgno przyspieszacza (Mają d i td)to starałem się Ciebie ukierunkować ,podpowiedzieć a Ty mi tu podpuchy walisz a potem łacha ciągniesz.Piszę to co wiem a to jest forum i kolega razal wyjaśnił szczegółowo więc tak trochę nie fer zagrywasz.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt sty 10, 2006 01:04

Tomasz nie wale w h..., tylko sam nie przykumałem,że to jest TDI i wajchy tam nie ma jak w moim esiaku.Kepszczak sam jestem.Nie nerwuj się.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 10, 2006 21:08

Stonefree czy ja napisałem że walisz w h...?Takich zwrotów staram się nieużywać .



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt sty 10, 2006 21:16

Bondas pisze:zawsze mozna podgrzac dwa razy

pozdro
Raczej tego nie polecam, cheba żeby poczekać aż po pierwszym razie ostygnie bo długo świeczki nie pociągną nawet te orginalne..



Awatar użytkownika
opcyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 15, 2005 23:57
Lokalizacja: Grajewo

problem z kontrolką świec żarowych w mk2 TD

Post autor: opcyy » śr sty 11, 2006 02:03

Witam. W moim golfie nie pali sie wogóle kontrolka od świec żarowych, nie wiem dlaczego. Mysle jednak ze świczki świecą bo nie mam prolemu z odpalaniem w zime. Czekam tylko na jakies tam cyknięcie w silniku i zapalam na wyczucie. Boje sie jednak ze kiedys popale te swiece(świece grzeją nadal po włączeniu rozrusznika???) Ktoś mi powiedzial że to moze poszedl jakiś przekaźnik. prosze o porade



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr sty 11, 2006 11:13

sq8bwh pisze: Raczej tego nie polecam, cheba żeby poczekać aż po pierwszym razie ostygnie bo długo świeczki nie pociągną nawet te orginalne..
No ale czekaj czekaj. Podwojne rozgrzewanie swiec masz na mysli:
Przekrecasz kluczyk, swiatelka sie zapalaja, swiatelka swiec po 3 sek gasna
Wylaczasz, znow przekrecasz kluczyk, czekasz az swiatelka zgasna i dopiero wlaczasz zaplon.

O tym mowimy majac na mysli podwojne nagrzewanie swiec?

Przy okazji. Jak poznac ze swiece sa na wykonczeniu lub wykonczone?
No i ile kosztuje ich wymiana bo z tego co pamietam to nie tak znow malo.

Pozdrawiam
T.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: świeczki

Post autor: Razal » śr sty 11, 2006 12:41

Thor pisze:
sq8bwh pisze: Raczej tego nie polecam, cheba żeby poczekać aż po pierwszym razie ostygnie bo długo świeczki nie pociągną nawet te orginalne..
No ale czekaj czekaj. Podwojne rozgrzewanie swiec masz na mysli:
Przekrecasz kluczyk, swiatelka sie zapalaja, swiatelka swiec po 3 sek gasna
Wylaczasz, znow przekrecasz kluczyk, czekasz az swiatelka zgasna i dopiero wlaczasz zaplon.

O tym mowimy majac na mysli podwojne nagrzewanie swiec?

Przy okazji. Jak poznac ze swiece sa na wykonczeniu lub wykonczone?
No i ile kosztuje ich wymiana bo z tego co pamietam to nie tak znow malo.

Pozdrawiam
T.
Podwójne lub kilkukrotne podgrzewanie świec żarowych - świece zaczynają grzać w środkowej pozycji 1 przekręcenia kluczyka - po przekręceniu do środkowej pozycji i zgaśnięciu kontrolki grzania świec trzeba odrazu "dokręcić" kluczyk do pozycji 2 (odpalanie-zapłon) - kilkukrotne przekręcanie kluczyka do pozycji 1 i 0, 1 i 0 (wielokrotnie grzeje świece - w rezulatcie zajeżdżając je :hmm: )
Co do objawów - jeżeli masz auto z bezpośrednim wtryskiem TDI to padnięte świece nie zawsze dadzą znać o sobie utrudnionym odpalaniem właśnie ze wzgledu na bezpośredni wtrysk paliwa, który ułatwia bardzo odpalnie - jednak może się to objawić nierównomierną pracą silnika zaraz po odpaleniu (na zimno) i dymieniem na niebiesko. Jeśli masz silnik starszej generacji np. TD to napewno objawem dodatkowym będzi utrudniony rozruch takiego silnika.
Koszty wymiany 4szt. świec żarowych powinny się zamknąć kwotą 150 zł.

Różnice między: komorą wstępną, komorą wirową i bezpośrednim wtryskiem

Obrazek

Pozdrawiam


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości