esterbeek pisze:Kurczę co sie tyczy uszczelniaczy zaworów to sobie przypominam że rzeczywiście go przegrzałem raz przy okazji wymiany płynu chłodniczego. Poprostu źle odpowietrzyłem i zagotowało mi płyn.
Jak przegrzałeś autko to uszczelniacze trzonka zaworu stwardniały. I przepuszczają olej.
Ale jedyny sposób na ich wymiane to ściągnięcie głowicy, ale niestety pociąga to za sobą koszta. Bo same części kosztują już nie wiele <uszczelniacz ok. 2zł/ szt. dotego oczywiście nowa uszczelka głowicy> Koszt planowania głowicy ok 40zł i nabicie uszczelniaczy 8szt. ok 12zl, założenie głowicy.
Najgorzej tylko że przy ściągnięciu głowicy zazwyczaj pojawiają się inne problemy<nieszczelność zaworów>, które zazwyczaj należy zrobić, tymbardziej że i tak sie ściąga głowice, po co później ściągać ją jescze raz.[koszta]
I tak się zbiera, wiec jeśli nie jesteś przygotowany na remont silnika, to lepiej kontroluj stan oleju i jak trzeba dolewaj i jeździj dalej.
Pozdrawiam